شناسه خبر : 106753
دوشنبه 27 آذر 1402 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسرائیل در محاصره یمنی‌ها

۵۳ درصد تجارت کانتینری جهان در دریای سرخ متوقف شد

فاش نیوز - در حالی که عملیات انصارالله یمن علیه رژیم صهیونیستی به‌ویژه در آب‌های منطقه(باب‌المندب و دریای سرخ) در جریان است، نشریه اکونومیست نوشت: «۵۳ درصد تجارت کانتینری جهان در دریای سرخ متوقف شده است.»

پیش از آتش‌بس چند روزه چند حمله و توقیف کشتی‌های اسرائیلی توسط مقاومت یمن صورت گرفته بود. پس از اتمام آتش‌بس نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کرده‌اند‌ و نیز خبر آمد که کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. حتی پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد. همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد یکی از کشتی‌هایی که توسط یمن هدف قرارگرفته درحال غرق شدن است و تمام این‌ها تنها آغاز ماجرا بود که همچنان نیز ادامه دارد. چندی پیش نیز در این شرایط که حملات مکرر مقاومت یمن صهیونیست‌ها را مستأصل کرده است عکسی منتشر شد که نشان می‌داد دانشجویان یمنی بر روی کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی جشن فارغ‌‌التحصیلی برگزار کردند تا بیش از پیش رژیم آپارتاید اسرائیل توسط یمنی‌ها تحقیر شود. این حملات همچنان ادامه دارد. این شاخه از مقاومت همچنین چندین بار بندر ایلات در اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داده است.
هفته نامه اکونومیست در گزارشی که شامگاه شنبه منتشر کرد، نوشت که چهار شرکتی که عملیات نقل و انتقال خود در دریای سرخ را متوقف کردند، ۵۳ درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند. تصمیم «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (ام. اس. سی) سوئیسی-ایتالیایی و شرکت فرانسوی سی. ام.‌ای سی. جی.‌ام پس از آن اعلام شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر یعنی مرسک نروژ و «هاپاگ-لوید» آلمان جمعه گفتند که در پی حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.
به دنبال حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، دو شرکت بزرگ کشتیرانی دانمارکی مولر-مرسک و شرکت آلمانی‌ هاپاگ-لوید اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در این منطقه به حالت تعلیق موقت درآوردند.‌ یک مقام دفاعی آمریکا گفت مبدأ حملات روز جمعه (۲۴ آذر) به دو کشتی تجاری که با پرچم لیبریا در تنگه باب‌المندب تردد می‌کردند مناطق تحت کنترل شورشیان حوثی در یمن است.
یمنی‌ها اسرائیل را محاصره کرده‌اند!
دکتر «لقاء مکی»، تحلیلگر مرکز مطالعات الجزیره، در مصاحبه‌ای تلویزیونی می‌گوید که «کشتی‌های عازم اسرائیل دیگر می‌ترسند ادامه مسیر دهند که ضررهای مالی، لجستیکی و روانی برای اسرائیل در پی دارد.» این تحلیلگر عرب همچنین می‌افزاید که یمنی‌ها رژیم اسرائیل را محاصره کرده‌اند و حتی آمریکا نیز قادر به شکستن این محاصره نیست.
پنتاگون حمله به مواضع انصارالله را بررسی می‌کند
خبر دیگر آن‌که پایگاه خبری «سمافور» به نقل از مقامات دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش داد که در پی افزایش حملات انصارالله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، پنتاگون در حال بررسی این گزینه است که به مواضع انصارالله حمله کند. این در حالی است که مقامات آمریکایی به شکلی فزاینده از حملات انصارالله نگران شده‌اند؛ حملاتی که به باور پنتاگون با حمایت ایران صورت می‌گیرد. با این‌ وجود، در این گزارش آمده است که پنتاگون می‌داند انجام چنین عملیاتی می‌تواند به یک جنگ بزرگ‌تر با ایران و گروه‌های مقاومت منطقه منجر شود.
همچنین خبر می‌رسد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که ناو هواپیمابر آیزنهاور نیروی‌ دریایی ارتش تروریست آمریکا در حال حرکت به سوی خلیج عدن یمن یا دریای سرخ می‌باشد. طبق اخباری که اخیراً منتشر شد، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، در سفر هفته آینده خود به خاورمیانه، ایجاد کمپین بین‌المللی دریایی علیه تهدیدات یمن در دریای سرخ را با نام «عملیات نگهبان رفاه» اعلام می‌کند. از طرف دیگر، منابع آگاه در آمریکا می‌گویند که در پی ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، وزارت دفاع آمریکا به ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد دستور داده تا چند هفته دیگر هم در دریای مدیترانه باقی بماند.
انصارالله: اقدام خصمانه عواقب وخیمی دارد
در مقابل یک عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به اینکه عملیات‌های ضدصهیونیستی ارتش این کشور ادامه خواهد داشت، به آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام خصمانه علیه این کشور هشدار داد. در حالی که عملیات‌های ارتش یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و همچنین کشتی‌های مرتبط با این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب شدت گرفته است، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت این عملیات‌ها تا زمان «تحقق پیروزی» و همچنین «اضمحلال اشغالگران» ادامه خواهد داشت. در این‌باره، «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، بامداد شنبه به شبکه المیادین گفت: «عملیات‌های بزرگ، مؤثر و راهبردی یمن به‌منظور هدف قرار دادن اسرائیل و حمایت از فلسطین تا پیروزی و زوال اشغالگران ادامه خواهد داشت.» عضو ارشد انصارالله در پایان و با تأکید بر قدرت یمن، تهدید کرد که «هر اقدام خصمانه علیه یمن، عواقب وخیم و هزینه سنگینی خواهد داشت.»
صنعاء: تحرکات آمریکا را رصد می‌کنیم
سرتیپ «محمد القادری»، فرمانده دفاع ساحلی یمن، شامگاه جمعه و با اشاره به هدف قرار گرفتن کشتی «آلانیا» در غرب جزیره «حنیش» در دریای سرخ، اعلام کرد عملیات‌ها علیه کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها پاسخ ندهند، ادامه خواهد یافت. فرمانده دفاع ساحلی یمن همچنین در واکنش به تهدیدات آمریکا، تأکید کرد این لفاظی‌ها آن‌ها را نمی‌ترساند و آن‌ها آماده مقابله با هر تجاوزی علیه یمن هستند. او گفت ارتش یمن تحرکات آمریکایی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن را رصد می‌کند و همچنین تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که عازم بنادر این رژیم هستند را هدف قرار می‌دهند.
مرحله سوم حملات برای اسرائیل سخت خواهد بود!
همچنین فرمانده دفاع ساحلی یمن تأکید کرد نیروهای مسلح این کشور تسلیحات مناسب برای غرق‌کردن این کشتی‌ها را در اختیار دارند. القادری همچنین به تل‌آویو هشدار داد: «اگر حملات علیه غزه را متوقف نکند، مرحله سومی هم وجود خواهد داشت که برای اسرائیل سخت خواهد بود.» القادری که با شبکه المسیره گفت‌وگو می‌کرد همچنین گفت مواجهه با این کشتی با هدف جلوگیری از عبور آن‌ها به سمت بنادر اسرائیلی بوده و برخورد با آن‌ها در عملیات‌های گذشته با هدف بازدارندگی و نه غرق‌کردن کشتی‌ها صورت گرفته است.
حملات حزب‌الله لبنان
حزب‌الله لبنان نیز به عملیات خود علیه مواضع صهیونیست‌ها ادامه می‌‎دهد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در پایگاه «برکه ریشا» را با موشک هدایت‌شونده هدف قرار دادند. حزب‌الله تاکید کرد که در این حمله موشکی تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند. حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که برای بار دوم نیروهای پیاده صهیونیستی در پایگاه «برکه ریشا» را هدف قرار داده و صهیونیست‌ها در این حمله تلفات داده‌اند. از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در پایگاه صهیونیستی «زرعیت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که آژیرهای خطر در این پایگاه نظامی صهیونیستی در الجلیل واقع در مقابل منطقه لبنانی «مروحین» به صدا درآمدند.
حزب‌الله لبنان همچنین روز شنبه از حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه مجاهدان ما حمله هوائی به وسیله یک پهپاد علیه تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پادگان «رامیم» (روستای لبنانی اشغال شده هونین) انجام دادند و تعدای از نظامیان در این حمله زخمی شدند.
انجام ۱۰۰ حمله به نیروهای آمریکایی
خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که از ۱۷ اکتبر (25 مهر)، نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در معرض ۱۰۰ حمله به پایگاه‌هایشان قرار گرفتند. این گزارش پس از حملات اخیر به دو میدان العمر و کونیکو در شمال شرق سوریه در ظهر روز شنبه منتشر شده است. گفتنی است، خبرنگار المیادین از حمله به نیروهای آمریکایی در پایگاه میدان «کونیکو» در شمال شرقی سوریه و پایگاه نفتی «العمر» در حومه دیر الزور خبر داده بود. البته پایگاه اشغالی «المالیکه» واقع در شمال شرق حسکه سوریه نیز روز شنبه هدف حمله نیروهای مقاومت قرار گرفت.
اذعان مشاور سابق پنتاگون به شکست آمریکا در عراق
همچنین مقام سابق پنتاگون حضور نظامی ارتش آمریکا در عراق را یک «فاجعه استراتژیک» خواند و ارتش کشورش را به ترک عراق فراخواند. «داگلاس مک‌گریگور»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت، بیش از پنج هزار سرباز آمریکایی در حال حاضر در ۱۲ یا ۱۳ پایگاه عراق حضور دارند و آنها در آنجا نقش «اهداف ثابت» را ایفا می‌کنند. وی گفت: «آمریکا باید از عراق خارج شود. دلیل حضور ما در آنجا چیست؟ برای پنهان کردن این حقیقت که ما در عراق شکست خوردیم؟» مشاور سابق پنتاگون حضور ارتش آمریکا در عراق را فاجعه استراتژیک خواند و اذعان کرد که کشورش در آنجا ناآرامی ایجاد کرده است.
آخرین خبرها
* حزب‌الله لبنان اعلام کرد از صبح یک‌شنبه ۱۰ پایگاه اشغالگران اسرائیلی را در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
* رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اصابت شش موشک شلیک شده از جنوب لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
* خبرنگار المیادین در لبنان هم از شلیک موشک ضد زره به شهرک اشغالی دوویو خبر داد.
* رزمندگان مقاومت لبنان موفق شدند مقر فرماندهی مستحدب در نزدیکی شهرک ایون مناحم را با تسلیحات مناسب هدف بگیرد که در این حمله چندین نیروی دشمن کشته و زخمی شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi