شناسه خبر : 39383
چهارشنبه 27 آبان 1394 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از اتهام مطالعات ادعایی علیه ایران تا آزمایش بمب اتمی در آمریکا!


به موازات فضاسازی گسترده علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، رژیم آمریکا جدیدترین بمب اتمی خود را در صحرای نوادا آزمایش کرد.
اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرد این کشور سومین بمب «هسته‌ای» مدل «ب61-12» را بدون آنکه کلاهک هسته‌ای آن منفجر شود، آزمایش کرد. هدف از این عملیات، اجرای آزمایش پایانی این مدل از بمب‌های هسته‌ای بوده است. در این مدل از بمب‌های هسته‌ای، از دم جدیدی که شرکت بوئینگ ساخته بود، استفاده شده است.
در اطلاعیه NNSA ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان می‌شود این آخرین آزمایش بمب اتمی جدید آمریکا است که طی آن نمونه آزمایشی «ب61-12» از هواپیمای E‌15-F پرتاب گردید.
اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) و نیروی‌هوایی آمریکا روز 20 اکتبر سومین پرتاب نمونه آزمایشی بمب اتمی جدید «ب61-12» را بدون داشتن اورانیوم غنی‌ شده یا پلوتونیوم در میدان تونوپا در ایالت نوادا انجام دادند.
آزمایش اول بمب اتمی جدید آمریکا که در چارچوب برنامه تمدید مدت بهره‌برداری (از بمب اتمی ب61) (Extension Program-LEP Life) ساخته شده، در ماه ژوئیه سال جاری انجام گردید. «ب61-12»، دوازدهمین نمونه جدید بمب اتمی ب61 است که از سال 1960 تولید می‌شود.
انجام چنین آزمایش‌های روشنی در ارتباط با تسلیحات اتمی در حالی است که رژیم آمریکا و متحدانش، ایران را به صرف ادعای «مطالعه» درباره تسلیحات اتمی یا چاشنی انفجاری متهم می‌کنند همچنان که صرف تولید و آزمایش موشک‌های دوربرد را نشانه «تمایل» به تولید بمب اتمی می‌دانند!

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi