شناسه خبر : 107871
یکشنبه 08 بهمن 1402 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقاومت آسمانی علیه دوزخیـان زمیـن

ابعاد و دستاوردها و پیام‌های حملات بی‌نظیرِ موشکیِ 26 دی 1402
 
فاش نیوز - بزرگ‌ترین، پرحجم‌ترین، دوربردترین، بی‌سابقه‌ترین و بی‌نظیرترین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 26 دی 1402 انجام گرفت که ابعاد و دستاوردها و پیام‌های مهم و راهبردی و گسترده‌ای داشته است که جهان و جهانیان را به حیرت و شگفتی واداشته و حتی دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را مات و مبهوت و معترف به عظمت آن نموده است. 
در این گزارش ابعاد و گزیده‌ای از بازتاب‌های این عملیات دشمن‌شکن و دشمن‌برانداز را ذکر می‌نماییم.
حملات برق‌آسای موشکی به مقر موساد 
و گرو‌هک‌های تروریستی
پس از انجام حملات موشکیِ 26 دی 1402، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های چهارگانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و همچنین مقر تروریست‌ها در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.
در چهارمین اطلاعیه، کامل‌ترین اطلاعات از ابعاد و جزئیات عملیات موشکی سپاه منتشر گردیده است.
در این اطلاعیه آمده است:
«ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی! به فضل الهی و با استمداد از ارواح طیبه شهدای گرانقدر و مظلوم جنایات اخیر تروریستی در میهن اسلامی به ویژه در کرمان دیار کریمان و زادگاه شهید قدس سردار سپهبد پاسدار حاج‌قاسم سلیمانی؛ با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسی دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروریست‌های جنایتکار، فرزندان مؤمن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه‌شب گذشته (بامداد سه‌شنبه) عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند. طی این عملیات اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:
1- تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه
2- تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال‌غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق
3- تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه
به ملت مقتدر و سربلند ایران اسلامی بار دیگر اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان میهن عزیزمان ادامه خواهد داشت.»
هفتمین سری از عملیات‌های موشکی سپاه 
به گزارش تسنیم، حمله موشکیِ 26 دی 1402 هفتمین سری از عملیات‌های موشکی سپاه در 7 سال اخیر است.
در خرداد سال 1396 و در پاسخ به اقدام تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی، سپاه در عملیات لیلهًْ‌القدر با موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام، مقرهای تجمع فرماندهان و طراحان تروریست‌ها در سوریه را در هم کوبید.
در شهریور سال 1397 مقر گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حزب دموکرات کردستان در کوی سنجق اقلیم کردستان عراق با 7 فروند موشک بالستیک فتاح110 سپاه مورد اصابت قرار گرفت.
در مهر سال 1397 و در پاسخ به حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز، سپاه در عملیات ضربت محرم با موشک‌های ذوالفقار و قیام و پهپادهای بمب‌افکن مقر‌های تروریست‌های داعشی در شرق فرات را منهدم کرد.
در 18 دی 1398 و در پاسخ به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد با 13 فروند موشک بالستیک فاتح313 و قیام مورد اصابت قرار گرفت.
در اسفند سال 1400، مقر جاسوسی موساد در اربیل کردستان عراق با موشک‌‌‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
در سال 1401 نیز نیروی زمینی سپاه طی عملیات‌های ربیع 1 و 2، مقرهای متعدد گروهک‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های فتح360 هدف قرار داد.
و سرانجام در عملیات موشکی 26 دی 1402، مرکز محرمانه موساد در کردستان عراق و مقرهای گروهک‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفت.
ابعاد و دستاوردها 
و پیام‌های حملات بی‌نظیر موشکی سپاه
برخی ابعاد و آثار و دستاوردها و پیام‌های حملات بی‌نظیر موشکی سپاه در 26 دی 1402 که در فضای مجازی منتشر گردیده است، به همراه خلاصه‌سازی‌ها و توضیحات و نکات تکمیلی را ذکر می‌نماییم:
شاهکار مهندسی نظامی و اطلاعاتی
- این عملیات شاهکار اطلاعاتی و عملیاتیِ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای بود.
- عملیات بیست‌وششم دی‌ماه باید در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تدریس شود. 
- جنبه شاهکار این عملیات دو بخش دارد: یکی اطلاعات و بخش دیگر اجرای آن. 
- عملیات بیست‌وششم دی‌ماه شاهکار مهندسی نظامی و اطلاعاتی ما است؛ چراکه به صورت همزمان هم مقر تروریست‌ها را منهدم کردیم، هم مرز‌های متصل و منفصل آنها، جعبه سیاه موساد را از بین بردیم و هم یک پیام راهبردی برای دشمن فرستادیم که هر کانون آشوبی که در اطراف مرز‌های ما ایجاد کنید، پاسخ آن به صورت مستقیم خواهد بود و شما آن را دریافت می‌کنید.
انتقام ترکیبی سپاه و ده نکته مهم آن
- انتقام ترکیبی سپاه و ده نکته مهم آن: عمق اشراف اطلاعاتی ایران نسبت به تحرکات دشمنان در فرامرز؛ انتخاب زمان مناسب براساس اطلاعات دقیق؛ حمله موشکی قدرتمند، دقیق و آشکار و بدون هرگونه ترس؛ غافلگیری دشمن به معنای کامل؛ فاصله کوتاه ضربه دشمن تا ضربه به دشمن؛ ارسال این پیام که دشمنان بدخواه در هیچ نقطه‌ای امنیت ندارند؛ تصمیم‌گیرندگان نظام در انتقام‌گیری از دشمنان مطلقاً دچار تردید یا مصلحت‌اندیشی‌های بی‌مورد نیستند؛ انتقام بر پایه تدبیر، زمان و عقلانیت صورت می‌گیرد؛ دوره بزن در رو گذشته... زدی، می‌خوری؛ انتقام، فرآیندی است که متوقف نشده و با تدبیر در جبهه‌های مختلف پیش می‌رود؛ گاهی ضربه مستقیم و گاهی ضربه‌های غیرمستقیم.
استفاده از سیستم پیچیده سی‌فورآی
 برای اولین‌بار
- بخش اجرائی عملیات 26 دی، یک شاهکار است. در بخش اجرائی برای اولین‌بار از سیستم پیچیده سی‌فورآی استفاده شد. سیستم سی‌فورآی به عنوان مرکز مدیریت مرکز کنترل اطلاعات است که باعث شده ایران بتواند در سه شهر متفاوت یعنی در استان آذربایجان‌شرقی، در کرمانشاه و در خوزستان مناطقی را که می‌خواهد در آن عملیات انجام دهد را شناسایی نماید و از بیست‌وچهار لانچر استفاده کند و چندین نقطه متفاوت در دو کشور متفاوت را عمل کند. این یک شاهکار نظامی است و حتی کشور‌هایی مثل آمریکایی‌ها حتی توانایی این را ندارند که الان بتوانند همزمان از یک نقطه از یک مختصات دو تا کشور مختلف را بتوانند به آن حمله بکنند. 
جمهوری اسلامی توانست با سیستم پیشرفته سی‌فورآی، نه‌تنها این اقدام را انجام دهد و یک جدار آتش ایجاد کند، بلکه این سیستم به صورت سیصدوشصت درجه است یعنی این که همزمان نه‌تنها می‌تواند در منطقه غرب کار بکند، می‌تواند در منطقه شرق هم کار بکند، همزمان می‌تواند در شمال هم کار کند و این بنیه استقلالی و بنیه دفاعی ایران را به شدت بالا می‌برد.
امتیازات عظیمِ موشک‌های خیبرشکن
- در این عملیات از موشک‌های بالستیک خیبرشکن استفاده شده است. این موشک همزمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1400 رونمایی شد. موشک دوربرد و نقطه‌زن خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. این موشک دارای برد 1450 کیلومتر و سامانه هدایت ترکیبی و مجهز به کلاهک مانورپذیر است. این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.
- حمله موشکی سپاه پاسداران ایران نشان‌دهنده پیشرفت بی‌سابقه عملیات تهاجمی ایران است. آن هم نه‌تنها به دلیل شدت و دقت اصابت، بلکه به دلیل کیفیت و ابعاد موشک‌های نقطه‌زنی که از آنها استفاده شد تا پیام موردنظر به طرف‌های مختلف ارسال شود.
زدنِ هدفی راهبردی با موشکی راهبردی
- یک نوع از موشک‌هایی که استفاده شدند، موشک‌های خیبرشکن هستند. این موشک‌ها امتیازات و ویژگی‌های عظیم و حیرت‌انگیزی دارند. یکی این است که این موشک‌ها برای موقعی که می‌خواهند به هدف نزدیک بشوند، توانایی این را دارند که سُر می‌خورند و از دیوار صوتی عبور می‌کنند و هیچ نیروی پدافند نمی‌تواند جلوی اینها مقاومت بکند. یک ویژگی مثبت دیگری که این موشک‌ها دارند این است که به‌سرعت و در مدت‌زمان خیلی کوتاهی می‌توانند مسلح شوند و برای آماده‌سازی مسیر خیلی کوتاه‌تری را طی می‌کنند و یک ویژگی دیگر هم که دارند این است که این موشک‌ها توانایی این را دارند که بیش از هزاروسیصد کیلومتر را طی بکنند و بدون اینکه دچار این بشوند که از نظر فنی دچار افت مسافت شوند، به نقطه موردنظر اصابت کنند. نقطه‌زنی این موشک‌ها عجیب و اعجاب‌آور و جالب توجه است. در مرکز جاسوسی پیشرفته و امنیتیِ موساد در اربیل، به چمن و زمین بازی کنارِ ساختمانی که مورد اصابت قرار گرفته، اصلاً آسیبی نرسیده و موشک‌ها از دو لایه حفاظتی پیشرفته این مقر عبور کرده و به دقت به نقطه موردنظر اصابت نموده‌اند. این موشک‌ها به صورت کاملاً نقطه‌زن عمل کرده‌اند و سر جنگی‌شان به‌راحتی جدا شده و سر جنگی چندصد کیلویی به راحتی توانسته به آن نقطه‌ای که می‌خواهد اصابت کند. تمام مصالحی که در این مقر به‌کار برده شده از نوع بتن مسلح هست، اما موشک‌ها از آن منطقه هم عبور کرده‌اند و توانایی این را داشته‌اند که وارد این مقر بشوند و این منطقه را به صورت کامل تخریب و پاک‌سازی کنند.
- دقت موشک‌های ایرانی که به ساختمان محل استقرِ پیشرو دیزایی و افسران موساد در قلعه‌ای ایزوله‌شده و محصور اصابت کرده، به‌گونه‌ای است که فضای سبز دور ساختمان‌ها آسیبی ندیده‌اند یعنی موشک‌ها کاملاً نقطه‌زنی کرده‌اند. پدافند آمریکایی مستقر در اربیل نتوانست حتی یک موشک را منهدم کند. هیچ کشوری در دنیا موشک‌های بالستیک تاکتیکی با این دقت در اختیار ندارد.
- پیشرو دیزایی که مقرش در اربیل عراق منهدم و پاکسازی شد، جعبه سیاه موساد در منطقه اقلیم بود. این فرد شرکت‌های پوششی خیلی زیادی را ایجاد کرده بود از جمله اینکه توانسته بود که در منطقه اقلیم کردستان به خصوص منطقه اربیل ارتش خصوصی برای موساد ایجاد بکند. ایران توانست با این جریان برخورد کند و یک مهره امنیتی را که در پوشش شبکه‌ای داشت فعالیت می‌کرد، حذف نماید که اتفاق بسیار مهمی است. این فرد علاوه‌بر اینکه پوشش اطلاعاتی می‌داد و رصد اطلاعاتی برای دشمن انجام می‌داد، یک کار مهم‌تر هم می‌کرد و آن هم اینکه به عنوان بازوی اقتصادی رژیم صهیونیستی در منطقه فعال بود. او دو سری شرکت تأسیس کرده بود، یک‌سری شرکت‌هایی بودند که شرکت‌های اطلاعاتچی بودند که با سازمان سیا و موساد همکاری می‌کردند، یک‌سری شرکت‌ها هم شرکت‌های اقتصادی بودند که اهمیت بالایی دارند و شریان‌های انرژی را انتقال می‌دادند به مناطق اشغالی. حضرت آقا در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(28/08/1402) خواستارِ قطعِ شریان حیاتی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ورود نفت و انرژی و کالا و امثال اینها به رژیم صهیونیستی شدند. عملیات درخشان 26 دی‌ماه بخشی از اجرای این رهنمود فرماندهی کل قوا بود و بخشی از جریان شریان‌های اقتصادی صهیونیست‌ها قطع شد.
- عملیات علیه مقر موساد در اربیل و کشته‌شدن پیشرو دیزایی، مسئولیت صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل پیام مهمی دارد که در راستای استراتژی مقاومت مبنی بر قطع انرژی به این رژیم قابل تعریف است. علاوه ‌بر این کشته شدن دیزایی به عنوان حلقه واسط اسرائیل و کردستان عراق پیام مهمی برای این رژیم و حامیان آن دارد. به نوعی می‌توان گفت کشته شدن دیزایی مکمل اقدامات محور مقاومت و به ویژه اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ در جهت قطع ورود کالا و انرژی به سرزمین‌های اشغالی است.
- حمله ۲۶ دی بر دو مفهوم کلیدی تمرکز کرده است: یکی نایبان منطقه‌ای پنهان اسرائیل و دومی شبکه تأمین کالا و انرژی رژیم صهیونیستی. در این حمله برخی از مهم‌ترین عوامل نیابتی اسرائیل که تغذیه زیرساخت ترور رژیم به اضافه صادرات انرژی به آن را تسهیل می‌کردند، ضربه خوردند.
- ایران نشان داد که در حوزه اطلاعاتی از اشراف بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که مقر مخفی موساد و ایادی آن در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران تحت رصد قرار گرفته و نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی رژیم ‌صهیونیستی زیر ضربه موشک‌های سهمگین سپاه قرار می‌گیرند.
پیام‌های مهم و راهبردی به دشمنان
- کنترل محاسبات و در نتیجه پیش‌بینی‌پذیر کردن رفتار ایران و به طور خاص ایجاد هراس از واکنش نامتناسب مثلاً به شکل حمله نظامی، در یک ماه گذشته مهم‌ترین دستورکار راهبردی علیه ایران بوده است. عملیات ۲۶ دی خروج از محاسبه‌پذیری و تمرین شکل جدیدی از «عملیات دسته‌جمعی علیه اهداف چندگانه» بود که ژانر متفاوتی در الگوی رفتار نظامی ایران محسوب می‌شود.
- مهم‌ترین هدف اسرائیل از جنایت در غزه ظرف یکصد روز گذشته ایجاد بازدارندگی از طریق «معتبر کردن تهدید جنایت بزرگ» بوده است. صهیونیست‌ها امیدوار بودند بتوانند با جنایت و ویرانی بدون مرز در غزه مدل جدیدی از بازدارندگی ایجاد کنند. حمله بامداد ۲۶ دی در درجه اول نشان داد این مدل شکست خورده است و جنایت در غزه با ایجاد انگیزه انتقام، شدت ضربات احتمالی علیه اسرائیل را بالا برده است.
- این نکته مهم است که نشان داده شد ایران همیشه مطابق قواعد بازی نخواهد کرد. عملیات ۲۶ دی نشان داد حمله با موشک بالستیک دوربرد به اهداف بسیار دوردست می‌تواند پاسخی به عملیات اطلاعاتی باشد. پاسخ‌ها از این پس نه هم‌سطح خواهد بود و نه هم‌جنس و این عدم پیش‌بینی‌پذیری در پاسخ می‌تواند مبنای دور جدیدی از بازدارندگی باشد.
- پرتاب 24 فروند موشک از سه نقطه مختلف حاوی پیام مهم برای دشمنان ایران، به‌خصوص اسرائیل است. هم از لحاظ توزیع موشک‌ها که نشان‌دهنده پر بودن خشاب نیروی هوافضای سپاه در نقاط مختلف کشور است و هم عملیاتی‌کردن برد بلند موشک‌ خیبرشکن. بسیاری از کارشناسان، این موشک تاکتیکی را مختص اسرائیل دانسته و حمله به مقر تروریست‌ها در سوریه را می‌توان تست میدانی بزرگ این موشک دانست که دقت عمل و قدرت بالای این موشک، پیام واضحی برای رژیم صهیونیستی به ‌همراه داشته باشد.
- همان صبحی که مسئولین امنیتی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فعال شدند، در ابتدا سعی کردند که مسئله را کتمان کنند که یک همچنین اتفاقی نیفتاده است؛ بعد گفتند که یک ویلایی بوده است که برای یک شخصی بوده است؛ اما چند ساعت بعد شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که یک مقر مهم پوششی موساد در اربیل تحت حمله قرار گرفته و پاکسازی کامل شده است. این نشان می‌دهد که پیام‌ها هم از منطقه خرمشهر در جنوب ایران و هم از شمال‌غربی ما به درستی به دشمن انتقال پیدا کرده است.
- عملیات موشکی 26 دی، برهم‌زننده محاسبات آمریکا و اسرائیل و خط‌بطلانی بود به‌ روی آنچه که عدم تمایل ایران برای پاسخ به شرارت دشمنان در منطقه نامیده می‌شود. این حمله موشکی در مقطع کنونی و شرایط ملتهب منطقه، نشان داد که تصورات غربی‌ها درخصوص انفعال ایران، محلی از اعراب ندارد و آنجایی که ضرورت و منافع ایجاب کند، قدرت سخت برای امنیت و منفعت کشور وارد عمل شده و قواعد ترسیم‌شده غربی‌ها را بر هم خواهد زد.
- این قدرت‌نمایی برون‌مرزی، پاسخ عملی به تهدیدهایی بود که پس از بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه از سوی اسرائیل به ‌زبان رانده می‌شد و به ‌عبارتی اصابت موشک‌ها به مقر موساد و همچنین موضع تروریست‌هایی که صهیونیست‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند، خنثی‌سازی تهدیدها و لفاظی‌‌های رژیم اسرائیل در طول دو ماه گذشته محسوب می‌شود. ایران به‌صورت عملی نشان داد که همچنان به ایده اصلی خود مبنی بر آغازگر نبودن یک جنگ منطقه‌ای باور داشته اما در صورت تجاوز و حمله به خود یا منافعش، با نهایت قدرت وارد و او شیوه پایان و زمان اتمام نبرد را تعیین خواهد کرد.
- آمریکا پس از حملات اخیر به یمن سعی داشت تا قاعده بازی را در منطقه بر اساس غلبه قهری خود تعریف کند؛ لذا با ارسال پیام به اصطلاح هشدار سعی کرد ضمن تأثیر بر جنگ غزه، ایران را در طراحی خود کنترل کند؛ اما این اقدام بموقع نشان داد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت طراحی خود را دارد و ابتکارعمل را در این طراحی در دستان خود نگه می‌دارد.
- ابعاد این حملات و پیام‌های آن برای آمریکای جهان‌خوار و جنایتکار و رژیم تروریست و کودک‌کش صهیونیستی روشن و مبرهن است. این عملیات یک پیام مهم دارد که در صورت هرنوع اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع آن در سطح منطقه، باید دشمن آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد.
مجازات عاملان و آمرانِ حوادث تروریستی 
و تقویت جبهه مقاومت
- هدف قرار دادن محل تجمع تروریست‌های تکفیری و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی، یعنی مجازات عاملان و آمران حادثه تروریستی کرمان توأمان با هم صورت گرفته و این یعنی هوشمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با حوادث و پدیده‌های مختلف در منطقه.
- اقدام جمهوری اسلامی ایران علاوه‌بر انتقام از عاملان و آمران اقدام تروریستی کرمان و راسک، در تحولات پیچیده منطقه تأثیرگذار خواهد بود و تقویت جبهه مقاومت را در مواجهه با جبهه غربی و عبری به دنبال دارد؛ به خصوص آنکه قبل و بعد از این اقدام، اقدمات مؤثر سایر گروه‌های مقاومت انجام شده و می‌شود و ادامه دارد.
- بیانیه سپاه پاسداران تأیید می‌کند که این اقدام انتقام‌جویانه تنها در پاسخ به عملیات‌های تروریستی یا صرفاً ترور ایرانی‌ها نیست، بلکه در واکنش به ترور فرماندهان سوری، لبنانی، فلسطینی و عراقی نیز هست که نشان‌دهنده «وحدت میدان‌ها» در حوزه انتقام‌گیری و تحولی جدید است. 
انتقام سخت همچنان ادامه دارد
- در آخرین بیانیه منتشره سپاه از انتقام خون شهیدان صحبت و بر ادامه عملیات‌های تهاجمی تاکید شده است و همین مسئله مشخص می‌کند که راهبردها از پدافندی به سمت آفندی‌شدن در حال حرکت و تغییر است. تأکید بر ادامه چنین حملات تهاجمی یعنی اینکه هنوز پروسه انتقام از عوامل حوادث تروریستی اخیر کامل نشده و عملیات 26 دی، تنها بخشی از راهبرد تهاجمی سپاه به‌شمار می‌رود. باید تأکید کرد که نیروهای مسلح هر زمان به ‌شکل صریحی از مقابله و پاسخ سخن گفته‌اند، به تهدیدها جامه عمل پوشانده و به معتبرسازی تهدید‌ها روی آورده‌اند. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که تا رسیدن به نقطه هدف که همانا انهدام تروریست‌ها و همچنین مقابله و خنثی‌سازی عملی تهدیدهای اسرائیل است، چنین عملیات‌هایی در سطوحی دیگر و حتی کلان‌تر ادامه خواهد یافت.
- این حملات و حملات قبلی فقط سیلی‌هایی محکم و بخشی از انتقام سخت است. انتقام کامل و راهبرد اصلی و اساسیِ جمهوری اسلامی ایران در نابودی رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکا از منطقه است که زمان‌بر است و پله‌پله و مرحله‌مرحله در حال پیگیری و تحقق است.
* کامران پورعباس
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi