شناسه خبر : 68703
سه شنبه 15 مرداد 1398 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد؛

نشست اصحاب رسانه با رئیس بنیاد شهید

به مناسبت روز خبرنگار، نشست خبرنگاران حوزه ایثارگران با رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

فاش نیوز - نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با رییس بنیادشهید و امور ایثارگران به مناسبت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزارشد.

  به گزارش خبرنگار فاش نیوز، به مناسبت 17مرداد و روز خبرنگار، نشست خبرنگاران حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با رئیس و معاونان بنیاد شهید با عنوان «هم اندیشی اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران» در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده تهران برگزارشد.

 حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در این نشست با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در این نشست گفت: زحمات همه خبرنگاران قابل تقدیر است زیرا آنها هستند که می‌ توانند افکار جامعه را اداره و یا آن را تغییر دهند. ما و خبرنگاران هر دو یک هدف داریم و آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم انتقادات از بنیاد شهید سازنده باشد و به ما در راستای انجام وظایفمان کمک نماید.

  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استناد به سخن مقام معظم رهبری در خصوص نقش و اهمیت رسانه نیز افزود: ما و شما خبرنگاران ایثار و شهادت از یک خانواده هستیم. کسانی که عشق و علاقه آن‌ها شهید و شهادت است مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را منتقل می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید همچنین گفت: ما باید رسالت خود را در برابر خانواده های شهدا و ایثارگران انجام دهیم؛ در مقابل آنان مسئولیم و وظیفه داریم که به بهترین شیوه پاسخگوی آنها باشیم. هم اکنون سه میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند که هرکدام مشکلات خاص خودشان را دارند و انتظار داریم رسانه ها با این نهاد همکاری جدی داشته باشند. زیرا تا هنگامی که خنده بر لبان خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان باشد ما هم احساس رضایت می کنیم. ما و شما یک وظیفه واحد داریم که آن هم خدمتگذاری به جامعه هدف است.

شهیدی همچنین اذعان داشت: ما ادعا نداریم که بنیاد شهید هیچ ایرادی ندارد اما شما را محرم خود می‌دانیم و مشکلات را بیان می‌کنیم.
وی درخاتمه یادآورشد: سینه های والدین شهدا گنجینه اصرار است که باید آنها را تبدیل به کتاب کرد.

همچنین در این مراسم علی متقیان، مدیرعامل ایسنا  به عنوان سخنران، با اشاره به چگونگی نامگذاری روز خبرنگار  نیز گفت: روزی که شهید صارمی به شهادت رسید روز خبرنگار نامگذاری شده است بنابراین، این روز از جهات مختلف برای ما اهمیت خاص و بسزایی دارد.

 وی در ادامه گفت:ما به عنوان خبرنگاری که شاهد هستیم باید نقش شهیدان و سبک زندگی آنها را در جامعه ترویج کنیم. در اینجا خون شهیدان، شاهدان عملی هستند که ما انجام می‌دهیم. بنابراین باید خودمان را شاهد عملی بدانیم و آنچه را که می‌بینیم به درستی بیان کنیم. از سوی دیگر  این را باید مدنظر داشته باشیم که خداوند هم شاهد اعمال ماست. شاهد باید شهامت، ایثار، کردار و گفتار درست را داشته باشد و این مسئولیت ما را مضاعف می‌کند، زیرا زمانی که قلم به دست می‌گیریم و آنچه می‌نویسیم و می‌گوییم روزی در تاریخ ثبت خواهد شد.

مدیرعامل ایسنا همچنین متذکر شد: همه ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه‌ کردن آن تمامی سعی و تلاشمان را به کار ببریم زیرا با همین فرهنگ است که می‌توانیم ضمن افتخار به تاریخ گذشته، از بازدارندگی مقتدرانه‌ ای در مقابل دشمنان برخوردار باشیم.

درحاشیه:

 *حجت‌الاسلام شهیدی در این جلسه با اشاره به شایعاتی مبنی بر وضعیت جسمانی و بیماری خود به رسانه ها گفت: سال گذشته کسالت ریوی و جراحی برایم پیش آمد و باعث شد در هفت روز اول سال یک جراحی داشته باشم و بعد از آن هم به درمان مشغول شدم. ولی هم اکنون روی هم رفته حالم مساعد است و با این که پزشک معالجم توصیه کرده که در روز بیش از 4ساعت کار نکنم، ولی از ساعت هفت صبح تا هفت- هشت شب درحال کارهستم و بازهم کارهایی هست که باقی مانده است.

* در این نشست که بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند این دیدار را مغتنم شمرده و با معرفی خود و رسانه تابعه، با طرح پیشنهادها و گلایه های خود از موضوعات وضعیت بهداشت و درمان ایثارگران، اجرایی نشدن ماده 38قانون جامع ایثارگری، طرح ساماندهی گلزارشهدا، فعالیت های فرهنگی بنیاد، بیمه دی و... مطرح کردند که حجت الاسلام شهیدی با قبول برخی گلایه‌ها گفت: همه سعی ما این است که خنده‌ای بر لب جانباز و خانواده شهید بیاوریم. اما آنچه مسلم است که در بین خانواده سه میلیونی جامعه ایثارگری، طبیعی است که تعداد اندکی هم ناراضی باشند.

*سید منصور میرمرادی، معاون توسعه، مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در بخش درمان ایثارگران گفت: بودجه درمان درسال جاری حدود 3 هزار میلیارد تومان است، اما اگر از تمام هزینه‌ های دیگر بنیاد صرف نظر کنیم، بودجه ‌ای که برای این بخش باقی می‌ماند حدود هزار و 300میلیارد تومان است و تنها در این بخش 1700 میلیارد تومان کسری خواهیم داشت. با این وضعیت در حال حاضر تمام ظرفیت‌های بنیاد در حال کمک به وضعیت درمان و بیمه ایثارگران است.

*علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با تقدیر از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، خبرنگاران این حوزه را مروجان سبک زندگی شهدا و ایثارگران دانست و با اشاره به برگزار نشدن جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت، مشکل اصلی را عدم تامین بودجه و مشکلات این جشنواره دانست.

*درپایان این مراسم بنیادشهید و امور ایثارگران از تلاش یکساله تمامی خبرنگاران و دبیران سرویس حوزه ایثار و شهادت با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آورد.

 

صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام وعرض خسته نباشید جناب اقای شهیدی چیز فرموند که یک جامه سه میلیونی بالاخر یه اندکی هم نا راضی میشن این معمولیه خوب جناب اقای ریس یه شمار پیامک بدین برای رضایت مندی و نارضایتی ببین چندین نفر راضین یا ناراضی ممنون
بس جای اموزش پرورش بودی چکار می کردین با این حجم نیرو وخانوادها شو ن فکر کنم بیست میلیون میشن
جا دارد که ما هم به مناسبت روز خبرنگار این روز را خدمت سرور ارجمند و همکار پرتلاش و خوبمان سرکارخانم صنوبرمحمدی تبریکات ویژه داشته باشیم.
ایشان درسرمای زمستان و گرمای تابستان برای ایثارگران به خصوص جانبازان و خانواده شهدا زحمات زیادی می کشند. ما که دستمون به ایشون نمی رسه لااقل فاش نیوز از طرف ما از تقدیرکنه.
تقدیر با اهدای لوح و جوایز= خرید خبر و خبرنگار توسط ...
بدترین و بی اثر ترین چیزها برای خانواده من جانباز بیست درص .این سهمیه دانشگاه واقعا چه اثری دارد برای فرزند من جز خرد کردن و بی اعتبار کردن من خدا از شما نمی گذرد کاشکی در کشور دیگری جانباز بودم
سلام به ایثار گران و سلام به ولی امر مسلمین امام خامنه ای و سلام به جانبازان خانواده شهدا و سلام به گرداننده گان فاش نیوز و اقای ساقی گلم را ستی از اقای مجتهدی چند وقت خبری نیست نگران شدم
عزیزان گرامی اینها و اقای شهیدی در خانه شیشه ای نشستند امار می دهند چون با جانبازان نشست بر خواست ندارند مثل این می ماند امار اینها اقای رو حانی با عینک دو دی ماشسن زد گلوله و شیشه سیاه امار خشبختی ملت علام می کند اگر راست می گویند به جمع جانبازان و خانواده شهدا بیایند از درد دل انها با خبر بشوند عزیزان حرف زیاد ولی شنونده نیست همه خود را ارباب ما می دانند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi