شناسه خبر : 106568
سه شنبه 21 آذر 1402 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارائه خدمات بنیاد مازندران به ۱۷۵هزار تن از جامعه ایثارگری

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: استان مازندران به 175 هزار تن از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان خدمات ارائه می‌دهد.
 
ارائه خدمات بنیاد مازندران به ۱۷۵هزار تن از جامعه ایثارگری

به گزارش «ایثار»، سعید کهن سال در گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: خطه شهید پرور مازندران در ایام فاطمیه به عطر و بوی شهدای گرانقدر خوشنام عطرآگین می‌شود، حضور پرشور مردم ولایی استان در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای خوشنام، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، شهدایی که بوی معنویت می‌دهند و کشور ما را بیمه کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به وضعیت آماری جامعه ایثارگری، خاطرنشان کرد: استان مازندران به 175 هزار تن از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان خدمات ارائه می‌دهد، همچنین این استان 10 هزار و 400 شهید، 35 هزار و 650 جانباز، دو هزار و 342 آزاده، 37 شهید مدافع حرم، 81 شهید امنیت و 22 شهید سلامت تقدیم نظام و انقلاب کرد.
این مسئول در رابطه با شرائط احراز و تعیین درصد جانبازی، افزود: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور داشتند و دارای گواهی مجروحیت بودند اما مدارک بالینی همزمان نداشتند این فضا برای این عزیزان فراهم شده تا در کمیسیون پزشکی که به صورت فصلی برگزار می‌شود برای تعیین درصد شرکت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در رابطه با اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توفیقات به دست آمده در این حوزه گفت: سه چهارم فعالیت‌های فرهنگی بنیاد مربوط به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اینکه شهدا زنده‌اند و نظاره‌گر نظام آفرینش هستند اهمیت نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در فضای جامعه می‌رساند.
کهن سال با بیان اینکه برای سعادت‌مندی و معاد خود باید به شهدا تمسک بجوئیم، اذعان داشت: شهدا بر اساس یک تفکر و اندیشه راه خود را آگاهانه انتخاب کردند و به شهادت رسیدند، امروز آن منش و تفکر ناب باید در رفتار ما نهادینه شود و لازمه آن این است که با تمهیدات، ترویج و تبلیغ به صورت تبیینی کار کنیم، در آن صورت اشاعه این فرهنگ غنی در حوزه‌های مختلف اثرات خود را می‌گذارد.
این مسئول با اشاره به سیاست‌های شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: به همت استاندار مازندران سند تحول چشم انداز فرهنگ ایثار و شهادت در استان آماده شد، نگاه ما این است که برنامه‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت را با مشارکت مردم و دستگاه‌ها پیش ببریم.
مدیرکل بنیاد مازندران با اشاره به برگزاری خوب یادواره شهدا در این استان، افزود: بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگری، دستگاه‌ها موظف هستند یک درصد اعتبار فرهنگی خود را در حوزه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند، برگزاری یادواره شهدا یکی از موضوعات مهمی است که در برنامه عملیاتی گنجانده شده است، یادواره شهدا در این استان به سمت مردمی شدن پیش می‌رود و اصل یادواره خود مردم، تشکل‌ها و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
این مسئول در رابطه با جمع آوری آثار شهدا و نحوه دسترسی عموم مردم به این آثار گران‌سنگ، یادآور شد: نگاه ما این است که آثار شهدا شامل دست نوشته، وصیت نامه، کلام، صوت، وسایل شخصی شهدا و غیره به عنوان یک آثار توصیفی و مرجع علمی و تحقیقات پژوهشی طبقه بندی و در اختیار مردم قرار بگیرد، همچنین این آثار در یک مکان خاص نگهداری شوند تا در دسترس نسلهای آینده باشد.
کهن سال، با اشاره به ایجاد سامانه اسناد افتخار، عنوان کرد: این سامانه در حال ترسیم است و قابلیت اجرایی دارد و میتواند راهبر تغییر باشد، همچنین خاطراتی که از والدین معزز شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز تحت عنوان تاریخ شفاهی تهیه میشود میتوان در این سامانه قرار داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به موضوع سلامت جامعه معزز ایثارگری اشاره کرد و گفت: به دلیل کهولت سن جامعه ایثارگری به ویژه والدین معزز شهدا، خدمات درمانی در قالب پایش سلامت و ویزیت در منزل انجام میشود، همچنین خدمات درمانی و بالینی جهت جانبازان عزیز نخاعی به دلیل شرائط ویژه ای که دارند در مرکز امام علی(ع) به منظور پیشگیری، فیزیوتراپی صورت می‌پذیرد.
کهن سال با بیان اینکه 685 مرکز درمانی دولتی و خصوصی در سطح استان به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران خدمات ارائه میدهند، خاطرنشان کرد: در سال 1402 هزینه های درمانی مربوط به اسناد پزشکی این عزیزان ظرف سه هفته و در بازه زمانی کوتاه پرداخت میشود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس قانون صددرصد هزینه‌های درمانی ایثارگران باید رایگان باشد، آنچه در قالب قوانین و مقررات است مطالبه می‌کنیم، از اجرای قانون جدید استقبال می‌کنیم به شرطی که پیوست مالی آن تأمین شود و تعارض در قوانین وجود نداشته باشد.
کهن سال در رابطه با مسکن ایثارگران گفت: وام تبصره‌ای مسکن پس از ابلاغ بر اساس اولویت از طریق بانک‌های عامل به ایثارگران عزیز پرداخت خواهد شد، همچنین به منظور تأمین زمین برای ایثارگرانی که فاقد مسکن هستند از طریق مسکن و شهرسازی استان در طرح نهضت ملی برای رفع مشکل مسکن این عزیزان رایزنی لازم صورت گرفنه است.
مدیرکل بنیاد مازندران در پایان از مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران به دلیل پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی به ویژه در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi