شناسه خبر : 79197
دوشنبه 10 آذر 1399 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شب شعر مقاومت در منزل شهید نزار قبانی

شب شعر مقاومت در منزل شهید نزار قبانی برگزار شد

اولین برنامه از سلسه برنامه‌های همایش بین‌المللی نهج الشهیدین در منزل تاریخی شاعر مقاومت نزار قبانی برگزار شد.

به همت انجمن ادبی نهج المقاومة در سوریه و هسته عربی اتحادیه شعرای مقاومت، دیروز هشتم آذرماه 1399 در محل منزل تاریخی شاعر بزرگ و سرشناس عرب جناب نزار قبانی، شب شعری با حضور شعرای ایرانی و سوری برگزار شد.

این شب شعر از جمله برنامه‌های همایش بین‌المللی نهج‌الشهیدین است که اختتامیه آن در نیمه دوم دی ماه 1399 در دمشق پایتخت سوریه برگزار خواهد شد.

محور این برنامه، شعر مقاومت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام سوریه و ایران علی‌الخصوص شهیدین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود؛ همچنین به دلیل درگیری افکار عمومی طی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخر‌ زاده بخشی از این برنامه را به خود اختصاص داد. 

مدیر اجرایی هسته عربی اتحادیه شاعران مقاومت در این باره افزود: شب شعری که امروز برگزار شد، پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجمن ادبی نهج المقاومة در سوریه محقق شد و از ویژگی‌های بسیار مهم این برنامه برگزاری شب شعر مقاومتی برای اولین بار پس از فوت آقای نزار قبانی در منزل ایشان با حضور شعرای ایران، فلسطین و سوریه است، همچنین در تلاشیم تا انجمن‌ها، مؤسسات و تشکل‌های ادبی مقاومت محور در سوریه، ایران و دیگر مناطق بیش از پیش به ادبیات مقاومت و استکبارستیزی اهتمام ورزند که انشاءالله به برکت خون شهدا و عنایات صاحب عصر این امر با پشتکار و اخلاص محقق خواهد شد و در آینده نزدیک ما ادبیاتی استکبار ستیزانه و ضدصهیونیستی قوی خواهیم داشت. 

بر پایه این خبر این شب شعر در هشتم آذرماه 1399 با حضور شاعرانی از ایران، فلسطین و سوریه در منزل تاریخی آقای نزار قبانی در دمشق پایتخت سوریه با حضور فرهنگ دوستان و شاعران سوری، فلسطینی و ایرانی برگزار شد که این امر می‌تواند نقطه تحول و عطف بسیار بزرگی در جهت ارتباط تأثیرگذار و مهم شعرا و ادبای دو ملت با یکدیگر باشد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi