شناسه خبر : 31221
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 08:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یاد شهدا شعور انقلابی مردم را تقویت می‌کند

رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز گفت: احترام مضاعف به شهدای سادات یک امر ضروری و برگزاری یادواره شهدای سادات در واقع همانند بزرگداشت شهدای سادات صدر اسلام است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد سلمان‌پور با اشاره به در پیش‌ بودن اولین یادواره شهدای سادات استان فارس، گفت: توجه به شهدای سادات، یکی از الزامات حفظ شان و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) محسوب می‌شود چرا که زنده نگه داشتن یاد شهدا تقویت شعور انقلابی مردم را به همراه دارد و اگر جامعه اسلامی دارای تقوای دل و پاکی ذهن باشد بدون شک یاد شهدا را به عنوان سمبل شعور و شعائر زنده نگه خواهند داشت.

وی با تاکید براینکه زنده نگهداشتن یاد شهدای سادات ویژگی‌های مختلفی دارد، گفت: اولین ویژگی، تأویل سوره «کوثر» و تأکید بر حقانیت این سوره مبارکه است چون تنها نسلی که از حضرت آدم تا امروز پدرش مشخص و اصالت و ریشه‌اش تا حضرت آدم مشخص است، خاندان سادات است و خداوند در سوره کوثر بیان می‌کند که سادات همیشه زنده و در حال گسترش هستند. شهدای سادات نشان دهنده قابل تصدیق بودن این سوره مبارکه هستند.

سلمان‌پور یادآور شد: نخستین شهدای سادات حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(س) بوده‌اند. اگر امروز یادواره شهدای سادات را برگزار می‌کنیم در واقع بزرگداشت شهدای سادات صدر اسلام یعنی ائمه اطهار(ع) را برگزار کرده‌ایم.علاوه بر این اصلاً بزرگداشت سادات چه زنده چه شهید موجب برکات معنوی و نورانیت جامعه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در پایان تأکید کرد: قطعا برای هر شهید به ویژه شهید سید، چراغی که روشن می‌شود این چراغ بصیرت‌افزا، اعتقاد آفرین و ایمان‌آور است. راه و رمز موفقیت ما در مقابل دشمنان و رسیدن به آرمان‌هایمان همین است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi