شناسه خبر : 42139
دوشنبه 12 بهمن 1394 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده توپخانه لشکرامام حسین

مهدی مظاهری در طول سال‌های جنگ به یک فرمانده با تجربه و کارآزموده تبدیل شده بود. به طوری که در عملیات کربلای 5 که عملیاتی سخت و پیچیده و جنگ آتش و توپخانه‌ها بود، با رشادت کامل از عهدۀ ماموریت‌هایش برآمد.

مهدی مظاهری در دوران انقلاب اسلامی به اتفاق دوستانش که هستۀ مخفی ایجاد کرده بودند. فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی داشتند. او سال 1359 در کسوت بسیجی به کردستان اعزام شد و در آزادسازی و پاکسازی آن خطه از لوث وجود ضد انقلاب جنگید. سپس به جنوب، محور دارخوین رفت و در عملیات ثامن الائمه برای شکست حصر آبادان شرکت کرد.

در عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس و کلیه عملیات‌های که لشکر امام حسین(ع) شرکت می‌کرد، حضوری فعال داشت. مهدی مظاهری ابتدا در ادوات و سپس در توپخانه خدمت کرد. در عملیات فتح المبین فرمانده آتشبار 105 میلی متری بود و در ادامه فرمانده گردان 130 میلی متری شد. وی در عملیات افتخارآفرین والفجر8 مسئول تطبیق آتش توپخانه لشکر امام حسین(ع) شد.

او در طی سال‌های جنگ به یک فرمانده با تجربه و کارآزموده تبدیل شده بود، لذا در عملیات کربلای 5 توسط شهید خرازی به فرماندهی توپخانه لشکر منصوب شد. در آن جنگ سخت و پیچیده که جنگ آتش و توپخانه‌ها بود، با رشادت کامل از عهدۀ ماموریت برآمد.

مظاهری پیوسته به خط مقدم سرکشی می‌کرد تا از موثر بودن آتش اطمینان حاصل کند و با فرماندهان تیپ‌ و گردان‌ها هماهنگ شود.

5 بهمن 65 در یکی از این حضورها در خط مقدم با پاتک دشمن مواجه شد وبه مقابله با آن برخاست. ضمن دفع حملۀ دشمن خود نیز با اصابت ترکش خمپاره به سرش مجروح شد و حین انتقال به عقب آمبولانس مورد بمباران هوائی دشمن قرار گرفت.

سرانجام مهدی مظاهری به ملاقات معشوقی که سالها به دنبالش بود نائل شد.

از سمت راست: شهید حسن غازی (فرمانده گروه توپخانه ۶۱ محرم و اولین فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد) – جانباز سید حبیب اعتصامی – شهید مهدی مظاهری فرمانده توپخانه لشکر امام حسین (ع)

منبع: شهیدخبر
اینستاگرام
سلام
لطفا خرید لینک دانلود کتاب" بر اساس زندگی سردار شهید مهدی مظاهری" را روی سایت قرار دهید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi