شناسه خبر : 75025
شنبه 03 خرداد 1399 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«وحدت و همدلی» سپاه و ارتش در عملیات بیت‌المقدس

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان به روایتی شیرین از «وحدت، همدلی وصیمیمت» نیروهای سپاه و ارتش در عملیات فتح خرمشهر پرداخت.

ناگفته‌هایی از «وحدت و همدلی» سپاه و ارتش در عملیات بیت‌المقدس / آزادسازی‌ خرمشهر ‌معجزه بود

امیر سعید اثنی‌عشریه در گفت‌و‌گویی، با تبریک فرارسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر به همه مردم و رزمندگان اسلام اظهار داشت: دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران بوده که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه «اعتقاد، ایمان و باور» رزمندگان دوران دفاع مقدس سبب شد که در دفاع از تمامیت ارضی کشور تا پای جان ایستادگی کنند، گفت: آزادسازی خرمشهر حماسه‌ای بوده که یاد آن همیشه، الگوی مسلمانان برای دفاع و مقاومت در برابر دشمنان نظام است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان تصریح کرد: دفاع مقدس یک فرهنگ است که ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در آن تجلی پیدا کرده و امروزه بسیاری از مشکلاتمان را حل کرده و بازگو کردن رشادت‌ها و مجاهدت‌های آن دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان امروزی و فرزندانمان ضروری است.

امیر اثنی‌عشریه با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس و دوران طلایی بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، خاطرنشان کرد: برای نتیجه و پیروزی در یک‌ عملیات باید از «نیروی انسانی آموزش‌دیده، تجهیزات و پشتیبانی در ابعاد مختلف» برخوردار باشید.

وی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف مردم برای پیروزی، رزمندگان اسلام را کمک و پشتیبانی می‌کردند، افزود: گرچه در عملیات بیت‌المقدس امکانات و تجهیزات به‌روز نداشتیم اما به برکت حضور پدر معنوی و رهبری حضرت امام راحل(ره)، نیروهای سپاه و ارتش هماهنگی و انسجام خوبی با یکدیگر داشتند.

فرمانده ارتش استان کردستان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، عملیات بیت‌المقدس و سال‌های 60 و 61 وحدت فرماندهی، همدلی و صمیمیت بین نیروهای مسلح موج می‌زد؛ اظهار کرد: در آن دوران نیروهای سپاه و ارتش دوشادوش یکدیگر برای رسیدن به هدف مشترک و پیروزی تلاش می‌کردند که خوشبختانه پس از 578 روز (19 ماه) اسارت، خرمشهر آزاد و به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

وی با یادآوری اینکه کشور را همیشه سیاست‌مداران اداره کرده اما این فرماندهان و سرداران هستند که در حساس‌ترین شرایط، کشور را نجات می‌دهند، عنوان کرد: مصداق عینی این جمله در تاریخ دفاع مقدس به‌خوبی قابل مشاهده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان با ذکر اینکه خرمشهر به‌واسطه قدرت، ایثار و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح آزاد شد، ادامه داد: در آن زمان، به‌دلیل موانع‌هایی که عراقی‌ها ایجاد کرده بودند، هیچ‌کس انتظار آزادسازی خرمشهر را نداشت اما با مقاومت و ایستادگی این افتخار ماندگار، خلق شد.

وی با ابراز اینکه در دوران پرافتخار دفاع مقدس از نداشته‌ها به داشته‌ها رسیدیم، ادامه داد: کمبود امکانات آن دوران سبب شد که همه جوانان ایرانی به فکر عدم وابستگی به بیگانگان باشند و خوشبختانه امروز از موشک‌های نقطه‌زن، پایگاه‌های موشکی قوی و تجهیزات به‌روز برخورداریم و در صورت کوچک‌ترین تحرکات و اقدامات احمقانه دشمنان، پاسخ‌های سخت و پشمان‌کننده‌ای به آنان خواهیم داد.

امیر اثنی‌عشریه با بیان اینکه آزادی خرمشهر چیزی شبیه به یک معجزه بود و تأثیر بسیار مطلوبی بر روند جنگ و عقب‌نشنی دشمن بعثی داشت، یادآور شد: روزی ما سیم خاردار نداشتیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس موشک بالستیک داشته و قدرت اول منطقه و تعیین‌کننده هستیم.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi