شناسه خبر : 39023
پنجشنبه 14 آبان 1394 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عمر شما که هیچ...!

عمر شما که هیچ! بازگشایی جاسوسخانه به عمر بچه‌های شما هم قد نمی‌دهد
یکی از عناصر تجدیدنظرطلب گفت: «بازگشایی سفارت آمریکا در تهران به عمر ما قد نمی‌دهد».
ابراهیم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه بهار درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اذعان کرد: ضعف دولت موقت و انتظارات افکار عمومی باعث شده بود یک نوع شکاف بین دولت موقت و مردم ایجاد شود مردم بالاخره شعارهایشان انقلابی بود و در کوچه و خیابان بودند و آقای مهندس بازرگان و دولت موقت حرفشان این بود که انقلاب تمام شده است و مردم باید به خانه‌هایشان بروند و دیگر نباید مداخله‌ای در امور داشته باشند. اینها وضعیت عمومی آن زمان بود تا رسید به آنجایی که شاه در آمریکا پذیرفته شد.
در این حین ملاقاتی هم بین دولت موقت یعنی آقایان بازرگان، یزدی و دیگران در الجزیره به عنوان جشن استقلال الجزیره برگزار شده بود و در این جشن اعضای دولت موقت با برژینسکی ملاقاتی داشتند.
وی در عین حال می‌گوید: نیاز نیست که اشغال سفارت را مدام یادآوری کنم اینکه در حال حاضر شعارهایی را سر می‌دهند چندان درست نمی‌دانم و فکر می‌کنم مسئله به «تاریخ» پیوسته است. باید به این نتیجه برسیم که آمریکاییها بالاخره با کودتای 28 مرداد سیلی‌ای به گوش ما زدند و ما هم با اشغال سفارت یک سیلی به گوش آنها زدیم. این سیلی‌زدن‌ها بالانس شد. تمام شد و با هم به تفاهم رسیدیم که به هر حال با یکدیگر یر‌به‌یر شدیم. طلبی داشتیم از آمریکایی‌ها که باید می‌پرداختند که با اشغال سفارت آن را پرداخت کردند. اقدام دانشجویان خط امام بیش از هر چیزی برای جامعه جهانی و آمریکا ثابت کرد که 28 مرداد کار غلطی بوده و دیگر اشغال سفارت مسئله تاریخی است و نباید به آن دامن زد. وی درباره بازگشایی سفارت آمریکا گفته است: امیدوارم رابطه برقرار شود و سفارت آمریکا در ایران و همچنین سفارت ایران در واشنگتن بازگشایی شود، اما بعید می‌دانم که به عمر ما کفاف دهد.
پیشنهاد صرفا تاریخی تلقی  کردن تقابل ملت ما با استکبار و رفتن به سمت  اعتماد به آمریکا در حالی مطرح می‌شود که خصومت‌ها و خباثت‌های آمریکا با ابعادی به مراتب گسترده‌تر نسبت به قبل از انقلاب تداوم و شدت یافته است. حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و حلقه‌های آشوب‌طلب یا کودتاچی،‌ تصویب و توسعه انواع تحریم‌های ظالمانه، حمایت از رژیم صدام در تجهیز جنگ 8 ساله، حمایت از گروه‌های تروریست خارجی در همسایگی ایران، حمایت از عملیات‌های خرابکارانه فنی و سایبری، سازماندهی جنگ فرهنگی علیه اسلام و ایران و انقلاب اسلامی، سرنگونی هواپیمای مسافربری و... انواعی از خصومت‌های تازه به تازه آمریکاست که نشان می‌دهد اتفاقا رویکرد انقلابی نسبت به  جاسوس‌‌خانه شیطان بزرگ،  موضوع روز است و نه امری تاریخی که باید به بایگانی سپرد و مسیری خلاف آن را -  یک‌طرفه - با آمریکا طی کرد. اینکه همین حالا می‌گویند گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران روی میز ماست، تحریم‌ها را حفظ یا به بهانه‌های تروریسم و حقوق بشر توسعه می‌دهیم همگی ثابت می‌کند، شیطان بزرگ همان شیطان بزرگ است. و به همین دلیل حق با آقای اصغرزاده است که بازگشایی سفارت آمریکا به عمر وی قد نمی‌دهد.

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi