شناسه خبر : 108386
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 13:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهبر انقلاب، فراتر از زمان و مکان

داریوش احمدرضا بهمنیار - امام فراتر از زمان می اندیشید و در بعد مکان نمی گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای بگذارد و این اسلام بود که عامل هدایت کننده این انقلاب بود.

ناسیونالیسم، کاپیتالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم، ملیت و مصلحت گرایی و غیره هیچ نقشی در شکل گیری انقلاب اسلامی نداشتند.

ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس دینی، اسلامی و ملی خودمان باید حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان شرقی و غربی سیستم و رفراندومش را به رفراندوم نگذاشته است.

حتی برای بار اول، هیچ حکومتی در شرق و غرب عالم قانون اساسی اش را به رای مردم نگذاشته است. حتی برای یک بار. فقط جمهوری انقلاب امام خمینی(رضوان الله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از انقلاب.

فقط امام خمینی بوده که گفتند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و بعد هم گفتند مردم برای قانون اساسی رای بدهید. یک رژیم توی دنیا رژیم دموکراتیک غربی نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان رفراندوم گذاشتیم، کجا گذاشتید؟

این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با انقلاب های مخملی و یا با شبه انقلاب ها قدرت را به دست گرفتند، یا با جنگ و تفرقه و غصب زمین های مردم آمدند، و با جنگ همدیگر را گرفتند.

هیچکدام با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام، آنها یعنی همه کشورهای جهان قانون اساسی شان را نه یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی قوانین دموکراتیک جهان یک سوال بی معناست، چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند، غیر از جمهوری اسلامی ایران.

بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشوری نه شرقی و نه غربی در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، حتی برای همان بار اول.

فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید،شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا آمدند سر کار، و قدرت را به دست گرفتند، یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و یا با جنگ و نفوذ و تفرقه آمدند و غصب سرزمین های مردم را گرفتند، و با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت قدرت را به دست گرفتند.

جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و آزاد است. هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ بفرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

آری امام در 22 بهمن 1357 ساعت نه و بیست و هفت دقیقه و سی ثانیه وارد فرودگاه تهران شد و اعتماد و خودباوری را به زندگی مردم ایران برگرداند و چنان روحیه بالای مردم را بالا برد که شعار ما می توانیم را به یک باور و فراگیر ایرانی تبدیل کرد. ماهیت انقلاب اسلامی ایران جهانی است و منحصر به ملت، نژاد و سرزمین خاصی نمی باشد، هدف انقلاب اسلامی این است که بشریت به تکامل برسد و توانایی ‌های بالفعل انسان تبدیل به توانایی ‌های بالقوه شود.

با ورود امام راحل به ایران، غرور ملت ‏های مستضعفی را که قرن های زیادی را مورد ظلم قرار گرفته بودند را به آنان باز گرداند، امام نه تنها توانست سرنوشت کشور ایران را تغییر دهد، بلکه میلیون ‏ها انسان راه گم ‏گشته، در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتا پرستی و اسلام ناب فراخواند.

امام به یک جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت، و مورد تحسین و احترام تمام مردم جهان است، او برای مظلومین، مستضعفین و آزادگان و عدالت جویانِ جهان رهبری افسانه ای و برای ملل مستقل، مرجعی الهام بخش بود، تعلیمات و دیدگاه های روشنفکرانه او رهنما و امید بخش مردمی بود که با مقاومت و مبارزه به سوی آزادی و عدالت اجتماعی حرکت کنند.

امام خمینی گوهر یگانه ای بود که در ظلمت تاریخ معاصر درخشید، سلام و صلوات خدا بر روح بزرگ مردی که با مجاهدات بزرگ و فداکاری ها و رهبری های قاطع خود اسلام را دوباره در عالم زنده کرد و ندای تکبیر و توحید را به گوش جهانیان رساند.

امام مجد و عظمت مسلمانان را به آنها بازگردانید، مردی که جهان را زیر پر و بال ایمان خویش گرفت، انقلابی که به رهبری امام خمینی روی داد، متعلق به همه تمدن بشری است.

روز 22 بهمن سال 1257مردم ایران پیروزی انفلاب را جشن گرفتند، امامی که تپش قلبش، طنین بالندگی انقلاب بود، هدیه آسمانی خدا بود، روزی که نعمت بزرگ الهی برای مردم ایران آشکار شده بود.

جمهوری اسلامی با رهبری داعیانه امام خمینی، نتیجه و برآیند انقلاب اسلامی شد امام به یاری ملتش آمده بود که دیگر زنجیر اسارت و تحقیر را تاب نیاورده بودند، امام از اصول و ارزش ها پیروی کرد و سختی های زیادی را متحمل شد در عوض سرافراز، پیشرفته، مستقل و الگوی جهانیان شد.

امروز آرامش و امنیتی که بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاکم است، مرهون درایت و کیاستی بر گرفته از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است، با ورود امام خمینی (ره) به ایران بود که نور امیدی در دل های ستم کشیده مردم ایران و مسلمانان جهان روشن شد.

ملت های منطقه در جغرافیای مقاومت سالهای سال است که گوهر حقیقت را در وجود امام راحل و جانشین خلف اش امام خامنه ای (حفظ اله) یافته اند.

مردمی که پانزده سال منتظر ورود امام شان بودند، ولی حالا دیگر انتظار ملت رنج کشیده مردم ایران به پایان رسیده بود و مراد سینه سوخته مردم ایران، لباس رخوت و سستی قرون را از تن مردم ایران در آورده بود.

امام راحل نمونه ای از حکومت اسلامی را در نظام جهانی بنیان گذاشت، امام آمده بود تا اعتماد و خودباوری را به زندگی مردم ایران برگرداند و چنان روحیه بالای مردم را بالا برد که شعار ما می توانیم را به یک باور و فراگیر ایرانی تبدیل کرد.

ای بزرگ رهبر مجاهد، درود بر آمدنت، سلام خدا بر روح ریحان تو باد، ای امام عاشقان و مُصلحان، روح بزرگت شاد باد ای بت شکن زمان، خدایا روح بلند امام را از ما راضی نگه دار، خدایا به ما یاری بده تا بتوانیم راه امام و شهیدان انقلاب رو ادامه بدهیم، از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و میثاقی که با امام راحل و جانشین عزیز و صالحش امام خامنه ای (حفظه الله) بسته ایم را جاودانه کنیم، ان شالله.

بیست و دو بهمن سال 1357 روز آزادی ایرانیان از چنگال اسارت دیوان و ددان مبارک باد، دهه مبارک فجر در چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر مردم ایران و بر همگی مسلمانان، ستم دیدگان، آزادیخواهان و عدالت جویان جهان مبارک باد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi