شناسه خبر : 107985
سه شنبه 10 بهمن 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به زندگی شهید «رمضان صفرخان موذن»

فاش نیوز - بسیجی «رمضان صفرخان موذن» از شهدای استان گلستان است که سال ۱۳۱۵ در روستای «برفتان» به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مجاهدت در منطقه شلمچه - عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵ - 30January 2024
 

هرکس «حنا کند» شهید می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، ‌«حسن براتی» فرزند غلامحسین روز ۲۰ اسفند ۱۳۱۵ در روستای «برفتان» شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد.

‌صفرخان در سال ۱۳۶۵ در لشکر ویژه ۲۵ کربلا آموزش دید و با سمت تک تیرانداز در گردان مسلم ابن عقیل (ع) مشغول و به جبهه اعزام شد.

وی سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و در روز ۵ بهمن سال ۱۳۶۵ در شلمچه - عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجای ماند تا در ۳ بهمن ۱۳۷۳ پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده عبدالله ‏شهرستان گرگان به خاک سپرده شد.

پسرش ذکریا نیز در تاریخ ۶ تیر ۱۳۶۵ شهید شده است. ‏

خاطره‌ای از شهید «رمضان صفرخان موذن» به نقل از پدر بزرگوار شهید «پیغمبری»:

رمضان صفرخانی شب قبل از عملیات کربلای ۵ یک ظرف حنا درست کرده و روی تانک نشسته بود و خوشحال و سرزنده می‌گفت:  «هرکس حنا کند، شهید می‌شود»

از او پرسیدیم: علم غیب می‌گویی؟! با حال خوشی گفت: پسرم ذکریا که شهید شده است به خواب من آمده و گفت پدر جان دلم برایتان تنگ شده و منتظر من است و من به دلم برات شده است شهید می‌شوم.

همین هم شد و بیشتر رزمندگان گردان مسلم ابن عقیل (ع) توی این عملیات به خیل عظیم شهداء پیوستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi