شناسه خبر : 40291
شنبه 28 آذر 1394 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دشمن برای گسست علم و دین شهید مفتح را به شهادت رساند

حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از تأکیدات در راهبردهای امام راحل برای ارتباط بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت:‌این روز یادآور یکی از شهدای انقلاب اسلامی است که تمام زندگی و جان خود را در این راه فدا کرد.

محمدی عراقی یکی از اندیشه‌های کلیدی حضرت امام را که از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده، مسئله پیوند حوزه و دانشگاه به‌عنوان قشر نخبه و تحصیل‌کرده عنوان کرد و گفت: در آخرین ماه‌های پیروزی انقلاب، یکی از حوادث مؤثری که رژیم پهلوی را به‌زانو درآورد، مسئله تحصن مسجد دانشگاه تهران بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در آن تحصن جمعی از علما و روحانیون تهران مانند شهید بهشتی، مطهری و مفتح که پایه‌گذار وحدت و دانشگاه بودند با جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند و این حرکت نمادین نشان داد که این دو قشر پشت سر امام آماده‌اند تا جان خود را فدا کنند چراکه ممکن بود هرلحظه کماندوهای رژیم شاه آن‌ها را به شهادت برسانند.

وی بابیان اینکه پس‌ازاین تحصن، رژیم شاه متوجه شد با همه حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور طرف است، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی بر اساس راهبرد استعماری گسست علم و دین عمل می‌کردند و تئوری ناسازگاری علم و دین در دنیای غرب بر اساس حوادث قرون‌وسطی تدوین شد.

محمدی عراقی ادامه داد: بر اساس نقشه استعماری، سعی داشتند حوزه را به‌عنوان نماد دین و دانشگاه را به‌عنوان نماد علم و تجدد در مقابل یکدیگر قرار دهند، ازاین‌رو یکی از بزرگ‌ترین هنرهای رهبر انقلاب، حضرت امام این بود که توانستند این نسخه استعماری را درهم بپیچند و نقشه استعمار را خنثی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عدم اجازه حضور به شهید مطهری در دانشگاه و اهانت به وی توسط روشنفکرنماها یادآور شد: شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح به‌عنوان پیش‌قراولان وحدت حوزه و دانشگاه در مقابل این جریان شبه روشنفکر ایستادند و نماد وحدت حوزه و دانشگاه شدند.

وی با اشاره به شهادت شهید مطهری و شهید مفتح توسط گروهک فرقان، خاطرنشان کرد: آن‌ها خوب فهمیده بودند که امام چه کرده و باید چه کسانی را از سر راه بردارند تا گسست علم و دین عملیاتی شود.

محمدی عراقی یکی از تهدیدهای امروز انقلاب را که دشمن به آن امید زیادی بسته، جدایی حوزه دانشگاه عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش دارد با دوقطبی کردن جامعه به‌عنوان یک‌قطب طرفدار حوزه و یک‌قطب طرفدار دانشگاه در جامعه تضاد ایجاد کند و متأسفانه تا حدودی نیز موفق بوده است.

عضو شورای عالی فرهنگی اهانت دانشگاهیان به حوزه و اهانت روحانیون و حوزویان به دانشگاه را یکی از زمینه‌های این دو قطبی‌سازی عنوان کرد و گفت: این کار حرکت در نقشه کهنه استعماری دشمن است که به شکل دیگری آن را نوسازی و اجرا می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi