شناسه خبر : 40431
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

20هزار اثر به جشنواره سرزمین نور

رئیس ستاد اجرایی جشنواره سرزمین نور گفت: 5 آذر آخرین مهلت آثار هنری و ادبی به این جشنواره بود که تا به امروز 20 هزار و 468 اثر به جشنواره رسیده است.

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره اینکه مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور به پایان رسیده است، گفت: از چند ماه گذشته تقویم جشنواره را تنظیم کردیم و 5 آذر آخرین مهلت آثار هنری و ادبی به این جشنواره بود و آثار رسیده بعد از این تاریخ جزء آثار دوره چهاردهم محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد:  تا به امروز 20 هزار و 468 اثر به جشنواره رسیده است که شامل 1470 اثر شعر، 1035 اثر داستان، 1955 اثر در بخش مردمی خاطره، 2180 اثر در بخش متن ادبی، 1650 اثر در بخش مردمی، 750 فرم عکس  تلفن همراه، 39 فیلم تلفن همراه، 118 فیلم حرفه ای، 16 انیمیشن با موضوع دفاع مقدس، 22 کلیپ، 23 نرم افزارچند رسانه ای، 183 اثر در حوزه وبلاگ و وب سایت، 42 نمایشنامه، 65 فیلمنامه در دبیرخانه این جشنواره ثبت شده است که این آمار همچنان رو به افزایش است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه همه آثار رسیده به جشنواره قابلیت داوری ندارند، افزود: بیش از 9 هزار اثر به دلیل نداشتن شرایط لازم در جشنواره به عنوان اثر مردود اعلام شده اند.

 رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به تاریخ پایان داوری آثار تاکید کرد: داوری آثار تا 15 دی ماه ادامه دارد.

سردار سلیمانی گفت: در دوره سیزدهم تعامل خوبی با دبیرخانه های استانی برقرار شده است و طراحی و چاپ فراخوان جشنواره به موقع چاپ و توزیع شده است و تیزر این جشنواره از شبکه های مختلف صدا وسیما پخش شده است.

وی ابراز داشت: تاریخ ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره سرزمین نور از 25 اسفند 93 آغاز شده است و تا 5 آذر 94 ادامه داشته است.

سردار سلیمانی در مورد آثار جشنواره ملی سرزمین نور افزود: در دوره قبل جشنواره ملی سرزمین نور حدود 24 هزار و 600 اثر در ۱۲ رشته هنری در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سال به جشنواره ملی سرزمین نور راه یافتند.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج خاطر نشان کرد: امسال به دنبال افزایش کمیت آثار نبودیم هرچند تعدادی که در دوره قبل در جشنواره سرزمین نور شرکت کردند آمار قابل توجهی نسبت به جشنواره‌های دیگر بوده‌اند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: پرداختن به بحث دفاع مقدس برای ماندگارتر کردن عواطف و احساسات مردم، حضور پررنگ ‌تر در مناطق عملیاتی، ایجاد بستر مناسب برای پرورش خلاقیت هنری در زمینه هشت سال دفاع مقدس و شناسایی هنرمندان مطرح و به ‌نام کشور در این بخش ها از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره سرزمین نور اشاره کرد: امیدوارم این حرکت رو به صعود را قدر بدانیم و بتوانیم با همت بیشتر، کاری کنیم که جشنواره  سرزمین نور همچنان با قوت به کار خود ادامه دهد.

سردار سلیمانی افزود: 34 سال است از عمر انقلاب اسلامی در ایران می گذرد، انقلابی که بسیاری از کشورها تهییج شده بودند تا آن را ساقط کنند اما به دلیل ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اکنون با برگزاری اردوهای راهیان نور شاهد فتح الفتوح های بسیاری در عرصه های مختلف کشور هستیم.

وی افزود: جشنواره سرزمین نور از سال 1379 و تقریباً همزمان با شروع به کار کاروان‌های راهیان نور، آغاز به کار کرد و با قدمتی 13 ساله، تاکنون 12 دوره آن برگزار شده و سیزدهمین دوره آن، اسفند امسال برگزار می شود

گفتنی است امسال جشنواره ملی سرزمین نور در ۱۳ بخش از جمله عکس، فیلم، نمایشنامه خیابانی، فیلمنامه، شعر، متن ادبی، انیمیشن، خاطره، داستان، رمان، وبلاگ و وب‌سایت، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و… برگزار شد و اسفند ماه اختتامیه این جشنواره برگزار می گردد.

لازم به یادآوری است سامانه الکترونیکی ارسال آثار جشنواره سرزمین نور در سا سایتwww.sarzaminenoor.ir  فراهم شده و هنرمندان می‌توانند از طریق این سایت با جشنواره ارتباط برقرار کنند و آثار خود را برای شرکت در دوره چهاردهم از طریق این سایت ارسال کنند.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi