شناسه خبر : 107763
سه شنبه 03 بهمن 1402 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هجوم خانواده‌های خشمگین اُسرای صهیونیست به جلسه کنست

فاش نیوز - خبر هلاکت 3 اسیر دیگر صهیونیست در حمله نظامیان این رژیم به تونل‌های غزه(حمله با گازهای سمی) و از آن‌طرف، اصرار نتانیاهو بر عدم مبادله اُسرا، خشم خانواده‌های صهیونیست را برانگیخته است، طوری که با یورش به ساختمان «کنست» جلسه نمایندگان پارلمان این رژیم به هم ریخت.
مسئله «اُسرا» تبدیل به پاشنه آشیل بنیامین نتانیاهو شده است و هلاکت ده‌ها تن از این اُسرای صهیونیست در حملات هوائی و زمینی همین صهیونیست‌ها، فشارها بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را دوچندان کرده است. اگر مباحث مطروحه در نشست‌های سیاسی رسانه‌ها و تلویزیون این رژیم را دنبال کنید، خواهید دید موضوع «اُسرا» همواره یکی از محورهای اصلی این نشست‌هاست. جنگ غزه در آستانه 110روزه شدن است و آزادی یکطرفه این اُسرا، یکی از اصلی‌ترین اهداف اعلامی این رژیم بوده است اما بخشی از چندصد اسیر صهیونیست به شکل مبادله با اسرای فلسطینی آزاد شده‌اند و بخشی نیز در حملات اشتباهی نظامیان صهیونیست، کشته شده‌اند. اصرار نتانیاهو به ادامه جنگ تا نابودی کامل حماس، آزادی همه اُسرا و تصرف کامل غزه- بخوانید برای فرار از محاکمه- نیز باعث خشم صهیونیست‌هایی شده که فرزندان‌شان، مثل آب خوردن از سوی نیروهای مسلح صهیونیست، و به اشتباه کشته می‌شوند. 
در همین رابطه دیروز تصاویری از جلسه کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) منتشر شد که در آن، گروهی از خانواده‌های خشمگین صهیونیست، وارد ساختمان شده و جلسه را به‌هم می‌ریزند. خبرگزاری فارس دیروز در این‌باره نوشت: «خانواده‌های اسرا که از بی‌توجهی تل‌آویو به خواسته‌هایشان خشمگین بودند، امروز ناگهان با داد و فریاد وارد جلسه اعضای کنست شدند.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز برای آرام کردن افکار عمومی در این سرزمین اشغال‌شده گفت: «به آزادی اسرا نزدیک شده‌ایم»! گالانت گفت: در خان‌یونس(جنوب غزه) عملیات نظامی سنگینی جریان دارد که این رژیم را به آزادی 130 اسیر باقی مانده در دستان حماس، نزدیک می‌کند. ایسنا اما به نقل از «منابع رسانه‌ای» از بررسی طرح استیضاح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم درپی شکست در مقابل مقاومت فلسطین خبر داده است.
اما در حالی که نتانیاهوی در آستانه استیضاح اعلام کرده است، تا رسیدن به اهداف سه‌گانه‌اش، آدمکشی در غزه را ادامه خواهد داد، وال‌استریت ژورنال نوشت، رژیم صهیونیستی مجبور شده تا از هدف اصلی و اعلامی خود یعنی «نابودی حماس» عقب‌نشینی کند. این روزنامه آمریکایی نوشته است که، مقامات دولت بایدن تل‌آویو را مجبور به این عقب‌نشینی کرده‌اند! چرا که آنها نیز معتقدند، نابودی حماس ممکن نیست و این جنبش، هنوز تسلیحات و مهمات کافی برای جنگ با رژیم صهیونیستی و تلفات‌گیری دارد. صهیونیست‌ها از 7 اکتبر به این‌سو، بزرگ‌ترین تلفات و خسارات تاریخ 75ساله خود را داده‌اند و چه بسا یکی از دلایل اصرار برخی افراطیون در دولت نتانیاهو، تسکین این تحقیرشدگی است. طبق برخی گزارش‌ها، ضرب شست مقاومت فلسطین از هفتم اکتبر و با شروع عملیات طوفان‌الاقصی علاوه‌بر تحمیل آن تلفات و خسارات سنگین و تاریخی، باعث شده 14درصد جمعیت این رژیم به کشورهای خودشان برگردند (مهاجرت معکوس)، 7درصد جمعیت این رژیم آواره شوند، اقتصاد این رژیم در شمال صددرصد فلج شود، صنعت توریسم آن سقوط 78درصدی را تجربه کند و...
دوندگی‌های آمریکا برای توقف این روند
در عین حال خبر رسیده است که این‌بار «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مشاور ارشدش را به قاهره و دوبی فرستاده است تا میانجیگری کنند. ️آکسیوس در این‌باره به نقل از سه منبع آگاه نوشته است: «برت مک‌گورک مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره با هدف پیشرفت در فرآیند آزادی اسرای دربند حماس و بحث درباره جنگ غزه به خاورمیانه سفر کرده است.» طبق این گزارش «مک‌گورک در مصر با عباس کامل وزیر اطلاعات این کشور دیدار خواهد کرد» چرا که «تشکیلات اطلاعاتی مصر یکی از میانجی‌های اصلی میان اسرائیل و حماس در مورد موضوع اسیران است... او پس از قاهره در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر دیدار خواهد کرد... این امیرنشین نیز دومین میانجی میان حماس و اسرائیل قلمداد می‌شود.» باید به این نکته هم توجه داشت که، آمریکایی‌ها نیز مثل نتانیاهو، مخالف آتش‌بس در غزه هستند و این دوندگی‌ها یا برای گرفتن شتاب پیروزی‌های مقاومت فلسطین است یا کمک به نتانیاهو در آزادی اُسرای صهیونیست. منتهی باید دید با ضرباتی که صهیونیست‌ها در این جنگ تاکنون خورده‌اند، مقاومت در برابر خواسته فلسطینی‌ها از سوی آمریکا، چقدر می‌تواند ادامه یابد. طبق خبرهای جدیدی که منتشر شده، بخشی از غرب می‌خواهد این جنگ همین‌جا متوقف شود.
وال‌استریت ژورنال: احتمالا توافقی در راه است
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در این‌باره نوشته است که «آمریکا، مصر و قطر به دنبال توافق جدیدی برای آزادی اسرای اسرائیلی و آتش‌بس در غزه هستند.» بر اساس این گزارش «این سه، توافق جدید آزادی اسرای اسرائیلی را که در نوار غزه نگهداری می‌شوند، در نظر گرفته و به دنبال آن آتش‌بس کامل در این منطقه محاصره‌شده برقرار خواهد شد.» در صورت صحت این خبر، با توجه به این که صهیونیست‌ها به هیچ‌یک از 3 هدف اصلی خود در این جنگ نرسیده‌اند، و جز «بی‌آبرویی» و «نفرت جهانی» چیزی از این جنگ نصیب‌شان نشده است، می‌توان از هم‌اکنون پیروز این جنگ را جبهه مقاومت دانست.
برنمی‌گردیم حتی اگر جنگ تمام شود
یکی از سؤال‌های مهم درباره جنگ غزه این است که، در صورت اعلام آتش‌بس آیا اوضاع سرزمین‌های اشغالی نسبت به قبل از جنگ بهبود خواهد یافت؟ به نظر می‌رسد پاسخ این سؤال مهم «خیر» است. چرا که گزارش‌های جدیدی که منتشر می‌شود نشان می‌دهد، بخش زیادی از صهیونیست‌هایی که گریخته‌اند، قصد بازگشت ندارند. از آنجایی «اساس تشکیل دولت جعلی یهود»، مهاجرت دادن یهودیان و صهیونیست‌ها به این سرزمین است، وقتی این مهاجرت معکوس شود، اساس این رژیم متزلزل می‌شود. طبق گزارشی که خبرگزاری فارس در همین رابطه منتشر کرده است «تمدید لغو پروازهای شرکت‌های بین‌المللی به اسرائیل موجب افت شدید سفرها در این رژیم شده است. در همین حال نتایج نظرسنجی از مخالفت 80درصدی اسرائیلی‌های مقیم خارج با بازگشت به سرزمین‌های اشغالی حاکی است.» 
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «سفرهای هوائی به و از سرزمین‌های اشغالی در سه ماه آخر سال گذشته تحت تأثیر جنگ غزه به شدت کاهش یافته است، طوری که تعداد مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در نزدیکی تل‌آویو به خارج سفر کرده‌اند برخلاف برنامه‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی در طول سال ۲۰۲۳ فقط ۱۰درصد افزایش یافته است. سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که تعداد مسافران پروازهای بین‌المللی اسرائیل در سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۱میلیون نفر رسیده است و این رقم در سال ۲۰۲۲‌، ۱۹.۲میلیون نفر بوده است.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi