شناسه خبر : 49257
سه شنبه 16 شهريور 1395 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجدید میثاق خانواده شهدای مدافع حرم با امام راحل

در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس نشست شورای سیاستگذاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه زنان با حضور «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «پروانه نوروزی»، همسر شهید همدانی، دکتر «ایمن زیتون» از افراد فرهیخته در سوریه، «معصومه حاج‌حسینی» رییس دانشگاه حضرت زینب(س) و  جمعی از زنان فرهیخته امروز در ساختمان راهیان نور برگزار شد.

مجتهدزاده در ابتدای مراسم به سیاست‌های ابلاغ شده در خصوص خانواده شهدا از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: الگوسازی از وظایف سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس است؛ از این رو سازمان می‌تواند نقش سازنده‌ای در این خصوص ایفا کند.

وی بالا بردن کیفیت برنامه‌های هفته دفاع مقدس را از دلایل برگزاری نشست دانست و اظهار داشت: برنامه‌هایی را برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی کردیم؛ که جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: هر روز در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی در خصوص مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: طی 2 سال گذشته برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس را در حرم مطهر برگزار کردیم. در سال جاری نیز این مراسم به‌صورت ویژه با محوریت خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود. در نظر داریم نثار گل در مرقد مطهر توسط مادر، همسر یا فرزند شهید صورت گیرد.

وی از رونمایی 10 کتاب با رویکرد مشارکت زنان در دفاع مقدس و سیره شهدا در این هفته خبر داد و گفت: در 2 سال گذشته 25 کتاب توسط این سازمان به چاپ رسید.

مجتهدزاده افزود: با توجه به متن تفاهم‌نامه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با دانشگاه‌ها، در این هفته همایش و نشستی با اساتید و دانشجویان خواهیم داشت.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: محلات تهران با همکاری شهرداری نیز در ایام هفته برنامه‌های ویژه‌ای با محتوای نقش زنان در دفاع مقدس ارائه خواهند کرد.

وی در پایان به دیگر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی خانوادگی در سطح کشور و گل‌افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های سازمان در این هفته خواهد بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi