شناسه خبر : 53009
یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزی روزگاری جنگی در نمایشگاه کتاب

مهدی قزلی از نویسندگانی است که چند عنوان کتاب هم با موضوع دفاع مقدس نگاشته. او اکنون مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است. کتابی از او با موضوع جنگ به تازگی به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب رونمایی شده است. آنچه در ادامه می خوانید، بخشی از مقدمه این کتاب است.


بعد از دوران دبیرستان یعنی نیمه دوم دهه هفتاد تا همین امروز، به مناسبتهای مختلف مواجه زیادی با خاطرات مکتوب و شفاهی جنگ داشتم. تحت تاثیر فضای جنگ و جهاد، کم‌کم بعضی از آنها را بازنویسی کردم، گاهی به عنوان خاطره، گاهی هم برگرفته از خاطره. اول فکر کردم باید این نوشته‌ها را دسته بندی کرد، اما بعدتر دیدم جنگ هم مثل زندگی درهم است، سوا کردنی نیست، اشک و لبخندش، ترس و آرامشش، سخت و آسانش... شاید به همین دلیل از هر موضوعی در این کتاب بشود پیدا کرد، به شرطی که نخ تسبیح جنگ از میانش بگذرد.
حالا که این مقدمه را می‌نویسم یادم آمد که شاید دهها بار مطالب این کتاب را به دلایل مختلف بازخوانی کرده‌ام ولی این تکرار هیچ وقت ملال نداشت. شاید به خاطر اینکه از میان این جهاد و جنگ، بوی زندگی می‌آمد و می‌آید. باشد که این رایحه را مخاطب هم استشمام کند. .
متن بالا مقدمه کتاب جدیدم روزی روزگاری جنگی، بود که می توانید در نمایشگاه کتاب، سالن ناشران عمومی، سالن A3، راهرو4، غرفه 57، غرفه انتشارات سپیده باوران پیدا کنید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi