شناسه خبر : 107172
چهارشنبه 13 دي 1402 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باران موشک و پهپاد بر سر نظامیان آمریکا و اسرائیل در منطقه

فاش نیوز - مقاومت عراق همچنان به کوبیدن مواضع اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه ادامه می‌دهد، از الشدادی، الرمیلان، المالکیه و الخضراء در سوریه تا فرودگاه اربیل و عین‌الاسد در عراق زیر حملات این شاخه از مقاومت رفتند. 
مقاومت عراق که طی چند روز اخیر حملات خود به مواضع واشنگتن در منطقه را به شدت تشدید کرده است، از حمله به سه پایگاه دیگر آمریکا در سوریه خبر داد. مقاومت عراق بعد از ظهر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه، مجاهدین مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپاد به پایگاه اشغالگران در الشدادی سوریه حمله کردند.» طبق گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی عراق بلافاصله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که پایگاه «الرمیلان» و «المالکیه» آمریکا در سوریه را نیز با راکت هدف قرار داده است. مقاومت عراق همچنین در این بیانیه تأکید کرد: «به هدف قرار دادن مواضع دشمن ادامه می‌دهیم.» مقاومت اسلامی عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکا در روستای «الخضراء» واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داد. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که در این حمله از چند پهپاد استفاده شده و اهداف مورد نظر به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند. همچنین گروه مقاومت عراق، دیروز (سه‌شنبه، 2 ژانویه)، از دو حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در کردستان عراق خبر داد. رسانه‌های عراقی از بلند شدن ستون‌هایی از دود در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد در غرب عراق هدف حمله قرار گرفتند.
گفتنی است، تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است. مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.
انصارالله: آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای یمن به پای خود شلیک کرد!
«سفر الصوفی»، مدیر دفتر رهبر انصار‌الله یمن، روز سه‌شنبه با اشاره به حمله تروریست‌های آمریکایی به رزمندگان یمنی در دریای سرخ گفت: آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای مسلح یمن به پای خود شلیک کرد، که البته از پاسخ رزمندگان یمنی در امان نخواهد ماند. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن، الصوفی تأکید کرد: «آمریکا با این حمله که ناقض قوانین ناوبری بین‌المللی است، چهره جنایتکار خود را بیشتر آشکار کرد.» وی افزود: «هدف قرار دادن نیروی دریایی یمن از سوی آمریکا امنیت ناوبری بین‌المللی را تهدید می‌کند.»
الصوفی در ادامه با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و تقدیر از زحمات وی، از نقش والای شهید سلیمانی در توسعه توانمندی‌های نظامی محور جهاد و مقاومت با کمال احترام یاد کرد. این مقام یمنی در قسمتی دیگر از سخنان خود با تقبیح برگزاری جشن‌های سال نو میلادی در کشورهای عربی در هنگامه بمباران‌های بی‌وقفه نوار غزه و شهادت هزاران فلسطینی، گفت: جشن‌های رژیم‌های دست نشانده عربی (برای سال نوی میلادی) در سایه نسل‌کشی در نوار غزه، احساسات مسلمانان را تحریک و جریحه‌دار می‌کند. وی افزود: «کشتار زنان و کودکان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، پوچی و دروغ بودن شعارهای کشورهای کافر غربی را که درباره حقوق زنان و حقوق بشر سر می‌دهند، آشکار کرده است.»
آمریکا و انگلیس بهای سنگینی خواهند پرداخت
به گزارش ایسنا، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «حمله به قایق‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ دری را باز کرد که قادر به بستن آن نخواهند بود و آتش جنگی را شعله‌ور ساختند که نمی‌توانند به راحتی از آن بیرون بیایند و برای آنها هزینه زیادی خواهد داشت و برای آن‌ها مصیبت و بدی به بار خواهد آورد.»
گفتنی است، در پی گزارش‌ها مبنی بر حمله نیروهای آمریکایی به قایق‌های یمنی در دریای سرخ، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تحرکات آمریکا مانع از انجام وظیفه یمن نخواهد شد. یحیی سریع تأکید کرد که ۱۰ تن از رزمندگان یمنی در پی حمله آمریکا به سه قایق در دریای سرخ به شهادت رسیده و مفقود شدند. روز یکشنبه هم سخنگوی نیروهای مسلح یمن به آمریکا درباره تشدید تنش‌ها علیه یمن یا مشارکت دادن کشورها به حفاظت از کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که مواضع یمن در قبال مسئله فلسطین «استوار و اصولی است و صرف نظر از تحولات و اینکه چالش‌ها چقدر بزرگ باشند، تغییر نخواهد کرد».
حملات حزب‌الله به پایگاه‌های صهیونیستی
مهر نوشت: «حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پادگان صهیونیستی زرعیت و مقر فرماندهی ۹۱ دشمن صهیونیستی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست را زخمی کرده یا به هلاکت رسانده است.» به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان «زرعیت» و مقر فرماندهی ۹۱ دشمن صهیونیستی در «ایلیت» واقع در شرق «صفد» را هدف قرار داده و چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است. حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری و به صورت دقیق انجام شده است. از سوی دیگر از بیم نفوذ پهپادی از جنوب لبنان آژیر هشدار در چندین نقطه از الجلیل علیا به صدا درآمد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که پهپادی که از لبنان به پرواز درآمده بود نزدیک منطقه مرزی سرنگون شده و این حمله تلفاتی را در پی نداشته است. علاوه‌بر این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک چندین موشک از سمت لبنان به سوی شلومی در الجلیل غربی خبر داد. همچنین منابع خبری از شلیک ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مرکز السماقه رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا اشغالی خبر دادند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi