شناسه خبر : 78855
یکشنبه 25 آبان 1399 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی شیرین در قلب یمن

آزادی پایگاه راهبردی «ماس» در شمال غرب مأرب پس از چند ماه درگیری+عکس

67890.jpg

ریاض در هفته‌های گذشته تلاش زیادی کرد تا مهم‌ترین پایگاه خود در مرکز یمن را حفظ و از نزدیک شدن رزمندگان به شهر مأرب جلوگیری کند اما در نهایت مجیور به عقب‌نشینی شد و پرچم تسلیم را بالا برد.

رزمندگان یمنی پس از چند روز درگیری سنگین در محور شمال غرب استان مارب با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند یک پیروزی مهم و ارزشمند را به دست آوردند و ضربه مهلکی را به خاندان آل سعود وارد کنند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در شمال غرب استان مارب دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات آخرین مرحله عملیات نیروهای یمنی برای آزادسازی پایگاه نظامی «ماس» اشاره کرد و افزود: رزمندگان در این مرحله توان خود را در حومه جنوب و جنوب شرق پایگاه (شمال غرب بخش مدغل) متمرکز کردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان پس از تثبیت مواضع در «سه راهی ماس» حملات را از محور جنوب و جنوب شرقی برای پازپس گیری پایگاه ماس علیه نیروهای ائتلاف سعودی آغاز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت در دقایق ابتدایی بامداد روز پنج شنبه وارد پایگاه نظامی ماس (آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب) شدند و این مقر راهبردی را از لوث و جود عناصر ائتلاف سعودی پاکسازی کردند.

این منبع میدانی با بیان این که در حال حاضر درگیری ها در حومه غربی و شمالی پایگاه ماس در جریان است، گفت: رزمندگان یمنی در تلاش هستند با دفع حملات و عقب راندن مزدوران سعودی، مناطق اطراف پایگاه را امن و تهدیدات را برای این منطقه به حداقل برسانند.

این منبع میدانی از تلاش گروهی دیگر از رزمندگان برای تثبیت مواضع در داخل پایگاه ماس خبر داد و افزود: در صورتی که نیروهای یمنی مواضع را در این پایگاه و مناطق حومه به طور کامل تثبیت کنند، ائتلاف سعودی برای همیشه باید با شمال غرب استان مارب خداحافظی کند.
 

به گفته این منبع میدانی، با تسلط کامل نیروهای یمنی بر پایگاه نظامی ماس، ریاض تنها بازوی قدرتمند خود را در غرب و شمال غرب استان مارب از دست می دهد و باید خود را برای تخلیه شهر مارب (قلب یمن) آماده کنند.

به گزارش مشرق، با آزادی پایگاه راهبردی «ماس» و تثبیت مواضع در نقاط حومه، مناطق تحت اشغال عناصر ائتلاف سعودی در شمال غرب بخش مدغل و جنوب و جنوب غرب بخش «رغوان» به صورت دومینوار آزاد خواهند شد.

پایگاه نظامی» ماس»، شهر صنعاء (پایتخت) را به شهر مارب متصل می کند و اصلی ترین خط دفاع نیروهای ائتلاف در غرب شهر مارب به شمار می آمد؛ مزدوران سعودی در ماه ها و هفته های گذشته تلاش زیادی کردند این پایگاه را حفظ کنند تا راه برای ورود به شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) باز نشود اما ناکام ماندند.

با عقب نشینی ائتلاف از پایگاه ماس، مقصد بعدی رزمندگان یمنی در این محور منطقه راهبردی «الدشوش» در شمال استان مارب است؛ این منطقه راهبردی بر پایگاه های نظامی «تداوین و صحن الجن» (دروازه های شمالی شهر مارب) اشراف کامل دارد.

به گفته منابع میدانی، با سیطره نیروهای یمنی بر منطقه حساس «الدشوش» و پایگاه های «تداوین و صحن الجن»، همه مقدمات برای عملیات بزرگ آماده می شود و رزمندگان یمنی می توانند از دو محور شمالی و غربی به سمت شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف در مرکز یمن) پیشروی کنند.

همزمان با آزادسازی پایگاه نظامی ماس، رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر سعودی را در پایگاه نظامی «تداوین» در حومه شمال غرب شهر مارب هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را به آنان وارد آوردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi