شناسه خبر : 45712
شنبه 01 خرداد 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

25 %استخدامی ها باید ایثارگران باشند

مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کرد دستگاه های اجرایی مکلف هستند ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی خود را به خانواده‌های شهدا؛ ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کردند دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی، فرصت‌ها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، اقدامات زیر را انجام دهد.

۱- همسران و فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه‌درصد(۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.
همچنین براساس تبصره ذیل ماده همسران شهدا کماکان از مزایای قانون حالت اشتغال بهره‌مند خواهند بود.

۲- به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران با حفظ کرامت و عزت ایشان و با رعایت ماده(۴۹) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، بیمه تکمیلی ایثارگران و هزینه‌های مازاد بر بیمه‌های پایه(بیمه سلامت)، تأمین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل، آزادگان و افراد تحت تکفل، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید اعم از شاغل در دستگاه های اجرائی و بازنشسته و مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی و غیرشاغل به استثنای ایثارگران نیروهای مسلح برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

با توجه به تبصره ذیل این ماده بیمه‌پایه (سلامت) ایثارگران مذکور و نیز فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها که تحت‌پوشش هیچ دستگاهی نبوده و ایثارگران بازنشسته و یا ایثارگرانی که مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشند برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

۳- کلیه دستگاه‌های اجرائی موظفند بیست‌ درصد(۲۰%) از اعتبارات فرهنگی خود را در چارچوب موافقتنامه مبادله‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

۴- به‌منظور کاهش هزینه‎های مهندسی ساخت مسکن برای خانواده‎های شهدا و ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز است با رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۲۲ /۱۲/ ۱۳۷۴ و مقررات ملی ساختمان، صددرصد(۱۰۰%) هزینه‎های خدمات مربوطه را برای یک‌بار و حداکثر برای یکصدمتر مربع تأمین نموده و هزینه آن را در بودجه سنواتی پیش‎بینی کند.

اینستاگرام
باسلام قابل توجه مدیر محترم سایت- عنوان پیام دارای اشکال اساسی می باشد. زیرا 25 درصد مخصوص بخشی از ایثارگران است و 5 درصد نیز خاص جانبازان زیر 25درصد و آزادگان زیر یکسال اسارت و رزمنده ها و فرزندان ایشان می باشد که عنوان باید به 30 درصد استخدام ها تغییر یابد. پس اصلاح نمایید. باتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi