شناسه خبر : 77710
یکشنبه 30 شهريور 1399 , 08:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم مشورت دربرنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بنیاد

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از مهمترین اهداف برگزاری همایش مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبادل تجربیات مختلف مدیران بنیاد دانست و گفت: تحولاتی که ظرف ماه‌های گذشته در بنیاد داشتیم و تحولاتی که ان‌شاءالله در آینده خواهیم داشت لزوم مشورت و همفکری برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بنیاد را افزایش می‌دهد.
 
ضرورت مشورت و همفکری برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران

مهندس سعید اوحدی صبح روز پنجشنبه 27 شهریورماه در افتتاحیه همایش مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران که به صورت ویدئوکنفرانس در مجتمع فرهنگی اقامتی ایثار استان البرز در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: در چند ماه گذشته تحولاتی در مسیر خدمت به ایثارگران رخ داده است و ان‌شاءالله تحولاتی را نیز پیش رو خواهیم داشت. چنین اتفاقاتی ضرورت برگزاری این همایش را بیشتر کرده است تا تجربیات گذشته را بررسی کنیم و با مشورت برای ماه‌های آینده سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تشکیل یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه‌های گذشته از مهم‌ترین اتفاقاتی بوده که باید از آن استفاده لازم را ببریم. این مجلس انقلابی دارای بیشترین تعداد ایثارگر در تاریخ مجالس شورای اسلامی است و این ظرفیتی است که باید به خوبی از آن بهره ببریم. در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز در آستانه چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستیم و این موضوع نیز نیازمند همفکری و برنامه‌ریزی‌هایی است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه انسان‌ها بر اساس رویکردهای خود به 3 دسته تقسیم می‌شوند گفت: دسته اول افرادی هستند که از رویدادهای زمان خود عقب هستند و گروه دوم افرادی هستند که در بستر زمان قرار دارند اما دچار روزمرگی می‌شوند و گروه سوم کسانی هستند که به دلیل آینده‌نگری از زمان خود جلوتر هستند. نظام جمهوری اسلامی نیازمند مدیرانی است که از گروه سوم باشند و نمونه اعلای چنین شخصیتی را در امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌بینیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌با اشاره به مشکلات موجود در زمینه بودجه‌ای این مجموعه گفت: باید با شناخت کافی از مسائل پیرامون تدبیری بیاندیشیم که این مشکلات را پشت سر بگذاریم. در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بدهی 8 هزار میلیارد تومانی بنیاد مربوط به بخش‌ها و حوزه‌های مختلف روبرو شدیم که در بودجه نیز هیچ سرفصلی برای این بدهی تعریف نشده بود و مشکلات جدی را برای ایثارگران عزیز ایجاد کرده بود.
اوحدی ادامه داد: برای حل این مشکلات جلسات متعددی را با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کردیم و از تمام ظرفیت‌ها بهره بردیم تا بتوانیم از این موانع عبور کنیم. اعتقاد ما بر این است که برای خدمت به سمبل‌های ایثارگری و جهاد باید با مدیریت جهادی کار کنیم و خوشبختانه با این نوع مدیریت بسیاری از مشکلات حل شد و تا امروز پاداش پایان خدمت خانواده‌های معظم شهدا، ذخیره مرخصی، مطالبات بیمه دی و بخش اول مطالبات مربوط به ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت شده و بخش دوم این مطالبات نیز در روز شنبه هفته آینده پرداخت خواهد شد. همچنین بدهی‌های مجموعه بنیاد به دانشگاه آزاد اسلامی تقریباً به صورت کامل تسویه شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این اتفاقات در هیچ دستگاهی سابقه نداشته است و قطعاً این اتفاق به برکت توسل به شهدا میسر شده است. امروز نیز باید به صورت جدی به دنبال برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم و سرفصل‌های مختلف بودجه باید به صورت دقیق مشخص شود تا برنامه‌ریزی‌ها بر آن اساس صورت گیرد.
وی با اشاره به انجام سفرهای استانی گفت: نگاه ما بر این است که مشکلات هر استان باید در همان استان برطرف شود و از راه دور نمی‌توان به این مسائل رسیدگی کرد. مسئله مهم دیگر دیدار رو در رو و حضور در جمع ایثارگران معزز است، زیرا خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز را برای خودمان بزرگترین افتخار می‌دانیم.
معاون رییس جمهور افزود: در سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های مسکن و اشتغال با استانداری‌های هر استان به امضا رسیده است که بر مبنای این تفاهم‌نامه‌ها بخش مهمی از مشکلات عزیزان ایثارگر در این حوزه‌ها برطرف خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد دیه کشور و سازمان صدا و سیما داشته‌ایم که زمینه خدمات رسانی به ایثارگران را بیش از پیش فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز در ابتدای این همایش با اشاره به لزوم تحول در عرصه‌های مدیریتی، گفت: مقام معظم رهبری در توصیف شخصیت امام خمینی (ره) ایشان را انسانی تحول آفرین دانسته‌اند که زمینه تحول در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را فراهم کردند.
وی افزود: امام علی (ع) در دستورات خود به مالک اشتر نکات مدیریتی و تحولی را مطرح کرده‌اند که می‌تواند سرلوحه امور مدیران در کشور ما باشد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به تشریح این دستورات و مقایسه آن با شرایط امروز جامعه ما و کارکردهای مدیریتی آن‌ها پرداخت و گفت: یکی از نکات مهم در این راستا رصد کردن شرایط است تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و این کار نیازمند اتاق فکر و تعامل مناسب است. همچنین اصلاح در امور در مسیر بهتر شدن از نکاتی است که امیرالمؤمنین (ع) بر آن تأکید بسیاری داشته‌اند. اصلاح یک مجموعه کوچک می‌تواند بر جمعیت کثیری تأثیرگذار باشد.
گفتنی است در این همایش دو روزه معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه تخصصی خود می‌پردازند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi