شناسه خبر : 38244
یکشنبه 19 مهر 1394 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماموریت نظامی در آفریقا

ما به عنوان مستشارن ظامی‌ به مدت نزدیک یکسال به کشور کنگو مامور شدیم، با یکی از کسانی که ملاقات می‌کردیم دراین کشور(کنگو) آقای کاپیلا چهره انقلابی بود که درسال 1995 انقلاب کرده و رژیم آنجا را سرنگون کرده بود، ایشان همرزم پاتریس لومومبا بود، برای این کشورمشکلاتی به وجود آورده بودند و دو کشوربه آن حمله شده بود، دقیقاً همان نسخه ای که از طرف دشمنان برای ما پیچیدند آنجا هم تجویزشده بود ولی در آنجا کاملاً مشهود بود که اسرائیلی ها و امریکا پشت قضیه هستند، حتی هواپیماهای نظامی‌اسرائیل در آسمان آنجا ظاهر می‌شدند.

 زمانی که ما با فرمانده نیروی زمینی‌اش که پسرآقای کاپیلا بود که بعد از ترور وی، رئیس جمهور شد، جلسه ای داشتیم، قرارشد که یک مقدارازتجربه جنگ را ما در فرصت‌هایی که داریم به ایشان منتقل کنیم، ایشان از ما سوال می‌کرد و ما درقالب خاطره به او جواب می‌دادیم و به ایشان گفتم که جبهه شما خیلی راکد و ساکت است باید فعالش کنید و عملیات انجام بدهید ولو اینکه عملیات کوچک باشد، بعد یاد جمله امام (ره) افتادم، گفتم: فرمانده کل جنگ ما می‌دانید چه دستوری داد؟ گفت: بله، چون برایش مهم بود، گفتم: یک زمانی بعد ازآنکه جنگی علیه ما شروع شد، مدتی جبهه‌های ما آرام بود و عملیاتی نداشتیم، فرمانده کل جنگ ما امام خمینی (ره) فرمان صادر کرد و با رزمندگان و بسیجیان به طور محرمانه صحبت کرد و فرمودند شیپور جنگ را هر شب به صدا درآورید و هرشب عملیات کنید ولو عملیات نباشد.

وقتی که مترجم این جمله را برای او ترجمه کرد، یک هفته بعد متوجه شدم که این مطلب درقالب بخشنامه‌ای به ستاد مشترک ارتش و به رده‌های قرارگاه عملیاتی‌شان ابلاغ شده و باعث شد آنها عملیات انجام بدهند، درحالی‌که مدت‌ها بود عملیاتی انجام نداده بودند. همین یک جمله کوچک امام (ره) در ارتش یک کشور را دیدیم که چه اثر مهمی ‌گذاشت، در صورتی که ما به بعضی از حوادث تاریخ انقلاب و جنگ خیلی ساده نگاه می‌کنیم.

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi