شناسه خبر : 46089
چهارشنبه 12 خرداد 1395 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاش 10 پسر دیگر داشتم تا فدای رهبر می‌کردم

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مدافعان حرم برگزار شد؛ مادر ۲ شهید: کاش 10 پسر دیگر داشتم تا فدای رهبر می‌کردم
نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم با تجلیل از خانواده شهدا برگزار شد.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مقامات بلند پایه کشوری و لشکری، خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم وجمعی از هنرمندان و به همت خبرگزاری فارس دوشنبه شب در تالار همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان اینکه لقب شهدای مدافع حرم بسیار زیباست، گفت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای جهاد و دفاع، انگیزه‌ای جز رضای پروردگار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ندارند.
 وی افزود: آنان صادقانه جان خود را به کف دست گرفتند و دور از وطن خودشان جان به جان‌آفرین تسلیم کردند .اگرچه در وطن بزرگ اسلامی‌شان حضور داشتند.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با تأکید براینکه انقلاب اسلامی طی چهار دهه توانست در برابر همه توطئه‌ها و سناریوهای قدرت‌‌های بزرگ بایستد، گفت: اگر ما روزی در امتداد کرخه و کارون می‌جنگیدیم، امروز در شرق مدیترانه در حال جنگ هستیم و اگر در گذشته جهان اسلام میدان تاخت و تاز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و هم‌پیمانان آنها بود، امروز در هیچ سرزمین اسلامی فرش قرمز زیر پای مقامات آمریکا و انگلیس پهن نمی‌کنند.
وی افزود: آنچه امروز اتفاق می‌افتد خارج از تصور انسان است. مدافعان حرمی که مهاجر الی‌الله شدند و همسرانی که بر این سختی‌ها صبر کردند، پدران و مادرانی که بغض خود را پنهان می‌کنند و فرزندان این شهدا در حال معماری تمدن حقیقی جهان اسلام هستند.
در ادامه مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل شد و مادر شهیدان مجتبی و مصطفی بختی به جایگاه آمد و در سخنانی کوتاه گفت:  تنها برای جلب خاطر فرزندانم با گویش افغانی صحبت کردم و پسرانم خودشان را به جای افغانستانی‌ها جا زدند که بتوانند برای دفاع از حرم به سوریه بروند. به فرزندان شهیدم  افتخار می‌کنم. کاش 10 پسر دیگر داشتم تا آنها را فدای اسلام و رهبر می‌کردم.
مادر شهید محمدرضا خاوری نیز به روی سن رفت و بیان کرد: دشمن به او دو موشک زده بود در بین ماشین سوخت و هیچی از او باقی نماند. برای مادر بی‌صبرش هدیه ببرید او نه سری داشت نه دستی نه بدنی.
در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، ابراهیم حاتمی کیا بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است:داوری درباره هنرمندی که جان گرو می‌گذارد و لحظه‌ای جان آفرین شکار می‌کند، قضاوت ساده‌ای نیست. داوری با چشمان همیشه بارانی تجربه تازه‌ای بود. آخر مگر می‌شود فرزندان مظلوم زینب را دید و مانع جوشیدن این احساسات شد. واقعا قضاوت ساده‌ای نیست. آرزو داشتیم تصویری نزدیک‌تر و شفاف‌تر از فرزندان زینب ببینیم ولی می‌دانیم که آداب غربت غریبان این پهلوانان قافله، در سایه بودن آنهاست و باید تا فجر پیروزی منتظر خورشید بمانیم.
داریوش ارجمند، بازیگر سینما نیز در این مراسم اظهار داشت: مدافعان حرم بازمانده کاروان کربلا هستند.
رونمایی از ترانه علیرضا افتخاری درباره مدافعان حرم نیز دیگر برنامه این مراسم بود. در این مراسم از تمبر یادبود شهدای مدافع حرم نیز رونمایی شد. از محمدرضا حسینی بای، خبرنگار جانباز صداوسیما نیز تقدیر به عمل آمد.
همچنین برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به شرح زیر معرفی شدند:
در بخش کلیپ‌ دیپلم افتخار بهترین کلیپ به «موج دریا» به کارگردانی جواد مزد آبادی اهدا شد. تندیس جشنواره برای بهترین کلیپ نیز به «لبیک» به کارگردانی محمد و حسین بوشهری اعطا شد. همچنین لوح تقدیر دبیرخانه جشنواره بنا به پیشنهاد هیئت داوران به حامد زمانی تعلق گرفت.هیأت داوران در بخش آثار مستند نیز پنج اثر زیر را جهت تقدیر معرفی کردند. دیپلم افتخار جشنواره به روح‌الله رفیعی کارگردان فیلم «خالد و مجتبی» اهدا شد. دیپلم افتخار دیگر جشنواره نیز به ناصر نادری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «رد پای فرشته» تعلق گرفت. همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به محمد هادی نعمت‌اللهی کارگردان فیلم « فرمانده » داده شد. تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی نیز به وحید فراهانی کارگردان فیلم «بی‌جی» اهدا شد. تندیس بهترین فیلم جشنواره به فیلم «پل» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی امیرحسین نوروزی اعطا شد. همچنین تندیس جشنواره و جایزه ویژه دبیر جشنواره بنا به پیشنهاد هیئت داوران به مجموعه آثار محسن اردستانی رستمی تعلق گرفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi