شناسه خبر : 64664
دوشنبه 27 اسفند 1397 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعاده به کار فقط برای جانبازان بالای ۵۰ درصد

بر اساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اعاده به کار فقط برای جانبازان بالای ۵۰ درصد است...

فاش نیوز- قانون اعاده به کار فقط برای جانبازان بالای 50 درصد است

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، بر اساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اعاده به کار فقط برای جانبازان بالای 50 درصد است و اگر تاکنون یک مقطع تحصیلی بالاتر برای جانبازان اجرا نشده است، پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ دولت، همه ادارات می توانند این احکام را از ابتدای 96 صادر کنند.

 بر پایه این گزارش، جانبازان و ایثارگرانی که حداقل دارای 6 ماه سابقه حضور در جبهه هستند، به هنگام بازنشستگی می توانند مطالبات مربوط به تفاوت افزایش یک مقطع، تفاوت ذخیره مرخصی و تفاوت پاداش خود دریافت کنند و پرونده را مجددا" برای بازنشستگی ارسال کنند، تا اصلاحات را در حقوق بازنشستگی نیز لحاظ کنند.

 این گزارش حاکی از آن است، این موضوع از اختیارات محل خدمت شخص است که اگر به کار او نیاز باشد دستگاه مربوطه می تواند برای سازمان بازنشستگی نامه لغو ابلاغ ارسال و مجدد به کار برگردد و برای آن یک ماه هم مرخصی استحقاقی رد کنند ولی اگر نخواهند، طبق قانون فقط جانبازان 50 درصد دارای قانون اعاده به خدمت هستند.

 پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با سلام
نکته ای که خیلی از سازمانها و حتی نمایندگان محترم مجلس هم برداشت اشتباهی از آن داشتند و حتی منجر به این شد که صدا و سیما تعداد زیادی از جانبازان را ابتدا بازنشسته و سپس با پیگیری اقای دکتر نوروزی لغو حکم کرد این است که :
جانبازان 50% و بالاتر در حالیکه بازنشسته هستند و حقوق بازنشستگی می گیرند در صورت نیاز دستگاه می توانند در ادارات هم مشغول بکار تمام وقت شوند و حقوق کامل بگیرند ( یعنی دو حقوق) چون از قانون ممنوعیت بکاری گیری بازنشسته ها مستثنی شده اند .
در حالیکه سایر بازنشسته های کشوری غیر ایثارگر فقط تا یک سوم ساعات در ماه اجازه کار دارند و بازنشسته های تامین اجتماعی اصلا اجازه کار ندارند .

ولی همه جانبازان در صورتیکه دارای لیسانس باشند و کمتر از 35سال خدمت کرده باشند و ادارات به خدمت انها نیاز داشته باشند و به ذلایلی قبل از 35 سال سابقه بازنشسته شده اند ، می توانند به دلیل امتیاز یک مقطع بالاتر که فوق لیسانس محسوب می شود ، اعاده به خدمت شوند( یعنی حقوق از سازمان بازنشستگی قطع و از محل اشتغال برقرار شود) و تا 35 سال خدمت کرده و سپس بازنشسته شوند.البته سن هم باید کمتر از 65 سال باشد .
برای این کار دریافت رای از کمیسیون ماده 16 و یا دیوان بهتر است
باسلام واحترام
ضمن تشکر از سایت وزین فاش نیوز
خبر بالا در خصوص اعاده به کار بازنشستگان جانباز 50%نارسا میباشد.
لطفا اگر به مستندات قانونی اشاره بفرمایید
ممنون میشوم
با سلام
من جانباز ۵۵٪ هستم ولی با این که با سنوات ارفاقی و اجباری آزادگان باز نشسته شدم سپاه اعاده به خدمت ما را قبول ندارند البته خیلی ها مثل من مبتلا به هستندکه عمدتا سپاه قوانین را حسب سیاستهاوتصمیمات خود دستگاه عمل می کنند و به قوانیین مصوب کشوری اهمیتی نمی دهند.
اگر پاسخی باشد خوب است.
باسلام خواهش میکنم ننایش بدهیدواگرهم میتوانیداین مشکل رارسانه ای بکنیددرموردبازگشت بکارکه نوشته شده ودرجامعه پخش شده این قانون فقط برای جانبازان بالای 50درصدهست صحت ندارددروغ بزرگی هست بایدبنویسندهرقانونی درکشورایران برحسب دلبخواهی واگرعده خاص موردنظرراشامل بشوداجرای میشودطی این سالهااکثریت سازمانهاوادارات وبانکهاکه محل خدمت قشرایثارگران بودواگذارشده به خصوصی ونیمی دولتی بنده الان بانک صادرات رامیگم که سال 87خصولتی شدواصلاقوانین مجلس ودولت راقبول ندارددرواقع سیاست این حکومت کاری کرده که اینگونه خصولتی هاگهی دولتی باشندگهی خصوصی هرجاکه دوست نداردقانون راقبول نداردپس بهترهست دولت اعلان بکندکه ماودولت فقط نقشمان تصویب وابلاغ قانون هست الان 30سال ازآتش بس گذشته وبیش از90درصدبچه های جبهه وجنگ وکارمندان شهرهای مرزی بازنشسته شده اندمجلس تازه قوانین حمایت ازایثارگران راابلاع میکندجالب هست درتمام دنیاتنهاارزش هاهست که تاریخ مصرف ندارنندولی دراین حکومت ایثاروفداکاری وگذشت وجانبازی تاریخ مصرفشان تمام شده بهرحال درایران قانون باکلی وقت وهزینه ازبیت المال تصویب میشودچندسالی دربایگانی وبعدش بطورخیلی خلاصه ابلاع میشودهرایثارگری که شانس بیشتری داردشامل میشوددیگه داستان اینکه فقط شرط وشروط تعین میکنندخنده دارهست
این خبر از اساس اشتباهه، اعاده به خدمت ایثارگران هیچ ارتباطی به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ندارد، جانبازان و آزادگان می توانند در صورت داشتن مدرک کارشناسی و سنوات خدمتی کمتر از ۳۵ سال به خدمت اعاده و‌ تا ۳۵ سال خدمتشان را تکمیل کنند.
این خبر از اساس اشتباهه، لطفا حذفش کنین، اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان هیچ‌ گونه ارتباطی به قانون‌ ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نداره، جانبازان و آزادگان در صورت داشتن مدرک کارشناسی می توانند تا ۳۵ سال خدمت اعاده بشن. قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان صرفا شامل آن دسته از بازنشستگانی است که توامان با حالت بازنشستگی و استفاده از حقوق‌ و مزایای آن می توانند بکارگیری شوند و هم حقوق‌ بازنشستگی و هم حقوق‌ دوران اشتغال دریافت کنند ولی اعاده به خدمت سبب لغو حکم بازنشستگی میشه که شخص در این حالت به طور کلی از دایره شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خارج میشه.
و در مورد امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر هم در خبر ذکر شده برای جانبازان، که صحیح نیست، تمامی جانبازان از سال ۷۴ این امتیاز رو دارند، و این استفساریه جدید صرفا ناظر بر رزمندگانی است که سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند.
با سلام این دولت هر بلایی بود بر سر ایثارگران اورده به رزمندگان داوطلب یمقطع بالاتر دوسال پبس به تصویب مجلس وشورای نگهبان رسیده واجرای کردن ومارا ف یب دادن خودمون برای خدمت ۳۵ سال برنامه ریزی کرده بودیم واخر دولت دبه دراورد ودرحالیکه دستور کار مجلس بوده اینقدر رزمندگان بسیجی برای مسیولین بی اهمیت بود که بازنشستمون کردن درصورتی که تعیین تکلیف نشده امیدوارم بعد تصویب شورای نگهبان به ما ظلم نکنن ومارا باز گر انن
این نامفهوم پدرم هم جانباز45هم فرزند جانباز وبرادر شهید ویک برادر دیگرش جانباز.اینو شنیده دار میمیر.ایخدا من25ساله بیکار با این خبر.............همه چیز مون ازهم پاشیده مبشه
باسلام گویا رزمندگان برای شورای محترم نگهبان هم اولویت نیست!! کسی میدونه قانون اعطای مزایای یم مدرک بالاتر برای رزمندگان دفاع مقدس توسط شورای نگهبان تصویب شد یا نه؟؟؟ ضمنا ایثارگری فقط شامل خانواده شهداست ؟ اونا که شهیدشدند حرفی در قرب و عظمتشون نیست اما رزمندگان در حقوق و بیمه و ارتقاء دیده نشده اند چرا!؟ چرا رزمنده ذیل عنوان ایثارگر نیومده؟ آیا با این بی محلی ها اگه باز جنگی بشه شما مارا درس عبرت دیگران نمی کنید؟؟ واقعا جای تاسف داره این عزیزان در دوران غربت انقلاب مظلومانه جنگیدند و دفاع کردند . منظورم این نیست برای دنیا و مادیات رفتند اما عدالت چی میشه؟؟
سلام
1_این قانون با به حقوق و مزایای مادام العمر برای جانبازان 50 درصد به بالا تغییر یابد.
2-باید قانونی تصویب شود که همسران جانبازانی که حق پرستاری می گیرند بیمه آنها به تامین اجتماعی پرداخت تا پس از 30 سال بازنشست شده و از مزایای حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.
جانباز ۳۰درصد هستم وبا احتساب سربازی ۳۲ سال خدمت کردم ، و مدرک دکترای مدیریت را هم دارم .اگه الآن منفک از کار بشم میتونم ۱ سال دیگه اعاده به خدمت بگیرم و به همون پست برگردم. سپاسگزارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi