شناسه خبر : 78331
سه شنبه 29 مهر 1399 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پژوهش‌ درتدوین دستورالعمل‌های بهداشی ایثارگران

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت پژوهش در تدوین دستورالعمل‌های علمی در زمینه مسائل بهداشت و درمان ایثارگران، گفت: نوع رفتار و مواجهه با مشکلات درمان و بهداشت روانی جانبازان و به‌طورکلی تمام عزیزان جامعه ایثارگری نباید بر اساس آزمون و خطا پیش برود و نیازمند فعالیت‌های علمی بیشتر برای جهت‌گیری‌های مناسب جهت تدوین دستورالعمل‌های علمی در این مسیر هستیم.
 
اهمیت پژوهش‌ در تدوین دستورالعمل‌های علمی در زمینه مسائل بهداشت و درمان ایثارگران
 مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه ۲۸ مهرماه در بیست و سومین جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران که در سالن جلسات مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: انجام کارهای پژوهشی مستند بر مبانی علمی در حوزه جانبازان گرامی اعصاب و روان اقدام خوبی است.
وی با بیان اینکه مسائل جانبازان عزیز اعصاب و روان حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، افزود: نوع رفتار با مشکلات درمان و بهداشت روانی عزیزان جامعه ایثارگری نباید بر اساس آزمون و خطا پیش برود و نیازمند فعالیت‌های علمی برای جهت‌گیری‌های مناسب در این مسیر هستیم. عدم مطالعه مناسب در این حوزه می‌تواند باعث تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود، بنابراین لزوم مطالعه و فعالیت علمی برای تدوین دستورالعمل‌های مشخص مبتنی بر مباحث علمی کاملاً محسوس است.
معاون رییس جمهور با اشاره به تأثیرات مثبت حضور در جامعه در وضعیت روحی و روانی جانبازان گفت: در کنار این مسئله توجه به معنویات موضوع بسیار مهمی است. همچنین بخش عمده‌ای از درمان‌های این حوزه می‌تواند جامعه‌محور باشد تا حتی‌المقدور از درمان‌های بیمارستانی و بستری شدن جلوگیری شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این پژوهش‌ها باید به تمام حوزه‌های جانبازی و ایثارگری تسری پیدا کند و برنامه‌ریزی‌های مناسب و به‌روز جهت سلامت روانی تمام این عزیزان صورت گیرد. یکی از نکات مهم در این زمینه نیز بحث آموزش در لایه‌های مختلف به خانواده‌های معزز ایثارگران و البته خود کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
در این جلسه دکتر جعفر بوالهری استاد دانشگاه و رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان به ذکر مواردی در خصوص مسائل روان‌شناختی جامعه ایثارگری و نتایج پژوهش‌های انجام شده در این زمینه پرداخت.
وی ضمن ارائه پیشنهادات اجرایی برای توانبخشی روانی اجتماعی جامعه محور در خارج از بیمارستان‌ها تأکید کرد: در زمینه مسائل سلامت روانی جانبازان نه تنها نیاز به متخصصین این حوزه وجود دارد، بلکه مدیران نیز باید اطلاعات و اشراف کامل را نسبت به مسائل سلامت روان داشته باشند.
معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و طرح دیدگاه‌های خود در زمینه مسائل روان‌پزشکی و سلامت روان جامعه ایثارگری پرداختند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi