شناسه خبر : 34038
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جابجایی زوار سرزمین‌های نور با حمل و نقل ریلی

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: در خدمات‌دهی به کاروان‌های راهیان نور نسبت به 10 سال گذشته شاهد تحول زیادی هستیم.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام حسینی دیباجی افزود:راهیان نور حرکتی فرهنگی، عظیم و زودبازده است.ما روحانیون به عنوان کسانی که در ایام مختلف سال کارهای فرهنگی بسیاری انجام می‌دهیم به وضوح می بینیم که این ایام، برکات خاص خود را دارند اما چیزی که بنده در راهیان نور دیدم عنایت ویژه شهدا نسبت به زائران خودش است.

 

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانانی که برای اولین بار و به دلیل کنجکاوی راهی سرزمین‌های نور می‌شوند پس از بازگشت از این سفر کاملا متحول و علاقه‌مند به بازگشت به این مناطق می‌شوند و نمونه آن را می توان در سایت خادمین شهدای راهیان نور مستندا مشاهده کنیم.

 

دیباجی با ارزیابی راهیان نور 93- 94 گفت: از آنچه تا به حال در سازمان اردویی و راهیان نور بسیج در بحث اعزام، اسکان و برنامه‌های فرهنگی به آن رسیدیم نسبت به سالهای گذشته بسیار چشمگیر بوده و اگر مقایسه‌ای با پنج یا 10 سال گذشته داشته باشیم خواهیم دید چه تحول عظیمی در خدمت‌رسانی به زائرین اعم از ایاب و ذهاب، اسکان، مدیریت آنها و برنامه‌های فرهنگی انجام شده است اما با آنچه که خواست رهبر معظم انقلاب است هنوز فاصله داریم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که سال به سال انجام می‌شود به آن هدف مطلوب نزدیک‌تر شویم. هدف مطلوب به عنوان مثال یکی از مطالبه‌های حضرت‌آقا بحث شناسنامه‌دار کردن این مناطق است و امسال با تدبیری که از سوی سردار فضلی اعلام کرده است انشاءالله به دنبال محتواسازی بیشتر برنامه های فرهنگی و برطرف کردن آسیب‌های سال‌های گذشته خواهیم بود.

 

وی اظهار کرد: با نظارت‌هایی که بر اردوگاه‌ها، یادمان‌ها، زیارتگاه‌ها، شنیدن روایت راویان و ارزیابی که از زائران داریم به دنبال این هستیم که انشاءالله در این زمینه تحریفی صورت نگیرد و اگر احیانا جایی این تحریف انجام شد به سرعت تذکر داده شود و از آن تحریف جلوگیری به عمل بیاید هر چند این اتفاقات بسیار کم بوده به دلیل اینکه هنوز راویان ما راویان دفاع مقدس هستند همان کسانی که در این دفاع مقدس نقش و حضور داشتند و آن اتفاقات را به چشم خود دیده‌اند و این نگرانی بیشتر به آینده معطوف می‌شود که البته با تربیت راویان جوان و با مدیریت بنیاد حفظ آثار این اتفاق نخواهد افتاد.

 

دیباجی در خصوص نگرانی دیگر حضرت آقا گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که قرارگاه راهیان نور انجام می‌دهد در صول سال با اعزام داوطلبانه دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق عملیاتی شاهد احیای روز افزون این مناطق هستیم.

 

وی به نقش روحانیون در سفرهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: روحانیون با حضور چشمگیر در این سفرها به عنوان روحانی اتوبوس‌ها و همچنین راویان طلبه نقش مهمی در تبلیغ دین و پیوند دین با دفاع مقدس در بین جوانان و نوجوانان دارند.

 

دیابجی گفت: امیدواریم امسال شاهد آن باشیم که بتوانیم با هزینه کمتر و فرصتی بیشتر تسهیلاتی را برای زوار مناطق غرب، شمال غرب و جنوب و همچنین راهیان نور دریایی فراهم کنیم.

 

دیباجی گفت: دشمنان اسلام تاثیر فراوان این حرکت عظیم و الهی را در بین مردم خصوصا نسل جوان و نوجوان دیده‌اند لذا برای صدمه زدن به این حرکت الهی از هیچ تلاشی غافل نمی‌شوند به عنوان پس از کشف و دستگیری عاملان ترور در منطقه حمیدیه خوزستان که منجر به شهادت چند تن از هموطنانمان شد متوجه شدیم که این عمل ددمنشانه از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و هدایت‌گری های آمریکای مستکبر بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه جابجایی زوار راهیان نور با حمل و نقل ریلی در ایمنی و هزینه این سفرها تاثیر بسزایی داشته است افزود: به دنبال آن هستیم که سال به سال حمل و نقل ریلی برای جابجایی زائرین سرزمین‌های نور بیش از پیش مورد استفاده قرار بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi