شناسه خبر : 40253
پنجشنبه 26 آذر 1394 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین پیش‌نویس سند راهبردی تا پایان بهمن

در نخستین جلسه شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت مقرر شد دستگاه ها جهت تدوین پیش‌نویس سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت، گزارش خود را تا بهمن سال جاری ارائه کنند.

نخستین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس ابلاغ رییس جمهوری و با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های عضو روز سه‌شنبه 24 آذرماه در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع) است و این شورا وظیفه دارد راهکارهای مناسب را در جهت استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه برای نسل جوان ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ ایثار افزود: مهم‌ترین سند راهبردی در این حوزه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و باید مسئولان این سیاست‌ها را نصب العین خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: امروز بیشتر از هر زمانی به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم. آسایش امروز ما مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است و توسعه فرهنگی، اقتصادی و امنیت ملی ما وابسته به فرهنگ ایثار و شهادت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرموده‌اند «مسئولان باید از پشت میز بیرون بیایند و به دیدار خانواده شهدا بروند و با کار تبلیغاتی، جامعه متوجه شود که این فرهنگ باید بماند» لذا این وظیفه ماست که بنا بر خواسته مقام معظم رهبری در ترویج این فرهنگ بکوشیم.

دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رییس جمهوری گفت: سیاست‌گذاری، ساماندهی، هماهنگی و برنامه‌ریزی کلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده این شورای عالی است.

در این جلسه که با حضور معاونین و نمایندگان تام‌الاختیار 22 دستگاه عضو برگزار شد، علاوه بر تصویب آئین‌نامه داخلی، 8 مصوبه دیگر تصویب شد. بر اساس این مصوبات مقرر شد دستگاه‌های عضو علاوه بر ارائه شرح وظایف مصوب هر دستگاه جهت تدوین پیش‌نویس سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت، گزارش عملکرد خود را در این حوزه تا بهمن سال جاری به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کنند.

همچنین مقرر شد نخستین نشست شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت تا پایان دی‌ماه در تهران برگزار شود.
بر اساس مصوبات این نشست دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرایی شدن سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، زمینه تشکیل و راه‌اندازی شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان‌ها و دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
باسلام به سایت فاش ومدیرسایت فاش /مارزمندگان آخرش نفهمیدیم رزمندگان هم جزایثارگران شدندیانه هنوزرزمندگان جداازهمه هستنداگراینچنین باشدکه بعداز27سال خیلی نگران کننده میباشدچون هرجاکه نشستی ازطرف مسولین میشودهمش سخن ازقشرایثارگردرمیان است حرفی ازرزمندگان نیست همچون27سال پیش پس کی این سندراهبردی اجرامیشودورزمندگان هم جزایثارگران به شمارمی آیند؟؟؟؟؟؟؟؟اگرجزایثارگران هستندلطفااطلاع رسانی کنیدتامارزمندگان ازنگرانی دربیاییم /رزمنده ای که20سال استکه همچنان درگیرناراحتی اعصاب وروان می باشم دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی ویک حقوق ثابت لطفا به رزمندگان هم باگذشت27سال رسدگی شود%%%
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi