شناسه خبر : 40707
یکشنبه 06 دي 1394 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امروز؛ مراسم بزرگداشت پدر شهید بسطامی

 به مناسبت درگذشت مرحوم حاج محمد بسطامی پدر بزرگوار سردار رشید اسلام ، شهید حاج غلامحسین بسطامی از فرماندهان غیور دفاع مقدس مجلس بزرگداشتی در روز یک شنبه مورخه 6/10/1394 از ساعت 14/30 تا 16 در خیابان شریعتی – جنب حسینیه ارشاد – خیابان قبا – مسجد قبا برگزار می شود. 

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در اطلاعیه اش درباره این مراسم آورده است: از عموم مردم شریف تهران به ویژه دلاورمردان دفاع مقدس وهمرزمان آن شهیدبزرگوار دعوت می شود به منظور پاسداشت مقام والای شهیدان و شادی روح آن مرحوم در مراسم فوق شرکت نمایند.

یادآور می شود شهید حاج غلامحسین بسطامی از سرداران و فرماندهان شاخص دفاع مقدس و همچنین از مسئولین اصلی دانشجویان پیرو خط امام در فتح لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود. شهید بسطامی به هنگام عملیات شکوهمند طریق القدس و بیت المقدس در سال 1360و 1361 فرمانده سپاه و جبهه های سوسنگرد بود و نقش به سزایی را دراین عملیات های سرنوشت ساز ایفا نمود که پس از چندین بار مجروحیت ، سرانجام در هفتم اردیبهشت ماه 1362 مصادف با ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین(ع) در منطقه عملیاتی والفجر یک(تپه دوقلو) در سمت فرماندهی محور مهندسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء به دیدار مولایش شتافت و کربلایی شد.
داماد معظم مرحوم بسطامی ،شهید جعفر فنایی سال 1363 در عملیات بدر آسمانی شدو فرزند دیگرش نیز در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل امده است.
         


 
 

 

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi