شناسه خبر : 86081
پنجشنبه 29 مهر 1400 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدام جهادی مشترک ایثارگران بدون مرز با مرزبانی استان بوشهر

بیش از ۳۰ کیلومتر مسیر از شهر شنبه تا روستای بن بید که بخش عمده آن صعب‌العبور بود را طی کردیم تا به ورودی روستا رسیدیم...

فاش نیوز - اردوی جهادی مشترک گروه جهادی ایثارگران بدون مرز با مرزبانی استان بوشهر، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، در یکی از محروم‌ترین روستاهای این استان برگزار شد.

مقام معظم رهبری در سال های اخیر چند واژه را در دیدارهای عمومی با مردم و مسئولان مطرح و به دلیل نقش آن در گره گشایی در کار مردم این واژه ها را برجسته و مورد تاکید قرار داده اند؛ دو واژه پرتکرار معظم له یکی انقلابی عمل کردن و دیگری جهادی کار کردن می باشد؛ و در جایی بیان فرمودند هر کجا ما انقلابی و جهادی عمل کردیم، پیش رفتیم و هر جا غفلت کردیم عقب مانده ایم.

بدون تردید، یکی از الزامات پلیس در تراز انقلاب اسلامی، داشتن تفکر و روحیه جهادی و انقلابی است که بحمدالله در چند سال اخیر با حضور موثر و پررنگ نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی دغدغه‌مند مردم در بحران های مختلف کشور اعم از سیل، زلزله و بیماری کرونا به خوبی نقش خود را نشان داده است.

هفته نیروی انتظامی فرصتی را پیش‌روی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز قرار داد تا با لبیک به پیشنهاد فرماندهی محترم مرزبانی استان بوشهر به مناسبت هفته نیروی انتظامی، در یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای این استان حضور یافته و طعم شیرین خدمت رسانی بی منت را به اهالی روستای بن بید، از توابع شهرستان شنبه و طسوج، به مردم با صفای این روستا بچشانند.

آفتاب گرم پاییزی در اوج خود بود که به استعداد ۳ دستگاه خودرو از مرزبانی شهر بوشهر به سمت یکی از دورافتاده ترین روستاهای استان بوشهر حرکت کرد.

بنای گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در اردوهای جهادی، متبرک کردن اردو به عطر یاد شهیدان است. گرامیداشت انسان هایی که حضرت امام «ره»فرمود هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت آنهاست. در روستای سنا از توابع بخش شنبه، مادر بزرگوار شهید محمد حیدری چشم انتظار این دیدار معنوی بود؛ به همین منظور در منزل این شهید والامقام حاضر و تجدید روحیه نمودیم. در این دیدار که در فضای معنوی، با ذکر خاطراتی از این شهید همراه بود، با اهدای لوح تقدیر مشترک و هدیه از طرف فرماندهی مرزبانی، از رشادت های این شهید والامقام و صبوری خانواده مکرم ایشان تجلیل به عمل آمد.

بیش از ۳۰ کیلومتر مسیر از شهر شنبه تا روستای بن بید که بخش عمده آن صعب‌العبور بود را طی کردیم تا به ورودی روستا رسیدیم. دهیار و جمعی از اهالی روستا به استقبالمان آمدند. بلافاصله به سمت تنها مدرسه روستا رفتیم تابیش از این دانش‌آموزان را منتظر نگذاریم. یکی از دانش‌آموزان به فرماندهی مرزبانی استان و هیات همراه، خوش آمد گفت و گروه سرود مدرسه با خواندن یک سرود زیبا حال و هوای خاصی به این مراسم داد. سپس بسته های لوازم التحریر اهدایی مرزبانی بوشهر در میان دانش آموزان توزیع گردید.

تجلیل از معلم روستا بخش دیگری از این برنامه ها بود. ویزیت اهالی روستا توسط پزشک مرزبانی بوشهر با داروی رایگان، توزیع بسته های معیشتی اهدایی مرزبانی، صحبت مستقیم فرماندهی مرزبانی با اهالی روستا و قول مساعد انعکاس مشکلات آنان به مسئولان از دیگر برنامه‌های این اردوی یک روزه بود.

اضافه می شود مشکلات اساسی مطرح شده توسط مردم روستای بن بید عبارت بود، از نداشتن جاده  مناسب، و صعب العبور بودن مسیر، نداشتن خانه بهداشت، نبود آب شرب بهداشتی، ضعف ارتباطات موبایل، نداشتن اینترنت و عقب افتادن دانش آموزان از برنامه های آموزشی در شرایط بیماری کرونا، بیکاری جوانان روستا، ضعف امواج تلویزیونی، طرح هادی نیمه کاره روستا، نبود محوطه سازی، تجهیز مسجد و ساخت آبدارخانه، نداشتن روحانی مقیم برای اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسمات مذهبی و...

در پایان از فرماندهی مرزبانی استان بوشهر، سرهنگ شرفی همرزمان ایشان، داروخانه شفا، سرکار خانم دکتر جمالی، داروخانه دکتر شجاعت، بسیج جامعه پزشکی، که با اهدای دارو در این امر خیر مشارکت نمودند تشکر و قدردانی می گردد.

|گزارش از رضا علامه زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi