شناسه خبر : 87343
سه شنبه 23 آذر 1400 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«جهاد روایت و تبیین» اولویت مهم رسانه‌های امروز کشور

رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور با یک حرکت انقلابی باید پای کار بیایند و جهاد تببین را در برابر تحریف‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام اولویت اصلی خود قرار دهند.

 

«جهاد روایت و تبیین» اولویت مهم رسانه‌های امروز کشور سمانه حسن‌خانی؛ «جهاد روایت و تبیین» نکته کلیدی سخنان چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پرستاران و خانواده شهدای سلامت بود.

ایشان با تکرار تأکیدات گذشته خود درباره ضرورت روایت حقیقیِ «واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر» گفتند: «اگر این کار نشود که در موارد متعدد نشده است، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری، و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند.»

این تاکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده مهم بودن نقش رسانه در دنیای پرتلاطم امروز است و مسئولیت آحاد جامعه ازجمله جوانان و افراد موثر بر افکار و فضای عمومی (رسانه‌های جمعی) را بیشتر از قبل می‌کند.

برخی مسائل و اتفاقاتی که موضوع مهم و سرنوشت سازی برای یک جامعه و یک ملت هستند باید به سرعت در یک بستر دقیق و صحیح روایت شوند.

ضرورت حیاتی رسانه‌های امروز کشور این است که با شناخت درست موضوع مورد بحث در جامعه و تاثیرگذاری آن بر فضای افکارعمومی حقیقت را وارونه نشان ندهند و اجازه ندهند یک موضوع اشتباه به جای حقیقت بر اذهان و قلب‌های جامعه نفوذ کند.

رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی داخلی، باید بازوی توانمند دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی باشند؛ معاندین همواره درصدد هستند با تولید اخبار دروغ و تحلیل‌های نادرست مردم را از نظام جمهوری اسلامی ایران دلسرد و ناامید کرده و خدمات و افتخارات آن را کمرنگ جلوه دهند.

و این وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور است که در این جنگ نابرابر با یک حرکت انقلابی پای کار بیاید و جهاد تببین را در برابر تحریف‌ها و توطئه‌ها اولویت اصلی خود قرار دهد.

از موضوعاتی که امام خامنه‌ای بر روایت حقیقی آن تاکید دارند موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و یکی از این مصادیق‌های جهاد تبیین، واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های رزمندگان است.

ارزش‌های فرهنگی، ایثار و شهادت رزمندگان در میدان حماسه و درک واقعیت‌‌های آن زمان باید برای نسل امروز بیشتر تبیین شود چون دشمنان همواره درتلاشند حقیقت های انقلاب و دفاع مقدس را تحریف کنند یکی از راه‌های خنثی کردن آن، تلاش جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و همچنین تولیدات محتوایی و متنی غنی است.

در کنار اصحاب رسانه، جوانان که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند هم مخاطب دیگر این هشدار رهبری هستند؛ آن‌ها هم باید در برابر تحریف‌ها و ابهام افکنی‌ها و هم کتمان حقایق انقلاب توسط دشمنان و بدخواهان نظام ایستادگی کرده و به جهاد تبیین بپردازند.

دشمنان همواره درتلاشند حقیقتهای انقلاب و دفاع مقدس را تحریف کنند یکی از راه‌های خنثی کردن آن، تلاش جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و همچنین تولیدات محتوایی و متنی غنی است.

ارزش‌های فرهنگی، ایثار و شهادت رزمندگان در میدان حماسه و درک واقعیت‌‌های آن زمان باید برای نسل امروز بیشتر تبیین شود. جوانان در مدیریت تحولات جمهوری اسلامی پرچمدار هستند؛ امپریالیسم که امروز با جنگ نابرابر در حوزه فرهنگی، فضایی را بوجود آورده است که مردم نسبت به کارآمدی نظام دچار تردید شوند، جوانان با جهاد تبیین می‌توانند با ریل گذاری درست آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi