شناسه خبر : 107770
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 14:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۶۵۷ شهید دانش‌آموز تهرانی در دوران جنگ از کشور دفاع کردند

فاش نیوز - نخستین یادواره ۹۴ شهید دانش‌آموز و ۱۳ شهید فرهنگی شهرستان شهریار برگزار شد.

۶۵۷ شهید دانش‌آموز تهرانی در دوران جنگ از کشور دفاع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی شهرستان شهریار در اردوگاه شهید منتظری شهریار با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه و مدیر اداره آموزش و پرورش شهریار و رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان‌ تهران در این مراسم اظهار کرد: ۶۵۷ شهید دانش آموز و ۱۵۸ شهید فرهنگی از شهرستان‌های استان تهران در کنار همسنگران خود در دوران دفاع مقدس از آب و خاک کشور دفاع کردند و با سن کمی که داشتند خوب درخشیدند.

وی گفت: مهم این است که پیام شهدا را به نسل امروز انتقال دهیم؛ کنگره‌های اقشاری و شهرستانی که برگزار می‌شود مقدمه‌ای بر کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران در اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

محسن نوروزی، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار در ادامه افزود: شهدای فرهنگی با خون خود مقابل دشمن ایستادند و این رشادت‌ها باید در مدارس گسترش پیدا کند.

وی گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم نظام شده است و سهم شهرستان شهریار ۹۴ شهید دانش آموز و ۱۳ شهید فرهنگی بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهریار افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف آموزش و پرورش است و بیش از ۳۰ یادواره شهدا در مدارس برگزار شده و این امر فرهنگی ادامه خواهد داشت و در کنار آن تهیه کتاب و مستندسازی بخشی از فعالیت‌ها است. 

وی با اشاره به انتخابات یازدهم اسفندماه ادامه داد: دانش آموزان پایه دوازدهم به عنوان رای اولی نقش مهمی در انتخابات خواهند داشت و دیگر دانش آموزان در انتخابات همیاری خواهند کرد.

پایان پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi