شناسه خبر : 61284
شنبه 31 شهريور 1397 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین آیین نامه انتقال و شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از تهیه آیین نامه های اجرایی برای تسهیل نقل و انتقال و شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر و ارائه آن برای تصویب خبر داد.

آیین نامه اجرایی انتقال و شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر تدوین شد

دو ماده ۶۲ و ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مربوط به بحث دانشجویان شاهد و ایثارگر است که تاکنون آیین نامه های اجرایی آن به تصویب نرسیده بود.

وی افزود: جلسه ای با حضور مدیران کل برای تهیه این آیین نامه با حضور مسئولان مربوطه از بنیاد شهید، وزارتخانه های بهداشت، علوم، آموزش و پرورش، ورزش و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و دو آیین نامه ماده ۶۲ و ۶۶ تصویب شد و برای تصویب نهایی به ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر و هیات دولت ارسال شد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماده ۶۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درباره نحوه نقل و انتقال دانشجویان است و به دلیل اینکه در این سال ها نتوانستیم آن را اجرا کنیم و مجبور بودیم قانون ۵ درصد را اجرا کنیم.

وی گفت: ماده ۶۲ قانون نیاز به آیین نامه اجرایی داشت و به همین منظور وزارتخانه های بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد اسلامی با بنیاد شهید آیین نامه اجرایی را تهیه کردیم که قرار شد این آیین نامه در جلسه ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر مصوب شود و در صورت تصویب آن را اجرایی می کنیم.

رحیمی درباره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: برای ماده ۶۶ وزارت علوم پیشنهاد داده بود که با توجه به اینکه یکسری موانع و مشکلاتی برای شهریه دانشجویان وجود دارد و بنیاد شهید باید شهریه را پرداخت کند، مواردی به آیین نامه این ماده اضافه شد که کار دانشجویان شاهد و ایثارگر راحت تر انجام شود.

وی تاکید کرد: این مصوبه باید برای تصویب نهایی به صحن دولت برود و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بنیاد شهید باید ۱۰۰ درصد هزینه تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر که در بخش خصوصی تحصیل می کنند را پرداخت کند و معادل آن را در ظرفیت مازاد و پردیس بین الملل دانشگاه های دولتی هم می تواند بدهد. به طور مثال ممکن است دانشجو سنوات بخورد و یا هزینه داشته باشد که باید پرداخت شود.

وی یادآور شد: ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر شامل معاون فرهنگی بنیاد شهید و معاونان مرتبط دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت آموزش پرورش، وزارت ورزش و مدیران کل مربوطه و چند نفر از اعضای هیات علمی است. مصوبات این ستاد به دولت ارسال می شود و در صورت تصویب در دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش مهر، ماده ۶۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران: «دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی موظف هستند با رعایت مقطع - تحصیلی و نوع مؤسسه، نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان، آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به دانشگاه یا مؤسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیک ترین محل و همچنین تغییر رشته همطراز در گروه آزمایشی مربوط برای یک بار اقدام کنند.»

ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران: «بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد (همسر و فرزندان شهدا)، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل هستند، اقدام کند.»

«تبصره تعیین رشته های تحصیلی مورد نیاز، نوع، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی به موجب آیین نامه ای خواهد بود که توسط بنیاد و با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

منبع: مهر
اینستاگرام
سلام ، با توجه به قوانین مصوب و تاکید مقام معظم رهبری عملکرد اداره کل شاهد و ایثارگر در سازمان امور دانشجویان مرکز (وزارت علوم) بخصوص جناب آقای دکتر محمدی و سرکار خانم شجاعی تا اکنون قابل تقدیر بوده که علیرغم فقدان آیین نامه مهمان و انتقال توانستند با آیین نامه فعلی و با مشکلات فراوانی که مسئولان و پرسنل مربوطه متحمل شدند پاسخگو باشند و اقدامات مناسبی بعمل آورند.
مشکل فعلی مهمانی و انتقال ایثارگران بطور کلی از اشکالات ثبت درخواست و تمدید مهمانی در سامانه مربوط و فقدان عملکرد مناسب و پیگیری مسئولان بنیاد و بی اعتناعی مسئولان امور شاهد و ایثارگران دانشگاه در خصوص پیگیری مشکلات ایثارگران است که هیچوقت قدم مثبت یا پاسخ مناسبی ارائه نکردند و از هرگونه پیگیری مشکلات و همکاری با ایثارگران خودداری کردند لذا مجبور بودیم بطور مستقیم با اداره کل شاهد و ایثارگران مرکز هماهنگ شویم .
علی ایحال امیدواریم با تصویب آیین نامه مذکور مشکلات مهمانی و انتقال دانشجویان ایثارگر بویژه دانشجویان اناث حل شود تا مسئولان مربوط در سازمان امور دانشجویان نیز بتوانند نفسی راحت بکشند و از فشارهای شدید کاری و مراجعه مستقیم هزاران ایثارگر خلاص گردند و خدمات به ایثارگران محترم را در شهرستانها با تقسیم کار لازم بنحو احنست انجام بدهند.
بنام خدای محرومان جنگ را همینها بودند بقیه بوقچی بودند ظرفیت خالی رابدهیدنوادگان علی مطهری در زمان جنگ از پدرش بزرگتر بود چرا یک روز هم نیامد خدایا بی عدالتی بس است خدایا ......دیگر خود دانی ماراازدست فاسقان بداندیش رهاکن
باسلام تبعیض بین بالای 25 و زیر 25 درصد تمامی ندارد ودر ایین نامه فوق الذکر نیز هیچ توجهی بهمصوبات برنامه ششم مبنی بر تخفیف شهریه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نشده است از جانبازان عزیزی که در تهران هستند و به مسئولین دسترسی دارند خواهشمند است تا موضوع را پیگیری و در این ایین نامه لحاظ نمایند.اگر توان اجرا نیست چرا مصوب میکنید بسیاری از این عزیزان با توجه به برنامه ششم فرزندان خود را به دانشگاه ازاد و پردیسها فرستاده اند و حالا مشکل دارند مجتهد عزیز شما به داد ما برسید و اقدامی انجام دهید تا این بی عدالتی به پایان برسد. با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi