شناسه خبر : 108056
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد

گازرسانی به ۶۳۰۰ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم

فاش نیوز - مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد: دولت سیزدهم به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر گازرسانی کرده و مجموع مشترکان گاز به 27 میلیون و 500 هزار مشترک رسیده است.
به گزارش ایرنا، مجید چگینی در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت دهه فجر به تشریح دستاوردهای صنعت گاز در دوران پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی، خودباوری و اتکا به توان داخلی است. در دوران قبل از انقلاب، صنعت نفت و گاز ایران توسط مستشاران خارجی اداره می‌شد و متخصصان ایرانی نقش کمرنگی داشتند اما پس از پیروزی انقلاب، علی‌رغم تحریم‌ها این صنعت رشد چشمگیری داشته است. همه فناوری‌هایی که هم‌اکنون در صنعت نفت و گاز در دسترس است مربوط به دوران پس از انقلاب بوده و منجر شده به پیشگامی صنعت نفت در اقتصاد ایران.
او با اشاره به حوزه گسترده صنعت نفت از بالادست تا پایین‌دست، افزود: این زنجیره نفت و گاز در دوران پس از انقلاب توسعه یافته و اکنون رتبه صنعت نفت ایران در جهان کاملاً برجسته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با مقایسه دستاوردهای صنعت گاز نسبت به قبل از انقلاب گفت: پیش از انقلاب فقط دو هزار کیلومتر خطوط پرفشار انتقال گاز داشتیم که اکنون به بیش از ۳۹ هزار کیلومتر رسیده است. ضمن اینکه شبکه گازرسانی شهری و روستایی قبل از انقلاب ۲۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر شده است.
چگینی افزود: پیش از انقلاب فقط سه روستا به خط گاز متصل بودند که اکنون به 39 و 700 هزار روستا رسیده که ۸۶ درصد کل روستاهای کشور است. تعداد مشترکان شهری که دارای خطوط گاز بودند اکنون به 98 و نیم درصد رسیده است. تعداد شهرها هم از ۹ شهر به بیش از ۱۲۰۰ شهر رسیده است. یعنی به طور متوسط ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور از گاز بهره‌مند شده‌اند. عمده صنایع عمده و نیروگاه‌های کشور هم در دوران پس از انقلاب از سوخت گاز بهره‌مند شده‌اند و گاز، نقش محوری در تولید برق هم داشته است. او درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گاز گفت:‌ دولت سیزدهم به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر گازرسانی کرده، ۸۳۶ هزار انشعاب جدید ایجاد شده و یک میلیون و 500 هزار مشترک جدید گاز در دولت سیزدهم از گاز بهره‌مند شده‌اند. بنابراین مجموع مشترکان گاز به 27 میلیون و 500 هزار مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: در دولت سیزدهم ۱۴۷۲ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز احداث شده و به ۱۶ نیروگاه جدید و بیش از سه هزار صنعت عمده هم گازرسانی کرده‌ایم. ۴۶ هزار کیلومتر توسعه شبکه شهری و روستایی گازی داشته‌ایم. بیش از ۱۰ هزار روستا و ۱۳ شهر و بیش از دو هزار واحد صنعت در دهه فجر امسال به شبکه گاز متصل می‌شوند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi