شناسه خبر : 32752
سه شنبه 19 اسفند 1393 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ مقاومت پشتوانه امنیت ملی است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طول چندین سال مبارزه تا امروز یک فرهنگ عاشورایی بازتولید شده و پشتوانه امنیت ملی محسوب می‌شود. این فرهنگ همان فرهنگ جهاد مقاومت است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محسن انصاری که عصر امروز در همایش تجلیل از وبلاگ‌نویسان ایثار و شهادت در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس تهران سخن می‌گفت،افزود: عامل بقای امروز و آینده ما بهره‌مندی از فرهنگ مقاومت و ایثار است. فرهنگی که نجات‌بخش بوده و هست و امروز به واسطه همین فرهنگ، خط مقاومت در منطقه ایجاد شده و اسرائیل را رو به زوال گذاشته است. قدرت امروز ایران هم به واسطه همین فرهنگ به دست آمده است.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: همه جریان‌های تاریخی با آسیب‌هایی مواجه هستند. آسیب‌هایی همچون تحریف ،‌تخریب و فراموشی این جریان‌ها را تهدید می‌کنند. فرهنگ دفاع مقدس هم می‌تواند مورد تخریب و تحریف قرار گیرد. به عنوان مثال عده‌ای دنبال این هستند که این فرهنگ را به افسانه تبدیل کنند. هدف آن‌ها نهادینه کردن تفکر اسلام هراسی با ایجاد تفکرات داعشی و اسلام آمریکایی است. هدف نهایی آن‌ها تحریف و تخریب هویت و ماهیت انقلاب اسلامی است و ما باید با پایش ،‌پالایش و پویش با این اقدام تحریفی و تخریبی مقابله کنیم.

 

وی با اشاره به ایجاد یک جبهه فرهنگی برای مقابله با فراموشی فرهنگ دفاع مقدس گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند اسلام واقعی را از صحنه خارج کنند و ما باید با استفاده از تمام امکانات موجود مجازی با این ترفندها مقابله کنیم. وبلاگ نویسی هم جزو همین امکانات محسوب می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در جهت ایجاد انگیزه در بین وبلاگ‌نویسان ایثار و شهادت این همایش را برگزار کنیم.

 

سردار انصاری در پایان پیشنهاد کرد:‌ وبلاگ نویسان ایثار و شهادت با ایجاد یک تشکل منسجم محتوای وبلاگ‌های خود را تقویت کرده و به عنوان یک جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت رسالت خود را در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس محقق کنند. بنیاد شهید هم در کنار آن‌ها خواهد بود و آن‌ها در راه رسیدن به اهداف‌شان یاری خواهد کرد.

 

در این همایش، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با قرائت یادداشتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: ایستادگی مردم در جنگ تحمیلی با بهره‌گیری از روحیه ایمان به پیروزی ماندگار در تاریخ تبدیل شد و دفاع مقدس در واقع عظمت و قدرت ملت ایران را نشان داد.

 

وی اظهار کرد:‌کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های زیادی هر روز در حال تلاش برای تخریب چهره اسلام ناب هستند بنابراین می‌توانیم با استفاده از معارف موجود در فرهنگ دفاع مقدس با چنین تلاش‌هایی مقابله کنیم. در این راستا هم نمی‌توان نقش تکنولوژی را نادیده بگیریم.

 

در پایان این مراسم 10 نفر از وبلاگ نویسان برتر معرفی و هدایای خود را دریاف کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi