شناسه خبر : 75541
یکشنبه 25 خرداد 1399 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«بنیاد شهید» مجموعه‌ای برای احقاق حقوق ایثارگران خواهد بود

مراسم تکریم حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی و معارفه سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

سعید اوحدی در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام شهیدی در بنیاد اظهار داشت: تلاش‌های صادقانه و تواضع و اخلاق‌مداری از خصوصیات بارز ایشان است. آقای شهیدی در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری از سلامتی خود نیز مایه گذاشتند و امیدواریم به‌عنوان نماینده ولی فقیه یار و یاور ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در زمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی اجرایی کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در آستانه شهادت امام صادق (ع) جا دارد به بیان مهمی از ایشان در زمینه اهمیت جایگاه خدمت توجه کنیم که می‌فرمایند: «وقتی خداوند نعمت، فرصت، توفیق و مسئولیتی را به انسان اعطا می‌کند، اگر نسبت به آن معرفت و شناخت قلبی پیدا کرد، شکر نعمت را به‌جای آورده است»، بنابراین شناخت نسبت به نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها یکی از مسائل مهمی است که هر مدیری باید مد نظر قرار دهد و این همان بصیرتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید قرار می‌دهند و از خداوند می‌خواهیم توفیق شناخت مسئولیت سنگین خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شناخت جامعه بزرگ ایثارگری را به ما اعطا کند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: امام خمینی (ره) خدمت به ایثارگران را به‌مثابه خدمت به نبی گرامی اسلام (ص) دانسته‌اند. واقعا هیچ جایگاهی از چنین عظمت و قداستی برخوردار نیست و به همین دلیل است که قانونگذار ظرفیت‌های عظیمی را برای بنیاد شهید در نظر گرفته است. جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند، آزادگان نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی الماس‌های درخشانی هستند که مسیر را روشن می‌کنند و به انسان درس تاب‌آوری می‌آموزند. ما نیز امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت، اندکی از ایثار و فداکاری آن‌ها را جبران کنیم.

اوحدی با بیان این که برنامه‌های خود را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۲ فصل به رییس جمهور محترم ارائه داده‌ام، افزود: در حوزه اجرایی باید با همراهی همکاران و مشورت‌های حجت الاسلام شهیدی بنیاد شهید را از مجموعه‌ای دیوان‌سالار و بوروکراتیک، به مجموعه‌ای جهادی، پاسخگو و مطالبه‌گر برای احقاق حقوق جامعه ایثارگری تبدیل کنیم و با اقدامات خود این مسئله را اثبات کنیم که کشور مرهون ایثار خانواده شهدا و جانبازان است. همچنین دسترسی جامعه ایثارگری به معاونان و همکاران بنیاد باید تسهیل شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از جناب جهانگیری تقاضا داریم تا پایان دولت یک جلسه دیگر هیئت امنای بنیاد و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود تا برنامه‌های فرهنگی را در آنجا به تصویب برسانیم. حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) پس از عبور از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی موضوع گام دوم انقلاب را به عنوان استراتژی انقلاب مطرح کرده‌اند. ما در آستانه چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس هستیم و هیچ بستری برای تحقق موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب مناسبت‌تر از فرهنگ ایثار و شهادت نیست، زیرا گام اول انقلاب نیز از این طریق فتح شد و خون پاک شهدا، بدن‌های جانبازان و صبر آزادگان ما باعث شد در قله افتخار در چهلمین سال پیروزی انقلاب بایستیم و به سمت گام دوم انقلاب برویم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌های مربوط به حوزه اقتصادی نیز گفت: باید تلاش کنیم از شرایط بنگاه‌داری در بنیاد خارج شویم و فعالیت‌های این بخش را با توجه به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید پیگیری کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دهه است که بر اهمیت موضوعات اقتصادی تاکید دارند و ما باید به سمت فعالیت‌های مولد برویم. بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلابی‌ترین دستگاه در نظام جمهوری اسلامی است و باید فعالیت‌های ما مطابق مدیریت جهادی و الگویی برای همه دستگاه‌ها باشد و به معنای واقعی امانت‌دار میراث شهیدان باشیم.

وی افزود: در شرایط فعلی، کشور با دو مشکل و به تعبیری ویروس بزرگ مواجه است؛ نخست توطئه‌های استکبار برای فشار به جامعه ما در تمامی ابعاد و مشکل دوم ویروس کرونا که باعث شده سبک زندگی مردم و سیستم آموزش و تمام حوزه‌ها تحت تأثیر قرار گیرند. جامعه بشری در یک قرن اخیر شاهد چنین بحرانی نبوده است و مسائل اجتماعی و اقتصادی دنیا تماما تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است. از این منظر کلیدواژه‌ای با عنوان «تاب‌آوری» مطرح می‌شود که در حل بحران اهمیت دارد و فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند ضریب تاب‌آوری جامعه را بالا ببرد و نماد اصلی تاب‌آوری در شرایط فعلی کشور تلاش پزشکان و پرستارانی است که با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت فداکاری‌های بسیاری را متحمل شده و برخی از آن‌ها به شهادت رسیدند.

اوحدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که فرهنگ ایثار و شهادت باید حفظ و ترویج شود، زیرا عزت کشور در گرو آن است. بنده نیز خدمت به ایثارگران را افتخار بزرگی می‌دانم و امیدوارم بتوانیم در مسیر این خدمت موفق باشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi