شناسه خبر : 40536
چهارشنبه 02 دي 1394 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قدردانی علمای سنی

علما و امامان جمعه اهل سنت از برگزاری یادواره ی شهدای اهل سنت شمال کشور ابراز خوشنودی و از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کردند.

آئین برگزاری نکوداشت شهدای اهل ‎سنت شمال کشور که روز پنجشنبه، 26 آذر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، علمای اهل سنت، خانواده های معزز شهدای اهل سنت استان های شمالی و جمعی از مردم و مسئولان در گرگان برگزار شد، وحدت شیعه و سنی را بار دیگر به رخ بدخواهان نظام اسلامی کشید تا خط بطلانی به روی توطئه‎های وحدت‎شکن دشمنان باشد، برگزاری این مراسم با ابراز قدردانی علمای اهل‎سنت استان گلستان از معاون رییس‎جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه شد.

امام‌جمعه اهل‎سنت شهر «فراغی» ضمن اظهار قدردانی از برگزارکنندگان مراسم باشکوه تجلیل و نکوداشت شهدای اهل‎سنت شمال کشور گفت: تجلیل از شهدا از فرامین خداوند مهربان است.

محمدامین آخوند آدینه با بیان اینکه همه ما مرهون و مدیون خون پاک شهدا هستیم، تصریح کرد: با تجلیل از خون شهدا دل‌ها به هم نزدیک و انسجام و وحدت میان مسلمانان ایجاد می‎شود.

وی بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا تأکید کرد و افزود: تا زمانی که ما قدردان خون شهدا نباشیم شاکر نعمت‎های خالق یکتا نخواهیم بود.

امام‌جمعه اهل‎سنت شهر فراغی با اشاره به تقویت اخوت و همدلی در بین طوایف بیان داشت: وحدت و همدلی مسلمانان نقشه شوم دشمنان را نقش برآب خواهد کرد. آدینه از تلاش‎های حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این راستا قدردانی کرد.

هوشیار باشیم تا بازیچه توطئه دشمنان نشویم

امام‌جمعه اهل‎سنت «نگین‎شهر» نیز از برگزاری موفق مراسم نکوداشت شهدای اهل‎سنت شمال کشور تشکر کرد و گفت: شهدای انقلاب اسلامی با نثار جانشان در راه دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی عالی‌ترین وحدت عملی را از خودشان به نمایش گذاشتند.

ابوبکر خوجملی؛ وحدت را مایه پیروزی امت اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و خدشه به وحدت مسلمانان هستند لذا باید هوشیار باشیم تا بازیچه توطئه دشمنان نشویم.

با وحدت و اتحاد می‎توان امید دشمنان اسلام را ناامید کرد

امام‌جمعه اهل‎سنت «آق‎قلا» نیز برگزاری آئین تجلیل و نکوداشت شهدای اهل‎سنت شمال کشور به میزبانی استان گلستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دشمنان با هدف قرار دادن وحدت و اختلافات مذهبی تلاش می‎کنند تا بین جوامع اسلامی فاصله ایجاد کنند.

عبدالرزاق آخوندرهبر با اشاره به اینکه با وحدت و اتحاد می‎توان امید دشمنان اسلام را ناامید کرد، بیان داشت: برگزاری این نکوداشت باعث پیوند عمیق‎تر شیعه و سنی در کنار یکدیگر شد.

وحدت و یکپارچگی، همدلی و هم‌زبانی باید تقویت و صیانت شود

امام‌جمعه اهل‎سنت «رضاآباد» نیز بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: برگزاری نکوداشت شهدای اهل‎سنت شمال کشور به‌نوعی وحدت مسلمانان را نشان داد، ما باید راه شهیدان را ادامه دهیم و نگذاریم خون آن‌ها پایمال شود.

مولوی‌جمال‎زایی با اشاره به زندگی مسالمت‎آمیز شیعه و سنی در استان گلستان بیان داشت: وحدت و یکپارچگی، همدلی و هم‌زبانی بین شیعه و سنی وجود دارد که باید این مهم تقویت و صیانت شود.

 

 

منبع: دفاع پدس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi