شناسه خبر : 87407
شنبه 27 آذر 1400 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین تحولات میدانی استان نفت‌خیز شبوه

تار و مار شدن مزدوران سعودی در کمین انصارالله یمن+عکس

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه

عناصر ائتلاف سعودی با انجام عملیاتی قصد داشتند ابتکار عمل را در غرب استان شبوه دوباره در دست گیرند اما یک کمین دقیق آنان را به باتلاق دیگر فرود برد و متحمل ضربات دردناکی شدند.

همزمان با ادامه پیشروی های گام به گام و مستمر رزمندگان یمنی در استان های مارب و الحدیده، عناصر ائتلاف سعودی حملات سنگینی را برای اشغال دوباره مناطق غربی استان نفت خیز و راهبردی شبوه ترتیب دادند.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای ائتلاف عملیات را با پشتیبانی جنگنده های سعودی از سمت صحرای المجبجب انجام دادند و تلاش کردند در این محور پیشروی کنند.  

یک منبع میدانی که تحولات را در استان شبوه از نزدیک دنبال می کند، گفت: این صحرای که مبداء حملات مزدوران سعودی بود در حومه جنوب غربی میدان نفتی النصر در غرب استان شبوه واقع شده و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.  

به گفته این منبع میدانی، هدف نخست عناصر ائتلاف سعودی در این حمله تصرف منطقه و کوه الساق و هدف اصلی و نهایی هم اشغال بخش تازه آزاد شده بیحان و جداکردن این منطقه از بخش حریب در استان مارب بود.  

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی مستقر در منطقه با رصد دقیق متوجه آرایش نظامی و مسیر عبور مزدوران سعودی شدند، افزود: رزمندگان در یک کمین حساب شده موفق شدند عملیات ائتلاف را در این محور به بن بست بکشانند. 

آخرین تحولات میدانی استان نفت‌خیز شبوه/ جزئیات تار و مار شدن مزدوران سعودی در کمین نیروهای انصارالله یمن + نقشه میدانی و عکس

وی به جزئیات کمین نیروهای یمنی در این محور اشاره کرد و گفت: رزمندگان تله های انفجاری را در مسیر مزدوران سعودی  در منطقه المجبجب قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آوردند.  

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای ائتلاف در این کمین خبر داد و افزود: کاروان خودروهای زرهی و نظامی مزدوران سعودی هم در این منطقه متحمل خسارت های سنگینی شد.

به گفته این منبع میدانی، گروهی از عناصر ائتلاف سعودی که پس از غافلگیری در این محور جان سالم به در بردند تجهیزات نظامی را رها کردند و از منطقه متواری شدند و در نهایت امکانات این کاروان نظامی از جمله خودروها و انواع سلاح ها به غنیمت رزمندگان یمنی درآمد.

این منبع میدانی آگاه در استان شبوه افزود: سر درگمی عناصر ائتلاف سعودی در این منطقه صحرایی باعث شد شماری از آنان توسط رزمندگان یمنی دور زده شوند و در محاصره گیر کنند.

باید توجه داشت در محور شمال غربی و جنوب غربی این محدوده صحرایی، مناطق الساق، الکحیله، نجد مرقد واقع شده اند و تمامی این نقاط در کنترل و اشراف کامل رزمندگان یمنی هستند.

این مناطق به دلیل مرتفع بودن بر مناطق حومه مشرف و از سویی دیگر مناطق شمالی این محدوده عمدتا بیابانی هستند و پیشروی به سمت شمال منجر به سیطره بر میادین نفتی النصر، حلیوه خواهد شد.

در حال حاضر بخش های بیحان، عین و مناطق وسیعی از بخش های عسیلان، مرخله العلیا و مناطقی از بخش مرخه السفلی در غرب و جنوب غرب استان شبوه به تازگی از اشغال خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآمده اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi