شناسه خبر : 84538
شنبه 16 مرداد 1400 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خوشبختی یعنی مهربان بودن

بسیاری از افراد جامعه معتقدند تنها داشتن پول زیاد و رفاه در زندگی عامل خوشبختی است.بلوغ عاطفی و مهربان بودن نقش مؤثری در خوشبخت شدن انسانها...

فاش نیوز - بسیاری از افراد جامعه معتقدند تنها داشتن پول زیاد و رفاه در زندگی عامل خوشبختی است. این تفکر، قابل تأمل است، اما فراموش نکنیم که پول به تنهایی خوشبختی نمی آورد، همانطور تحصیلات دانشگاهی به تنهایی عامل ایجاد فرهنگ و شعور در افراد نیست. در کنار پولدار بودن و تحصیلات عالیه، بلوغ عاطفی و مهربان بودن نقش مؤثری در خوشبخت شدن انسانها بازی می کند. مهربان بودن از صفات خداوند است و داشتن این صف خدایی در انسان بودن و خوشبخت بودن ما تأثیر می گذارد.

 اگر می خواهیم خوشبخت باشیم، باید در وهلۀ اول روی صفت ناشایست «حسادت» خط بطلان بکشیم. حسادت، ما را منفی گرا بار می آورد و به مرور زمان به سلول های مثبت اندیش مغز ما آسیب می رساند. در حدیثى از رسول مکرم اسلام(ص) مى خوانیم: «اَلْحَسَدُ یَأْکُلُ الْحَسَنَاتِ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَبَ» یعنی حسد حسنات را مى خورد همان گونه که آتش هیزم را.

 انسانی که به بلوغ عاطفی رسیده، از رشد و پیشرفت دیگران لذت می برد. او خوشبخت شدن دیگران را سدّی در برابر پیشرفت خود نمی بیند. انسان خوشبخت همیشه خود را بدهکار به دیگران می بیند تا طلبکار. اگر می خواهید افراد خوشبخت را در جامعه بیابید، به چهره و عملکرد آنان توجه کنید. افراد مهربان همیشه لبخند می زنند و اغلب عصبانیت خود را فرو می خورند.

 برای خوشبخت شدن اول باید ابزار آن را فراهم کنیم. ابزار خوشبختی همیشه در دسترس است. تفکر، خِرد ورزی، متعادل بودن، وظیفه شناسی، خوش قولی، راستگویی و مهربان بودن از ابزار اصلی رسیدن به خوشبختی است.

 انسان متعادل و خوشبخت همیشه به فکر دیگران است. او همواره می بخشد و در فکر انتقام نیست. انسان های صاحب کمال هرگز در مکالمات روزمره از کلمات رکیک استفاده نمی کنند، چون می دانند که حرف زشت انرژی منفی دارد. اعضای خانواده، همیشه در کنار انسان متعادل، احساس آرامش می کنند. آنها همیشه با اطمینان صحبت می کنند. افراد خوشبخت پِیج جعلی ندارند و شب تا صبح در فضای مجازی وقت خود را برای کل کل کردن و فحش دادن به دیگران تلف نمی کنند.

 اگر می خواهید بدانید به بلوغ عاطفی رسیده اید یا نه، به میزان مهربان بودن خود بنگرید. کسی که به بلوغ عاطفی رسیده آرامش خاصی دارد و همیشه سرشار از مهربانی و بذل محبت است. برای او اهمیتی ندارد چگونه توسط دیگران قضاوت می شود. به عبارتی او نگران تصاویر ذهنی دیگران دربارۀ خودش نیست. افراد بالغ به این نکته پی برده اند که زندگی هم مثل یک بازی فوتبال زمان محدودی دارد. تا در آن مستطیل سبز حضور دارند برای موفقیت تلاش می کنند، اما وقتی سوت پایان بازی نواخته شد، دیگر بردن یا باختن برایشان اهمیتی ندارد. خیلی صمیمی با بازیکن رقیب دست می دهد، او را می بوسد و از میدان خارج می شود.

 افراد مهربان و بالغ، انتقادشان از دیگران هم از روی دلسوزی و یک نقد عقلایی است، آنها هرگز قصد تخریب دیگران را در سر نمی پرورانند. اصرار هم ندارند حتماً حرف خود را به کرسی بنشانند؛ می گویند و می گذرند.

 اینها اهل مطالعه اند و با دقت به صحبت و نظر دیگران توجه می کنند. اینها همیشه با واقعیت های زندگی کنار می آیند. اگر رنج و بیماری سراغشان آمد، به آن لبخند می زنند و معتقدند زندگی در گذر است. افراد بالغ و مهربان به مال دنیا نمی چسبند، اما از آنچه خداوند به آنها عطا کرده در جهت شادی خود و اطرافیانشان بهره می برند.

جانباز رمضانعلی کاوسی

اینستاگرام
پول یعنی همه چی ! یعنی مسجد بساز ، مدرسه بساز ، درمانگاه بساز ، نماز روزه امواتت رو بخر و براشون بخونن که برن بهشت ، پول باشه حتی نمازه روزه خودتم میخونن چون یه جوری با پول شرعیش میکنن ، پولدار باشی بجای ده روز محرم نود روز خرج بده ملت دعات میکنن تا برسه به کرم الکاتبین ، پولدار باشی سرما بخوری تمام اهل مسجد و اهالی محل برات دعا میکنن و میان عیادت ، پولدار که باشی یه جنس و پنجاه برابر قیمت بفروش بعد برو پنجاه تومن رفع مظالم بده ، پولدار که باشی قدرت داری ، تحصیلات عالیه در سطح دکترین برات میارن تقدیمت میکنن ، پولدار که باشی فحشت درس ادب مردم میشه ، پولدار که باشی میتونی بزنی توگوش سرباز راهوار ، پولدار که باشی یه میلیون جریمه پلیس راه تخمه ژاپیته ، دارا که باشی همه ساراها عاشقت میشن حتی صدتا باشن زنت بازم دوستت داره ، پولدار که باشی قبرتو گشادتر میکنن ، سنگ قبر یشم برات میزارن ، قداست بهت میدن تا شعاع صد کیلومتر اطراف منزلت بنر میزنن محبوب ترین مردم از بین ما رفت ، پولدار که باشی آرامگاه خانوادگی سوپر دو لوکس سرامیکی میبد میخری ، پولدار که باشی صالحات داری باقیات داری مخلص کلام دادا جان فکور اندیشمند باشعور با سوات . هم این دنیا رو داری هم اون دنیا .... به سوات نیاز نداری انقده مشاور میگیری که نیاز به اونم نداری ... امید وارم همیشه اینجوری خوش باشی دادا .
جناب کاوسی بد نیست یه پندی هم از سعدی یاد بگیری !

به گفتن درشتی مکن با امیر

چو بینی که سختی کند، سست گیر

به اخلاق با هر که بینی بساز

اگر زیردست است اگر سرفراز

که این گردن از نازکی بر کشد

به گفتار خوش، و آن سر اندر کشد

به شیرین زبانی توان برد گوی

که پیوسته تلخی برد تندخوی

تو شیرین زبانی ز سعدی بگیر

ترش روی را گو به تلخی بمیر

اگر قرار باشه همه چیز را که ذکر شده با پول خرید چه ارزشی داره انسان آیا با این به معنویت وخلبفه اللهی میرسه .آیا ملکوتی میشه .تزکبه وتهدیب نفس ،نهایتا انسان کامل میشه ،انسان این موارد رو باید خودش طی کنه تا در وجودش نهادینه وملکه شود .اگه پول این کار ها کنه عمل فاقد ارزش است .البته در تایید تحلیل بسیار زیبای شما میگم .ساقول
اگر قرار باشه همه چیز را که ذکر شده با پول خرید چه ارزشی داره انسان آیا با این به معنویت وخلبفه اللهی میرسه .آیا ملکوتی میشه .تزکبه وتهدیب نفس ،نهایتا انسان کامل میشه ،انسان این موارد رو باید خودش طی کنه تا در وجودش نهادینه وملکه شود .اگه پول این کار ها کنه عمل فاقد ارزش است .البته در تایید تحلیل بسیار زیبای شما میگم .ساقول
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi