شناسه خبر : 32780
چهارشنبه 20 اسفند 1393 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از 15 عنوان کتاب اسنادی ارتش

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت:ارتش هیچگاه دنبال خود اظهاری نبوده و نیست و تنها به وظایف محوله خود در هر مقطعی عمل کرده است و سپاسگزاری مردم نشان از موفقیت این نیرو دارد.

همایش تجلیل از دست‌اندرکاران نمایش «شبی در کهکشان‌ها» و رونمایی از 15عنوان کتاب به همت انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا‌، امیر سرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در این همایش با اشاره به برگزاری این نمایش شبی در کهکشان‌ها در شب‌های ماه رمضان امسال گفت: این برنامه در راستای اجرای یک سند بالادستی بود و در واقع می‌توان گفت شبی در کهکشان‌ها بخشی از برنامه‌های ارتش برای مقابله با جنگ نرم بود.از آنجایی که دشمنان دین اسلام همواره در صدد ضربه زدن این دین آسمانی هستند تصمیم گرفتیم چنین برنامه‌ای را برگزار کنیم. نگاهی به کشورهای اطراف ایران نشان می‌دهد دشمنان ایران همواره در صدد نهادینه کردن ایران هراسی از طریق توهین به ساحت مقدس دین اسلام به ویژه پیامبر اسلام (ص) هستند.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه شبی در کهکشان‌ها نشان داد نظم و سلسله مراتب در این نیرو به طور کامل نهادینه شده است.

در این برنامه بخشی از ایثارگری‌های ارتش در دفاع مقدس هم به اجرا درآمد و مردم بیشتر از پیش در جریان فداکاری‌های ارتش در جنگ هشت ساله قرار گرفتند. البته ارتش هیچ گاه دنبال خود اظهاری نبوده و نیست و تنها به وظایف محوله خود در هر مقطعی عمل کرده است و سپاسگزاری مردم نشان می‌دهد این نیرو توانسته است وظایف خود را به نحو احسن به سرانجام برساند و همواره خدمت رسان مردم است.

 

سرتیپ گلفام در بخش دیگری از سخنانش گفت: وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید امنیت برای نظام اسلامی در هوا،‌ زمین‌ و دریاست و با توجه به رخدادهای کشورهای پیرامونی از جمله عراق‌ و افغانستان‌ ارتش توانسته است امنیتی پایدار در مرزها برقرار کند.

 

وی همچنین به روز 20 اسفند روز ملی راهیان نور اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق غرب‌، شمالغرب و جنوب یادمان‌هایی دارد که سعی می‌کند در این یادمان‌ها بخشی از ایثارگری‌های ارتش را در دوران دفاع مقدس به نسل جوان بشناساند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس، برنامه‌های متعددی را برای زائران مناطق عملیاتی در نظر گرفته است و امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در این زمینه نیز به طور صد درصد عمل کنیم.

 

سرتیپ گلفام اجرای نمایش‌های هوایی و پرواز جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش در پایگاه هوایی وحدتی دزفول طی حضور زائران در منطقه عملیاتی دفاع مقدس جنوب، برگزاری رزمایش‌هایی در منطقه میشداق و همچنین میزبانی از زائران در دهلاویه و چزابه را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که مد نظر ارتش قرار دارد.

 

به گفته وی در حال حاضر هم برخی از برنامه‌ها از جمله رزمایش‌ها در حال اجراست و ارتش در مناطقی همچون پادگان دژ و حمیدیه و همچنین یادمان شهدای رمضان خدماتی را به زائران ارائه می‌دهد.

 

سرتیپ گلفام همچنین به رونمایی از 15عنوان کتاب از 31 عنوان دفاع مقدس در این همایش اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها حاصل 14 سال تلاش چند نفر از نویسندگان است این کتاب‌ها براساس اسناد اصلی و اطلاعیه‌های مهم ستاد مشترک ارتش در جنگ و از نگاه ارتش نوشته شده است و در این جا لازم است از مرحوم سرهنگ ایرج نامداری و همچنین سرتیپ قادری که در قید حیات نیستند و برای به ثمر رسیدن این کتاب‌ها تلاش‌های زیادی داشتند یاد کنیم. از سال 81 تا سال 93هم امیر سرتیپ احمدی در این زمینه تلاش می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: این کتاب‌ها ذخیره ارزشمند اسناد جنگ از نگاه ارتش در بحث زمینی‌، هوایی و دریایی هستند‌ ومی‌توانند مورد استفاده محققان و فیلمسازان حوزه دفاع مقدس قرار بگیرند.

 

در این همایش همچنین سرهنگ پورحسین معاون فرهنگی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گزارشی از سیر برگزاری نمایش شبی در کهکشان‌ها را ارائه کرد.

 

سرگرد جوشقانی رئیس امور سینمایی معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این برنامه بخشی از برنامه‌های ما برای مقابله با جنگ نرم دشمنان محقق شد و امیدواریم توانسته باشیم به وظایف خودمان عمل کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به تولید اولین بازی رایانه‌ای «مبارزه در خلیج عدن» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه ریزی می‌کنیم تا دومین کار در این راستا تحت عنوان «نیروهای ویژه» که به بحث فداکاری‌ «تیپ 65 هوابرد» می‌پردازد را به سرانجام برسانیم.

 

جوشقانی همچنین اعلام کرد:تلاش می‌کنیم نمایش شبی در کهکشان‌ها در آینده مجددا اجرا شود.

 

وی در پایان گفت:اقداماتی انجام شده است تا در سال آینده با فیلمی مربوط به سرلشکر شهید حسن آبشناسان و لشکر 23 تکاور در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشیم.

 

"شبی در کهکشانها" عنوان نمایش ترکیبی میدانی بود که در آن بخشی از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و بخشی از تاریخ 8 ساله دفاع مقدس به اجرا درآمد.این نمایش ترکیبی از فرم و نور و رنگ بود که ابزارهای مختلف هنری از جمله موسیقی، نور، دکور، جلوه‌های ویژه در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا پیامی را به شکلی محسوس و عینی به مخاطبین عرضه کند.

 

اکران این نمایش از روز 26 تیر آغاز و تا 24 مرداد به مدت 30 شب از ساعت 19 تا 24 در بوستان ولایت تهران ادامه یافت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi