شناسه خبر : 35077
چهارشنبه 20 خرداد 1394 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد از ثبت نام بی ضابطه در مدارس شاهد

 حسین پورحسین: اجلاس رؤسای ادارات امور شاهد و ایثارگران با حضور رؤسای ادارات و امور شاهد و ایثارگران سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

در این گردهمایی که به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود، برنامه ها و دستورالعمل‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش و پرورش، فرزندان شاهد و ایثارگر در دستورکار قرار خواهد گرفت و لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به رؤسای ادارات شاهد اهدا می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی با اعلام اینکه مدارس شاهد در کشور از چند نظر الگو به شمار می‌آیند، گفت: امنیت و آسایش‌ ما در سایه صبر و تحمل ایثارگران و در پرتو شهادت رزمندگان اسلام به دست آمده است و ما باید کاری انجام دهیم که در روز قیامت مدیون  خون شهدا نباشیم.

محمدحسین کفراشی با تأکید بر اینکه اداره شاهد و امور ایثارگران ارزشی‌ترین بخش آموزش و پرورش کشور است، بر لزوم توجه ویژه به امور شاهد اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: هرچه در این زمینه فعالیت شود، کم است و ما در امور شاهد باید دانش آموزانی را پرورش دهیم که با فرهنگ ایثار و شهادت تربیت شوند و در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد به اجرا در می‌آید تا به هدف اصلی که نهادینه کردن این فرهنگ ارزشی است، در جامعه هدف برسیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون 53 هزار نفر در مقطع ابتدایی برای تحصیل در مدارس شاهد ثبت نام کرده‌اند، گفت: این رقم دو برابر ظرفیت کلی مدارس شاهد است.

کفراشی با انتقاد از ثبت نام بی رویه و سفارشی و بدون ضابطه در برخی از مدارس شاهد عنوان کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام اینترنتی این مشکل را در سال تحصیلی 94 حل کرده‌ایم و از طریق وزارتخانه می‌توانیم با نظارت بر عملکرد این مدارس از تضییع حق خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران جلوگیری کنیم.

وی از ارتقای سطح کیفی در مدارس شاهد سخن گفت و افزود: در سال گذشته طرح افق شاهد با عنوان ارتقای فعالیتهای قرآنی مدارس شاهد به اجرا درآمد و در مرحله اول 6 هزار و 500 معلم برای پایه اول تا ششم آموزش دیده و نتیجه آن بسیار مطلوب بوده است و در مرحله دوم در مقطع متوسطه اول این طرح به اجرا در می‌آید تا دانش‌آموزان شاهد با مفاهیم و پیام های قرآنی مأنوس شوند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی هم با اعلام اینکه 12هزار نفر در آموزش و پرورش خراسان رضوی سابقه ایثارگری دارند، گفت: 278 شهید فرهنگی 2 هزار و 800 فرزند شاهد فرهنگی به عنوان همکاران ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی خدمت می‌کنند و هزار 686 دانش‌آموز شهید و 939 آزاده فرهنگی در خراسان رضوی به خدمت اشتغال دارند.

رضا رمضانی با اعلام اینکه پنج هزار نفر در قالب سه طرح مقدماتی آموزش راوی‌گری را دیده‌اند، گفت: طرح راوی معلم برای اولین بار توسط امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی با تفاهمنامه‌ای با بنیاد شهید و حفظ آثار دفاع مقدس به اجرا در آمده است.

وی فعالیتهای حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: دو هزار اثر منتخب متشکل از کتاب و مقالات تولید شده است که در هفته دفاع مقدس به همراه جلد اول دانشنامه شهدای فرهنگی در حال تولید رونمایی خواهد شد.

رضا رمضانی در گفت‌و‌گو با قدس گفت: 32 هزار و 500 دانش‌آموز در 105 مدرسه شاهد در طرح متمرکز و دو هزار و 400 نفر هم در طرح پراکنده در مدارس شاهد به تحصیل اشتغال دارند و مدارس شاهد با اولویت قرار دادن تحصیل فرزندان شاهد در مدارس شاهد به دلیل درخواست بسیار اولیا در حد مقدور از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز دیگر اقشار هم ثبت نام به عمل می‌آورد.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به طرحهای اجرا شده در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار از برگزاری طرح سرگذشت پژوهی، شهید پژوهی، ایثار پژوهی، راوی معلم و دانش‌آموز راوی، دیدار یاران، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز، مسابقه، مطالعه و تحقیق، هر مدرسه یک یادواره، برگزاری اردوهای راهیان نور و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در طول سال تحصیلی یاد کرد و افزود: ما در اجرای طرح ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان شاهد مقطع ابتدایی هیچ ثبت نام سفارشی و بی‌ضابطه‌ای را نخواهیم پذیرفت و خراسان رضوی با دارابودن 30 هزار دانش‌آموز در طرح توانمندسازی و ارتقای سطح علمی مدیران و رتبه بندی مدارس شاهد برای ارتقای مدارس متعالی و ممتاز و موفق را در دستورکار دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi