شناسه خبر : 30652
چهارشنبه 17 دي 1393 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی الگوهای شهید


 معرفی الگوهای شهید، از اهداف برگزاری یادوراه شهدای دانش‌آموز است



گروه اجتماعی: قاسمی با اشاره به تشکیل چهار کمیته برنامه‌ریزی، فرهنگ و هنر، پشتیبانی و اجرایی برای برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز بروجرد، گفت: توسعه فرهنگ جهاد و شهادت، معرفی الگوهای شهید و تبیین فرهنگ جهاد و دفاع از اهداف برگزاری این یادواره است.

محمدحسین قاسمی، دبیر یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان بروجرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با بیان این‌که از خرداد ماه سال گذشته در صدد برگزاری این یادواره برای شهدای دانش‌آموز شهرستان بروجرد بوده‌اند، گفت: طی جلساتی که تاکنون برگزار شده است برای این یادواره شیوه‌نامه‌ای طراحی شده است که براساس آن چهار کمیته برنامه‌ریزی، فرهنگ و هنر، پشتیبانی و اجرایی تشکیل شده است.
وی، با بیان این‌که با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: اهداف این یادواره در محورهای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت، معرفی الگوهای شهید و تبیین فرهنگ جهاد و دفاع می‌گنجد.

چاپ کتاب «بچه‌های آسمانی» در بروجرد

قاسمی، با بیان این‌که رسالت ما این است که در مقابل دشمن که دست به شبیه‌خون فرهنگی زده است از فرهنگ خود دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا کتابی باعنوان «بچه‌های آسمانی» در 80 صفحه تبیین شده است.
دبیر یادواره شهدای دانش‌آموز بروجرد، با اشاره به این‌که این یادواره با همکاری چهار ارگان آموزش و پرورش، سپاه ناحیه لرستان، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این یادواره 20 دی ماه جاری با حضور مسئولان کشوری و لشگری، سپاه، ائمه جماعات، مسئولان استانی و همچنین دعوت از یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش ساعت 9 صبح در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد بروجرد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که زندگی ما باید رنگ و بوی شهادت بگیرد، تأکید کرد: ما باید در این برهه از زمان که مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌ایم رسالت خود را نسبت به شهدا انجام دهیم.
قاسمی با اشاره به این‌که در حدیثی از پیامبراکرم(ص) نقل شده است؛ شهادت برترین مرگ برای انسان است، ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این یادواره بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که تشنه آن هستند، کاری انجام دهیم.
یاداور می‌شود، در 20 دی ماه سال 1365 دو مدرسه مجاور در شهرستان بروجرد مورد اثابت موشک زمین به زمین قرار گرفت که در این حادثه 68 دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

منبع: ایکنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi