شناسه خبر : 48979
سه شنبه 09 شهريور 1395 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خواب‌ جدید بنیاد برای گلزار شهدا!

«حمیدعلی صمیمی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به طرح یکسان‌سازی قبور شهدا، اظهار کرد: «یکسان‌سازی»، «ساماندهی»، «مناسب‌سازی» و «آسان رسیدن» واژگانی است که در خصوص این طرح به کار می‌رود.

وی ادامه داد: مزار شهید سند افتخار مردم ایران اسلامی است که نسل‌های بعد هم نیازمند دسترسی به این اسناد هستند به همین خاطر موظفیم  نام، مزار و آثار شهید را حفظ کنیم.

صمیمی، احساس خوش‌آیند حاصل از همجواری با آثار شهدا را از دلایل اهمیت حفظ آثار دانست و افزود: دلیل این خوشنودی الهی بودن این راه و مسیر است. یکی از آثار شهید، مزار اوست که به تمام زمان‌ها تعلق دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران با بیان اینکه با حفظ مزار شهید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل بعد منتقل خواهیم کرد، گفت: به طور طبیعی مزار به مرور زمان دست‌خوش فرسایش خواهد شد. به دنبال این هستیم که با یکسان‌سازی قبور ماندگاری آن را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: گلزار شهدای بهشت‎زهرا(س)؛ قطب فرهنگی کشور است و باید از آن بهره‌برداری کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران دسترسی به عمق قطعات و حفظ آثار شهدا را از دلایل اجرای این طرح دانست و افزود: پستی و بلندی و سلیقه‌ خانواده‌ها در طراحی مزار، دسترسی به عمق قطعات را با مشکل روبرو کرده است و پدر و مادر شهیدی که ویلچر دارد، نمی‌تواند به زیارت مزار فرزندش برود.

صمیمی تصریح کرد: هیات امنایی متشکل از بنیاد شهید، شهرداری، سازمان بهشت زهرا(س)، سپاه، قرارگاه ثارالله، نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، چند تن از نمایندگان مجلس و همچنین مجموعه‌ای از هنرمندان تشکیل شد تا طرح با موفقیت پیش رود.

وی ادامه داد: طرح یکسان‌سازی قبور شهدا با اجازه والدین و یا اقوام درجه یک (همسر، خواهر، برادر، فرزند) اجرا می‌شود. طبق دستورالعمل؛ رضایت خانواده شهدا و حفظ آثار سنتی از شروط اجرای طرح یکسان‌سازی مزار شهدا است. قول می‌دهم که هیچ سنگ مزاری و موزه فردی شهیدی بدون رضایت خانواده شهید تعویض نشود. حتی در صورت تغییر سنگ، محتوای روی آن تغییر نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران تاکید کرد: معتقدیم تمام آثار شهید نباید دست خوش تغییر شود. همانطور که در قطعه 21 و 24 مشاهده می‌کنید ما تنها معابر و اطراف مزار را مرمت کردیم.

صمیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار تصاویری از گلزار شهدا که سنگ‌ قبور شکسته است، گفت: این تصاویر حقیقت ندارد. ما خودمان با این شهدا همرزم بودیم مگر می‌توانیم با لودر مزار را تخریب کنیم!

زیارت مجازی آخرین طرح از پروژه یکسان‌سازی

وی افزود: در نظر داریم پس از اتمام طرح یکسان‌سازی مزار، یک زیارت مجازی طراحی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اتمام پروژه، اظهار کرد: این طرح با رضایت خانواده‌ها پیش‌ می‌رود به همین جهت زمان زیادی نیاز دارد. از سوی دیگر به بودجه نیز بستگی دارد.

صمیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخریب مزار وادی رحمت تبریز، گفت: قوانین اجرای طرح یکسان سازی مزار شهدا در تمام کشور یکسان است. اجرای این طرح ادامه دارد و در آینده المان‌ها به آن افزوده می‌شود.

وی طرح یکسان‌سازی را اسلامی دانست و اظهار کرد: اگرچه مسئولیت طرح گلزار شهدای ارامنه و کلیمیان را بر عهده داشتم، اما هرگز الگوی این نوع گلزارها را در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) اجرا نخواهم کرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
حرمت کعبه نیز کمتر ازحرم حضرت زینب سلام الله علیها نیست همچنین شهدای منا. بنابرین بنابراین به شهدای مکه نیز باید باهمان دید بنگریم قداست آنها به اندازه قداست مکه وبرتری ان نسبت به بقیه مکانهاست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi