شناسه خبر : 88875
دوشنبه 09 اسفند 1400 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تفصیلی از نشست خبری دیروز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

در رشد بعد فرهنگی بنیادشهید با استفاده از سایر دستگاهها رویکرد فرهنگی جدی داشته که باید از ظرفیت های مردمی و سایر دستگاهها حداکثر استفاده به عمل آید...

فاش نیوز - نشست خبری تبیین برنامه های 22 اسفندماه و سالروز بزرگداشت شهدا با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان اصحاب رسانه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ما، در این نشست خبری، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت شهادت اما موسی کاظم(ع) در طلیعه روز شهید گفت:  هرساله به مناسبت این روز که سالروز تشکیل بنیادشهید از سوی امام خمینی(ره) است، بنیادشهید متولی دو وظیفه بزرگ که ابتدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگری حفظ منزلت و کرامت جامعه ایثارگران، خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می باشد

وی سپس با ارایه گزارش6ماه عملکرد خود در بنیادشهید و امور ایثارگران افزود: ابتدا نیاز به شناخت ساختار بنیاد و جامعه هدف بود که براساس آن باید برنامه ریزی انجام می گرفت که دوماه ابتدایی حضور ما در بنیاد به همین منوال گذشت. و باید اذعان داشت که بنیادشهید در سطح بنگاه داری در حوزه های مختلف، اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالی، در موسسه اقتصادی نیز در بخش کشاورزی، معدن، البته به صوردت خرد، نقش داشته و فعال بوده است.

وی یکی دیگر از دستاوردهای بنیاد را در این مدت، شناسایی دهک بندی ایثارگران عنوان و خاطرنشان کرد: از دهک های پایین جامعه هدف حمایت های لازم انجام خواهد شد که خدمات کمک معیشتی و طبق مقررات برای افرادی که طبق قانون باید حقوقی برای آنان تعلق بگیرد، این اقدام انجام خواهد شد. در زمینه مسکن و خدمات اشتغال نیز سعی شده به جای خدمات کلی و هلی‌کوپتری، نقطه زن خواهد بود و بر روی 5 دهک پایین جامعه هدف متمرکز می شود. چرا که بعضی از این گروه ها نیازمند دریافت خدمات بیشتری هستند. بنابراین تمرکز روی دهک یک، که کمترین دهک اقتصادی محسوب می شود در آینده نزدیک به کمک مددکاری، تک تک این خانواده ها از منظر دریافت هزینه، مسکن، آسیب های احتمالی اجتماعی و وضعیت اشتغال آنها فراهم گردد و برای هرکدام یک بسته خاص که متناسب باشد به این افراد کمک شود.

وی در ادامه در بحث استخدام فرزندان ایثارگران نیز گفت: قوانین متفاوتی درخصوص استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد و دیگران وجود دارد که در صدد هستیم در برنامه تبدیل وضعیت ها و استخدام ها، کارهای مفصلی صورت بگیرد.

ردیس بنیاد شهید درخصوص صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد نیز گفت: جمعیت متقاضی  کار که عددی کمتر از 280هزار متقاضی کار ثبت نام کرده در سامانه ها را داریم، متقاضی ایجاد شغل غیردولتی هستند که در جلسات متعدد با بانک های عامل و صندوق توسعه ملی و در هماهنگی با بانک ها و منابعی که از محل تبصره 18 داده می شد، این منابع تقویت شده و خوشبختانه بعضی از بخش هایی که تا قبل از سال 1400 عملکرد صفر داشتند، بنیاد توانسته صددرصد بازده را کسب و افراد نیازمند را تحت پوشش قرار دهد.

معاون رییس جمهور همچنین در رشد بعد فرهنگی نیز گفت: دراین خصوص بنیادشهید با استفاده از سایر دستگاهها رویکرد فرهنگی جدی داشته که باید از ظرفیت های مردمی و سایر دستگاهها حداکثر استفاده شود. برای مثال در همایش حضرت "ام البنین" صدا وسیما، شهرداری تهران، در برنامه "شعر ایثار" و یا "زنان عاشورایی" که در شهر شیراز برگزار شد و یا در "جشنواره موسیقی" تشکل ها حضور داشتند.

دکتر قاضی زاده هاشمی در بخش بهداشت و درمان نیز اضافه کرد: بنیاد ضمن ارتقای خدمات بیمه دی برنامه هایی برای زیرساخت های بهداشت و درمان، بخصوص در بخش روانپزشکی را دنبال می کند.

وی همچنین درخصوص حوزه املاک و اموالی که در اختیار بنیاد است گفت، حجم عظیمی از این اموال فاقد سند هستند، که از 11هزار فقره اموال تحت اختیار بنیاد، حجم بسیاری از آنها مشکل حقوقی، سند و یا معارض داشته اند که سامانه  ثبت اموال بنیاد ایجاد شده که تمامی اموال بنیاد در آن تجمیع می شود تا تثبیت مالکیت اتفاق بیفتد و میزان ارزش واقعی آن مشخص گردد که بعد هم در چرخه بازآفرینی که با ایجاد ارزش افزوده و تامین نیاز مسکن جامعه هدف مورد استفاده قرار بگیرد.

درحوزه سازمان اقتصادی کوثر نیز بحث شفافیت مالی و خروج از بنگاهداری های غیرضرور و زیان‌ده مدنظر بنیاد است که شرکت متد با ارایه خدمت در زمینه خدمات درمانی از جمله پروتز برای ایثارگران می پردازد.

سازمان "ایثار" نیز به عنوان جامعه توانبخشی- رفاهی از سال 84 پایه ریزی شده که بسیاری از این مرکز به مرحله افتتاح نرسیده که در این مدت 5 مرکز اتمام و در حال تجهیز می باشد که همزمان با 22 اسفند قابل استفاده برای ایثارگران خواهد بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از این نشست به تبیین برنامه های مرتبط به ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا پرداخت و گفت: افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی "سرخ نگاران" با حضور مسوولان فرهنگی در تالار وحدت، همچنین در حوزه فرهنگی هر استان هرسال باید نسبت به ساخت یک فیلم با موضوع ایثار و شهادت در استان اقدام کند که بخشی از هزینه های آن از سوی بنیاد تامین خواهدشد. "طرح سپاس" با غرس 230 هزار نهال (هرنهال به نام یک شهید) در سراسر کشور و همزمان با روز درختکاری، برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر،  اجرای طرح دیدار نمایندگان مقام معظم رهبری با جانبازان، همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار،  برگزاری همایش جایزه شهید پیشرفت (بزرگداشت شهید فخری زاده)، افتتاحیه دومین رویداد ملی استارتاپ های شاهد و ایثارگر و همچنین تجلیل از همسران شهدای جانباز از برنامه های گرامیداشت روز شهید است.

بخش پایانی این نشست خبری نیز تقاهم‌نامه 13فیلم مربوط به شهدا در 6 استان با حضور رییس بنیادشهید و امور ایثارگران و همچنین معاونت فرهنگی بنیادشهید با حضور مدیریت صدا و سیمای استانی و مدیرکل بنیاد 6 استان فارس، همدان، ایلام، مازندران، قزوین و اردبیل به صورت وبینار انجام و به امضا رسید.

سریال "ققنوس"، داستان زندگی شهید عباس دوران از استان فارس، "خواهر طاهره" داستان زندگی پرمخاطره و مبارزاتی شهیده مرضیه دباغ و زندگی سردار شهید حسین همدانی از استان همدان، فیلم های "پای درخت توت" و "پروانه ها یک روز زندگی می کنند" مربوط به شهدای شاخص استان مازندران، و مستند "ثریا" برگرفته از زندگی آزاده سرافراز، حاج علی اکبر ابوترابی در استان قزوین و انیمیشن سریال "زمانی برای مرد شدن"، "گردان ما" و "بزرگراه" در استان اردبیل تفاهم‌نامه های ساخت امضا کردند.

اینستاگرام
با سلام و تحیت. چرا هیچ کس حرف ما را به معاون رییس جمهمور و رییس بنیا شهید نمی رساند.
بیش از ده سال_ قبل از برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور_ تا کنون عده ای از ایثارگران بالای 25% و بالای 9 مه جبهه بسیجی داوطلبانه عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور هستیم.
متأسفانه در قانون تبدیل وضعیت ما ها دیده نشدیم و وزارت علوم از بالا تا استان ها و شهرستان ها بی خیال این موضوع به زورگویی و خوردن حق و حقوق قانونی ما هستند و ما را درحالت پیمانی نگه داشته و به زور وادار به امضای قراردادهای کوتاه مدت و حقوق های کم می نمایند.
این مسئولینی که همواره در پشت تریبون فریاد پشتیبانی از حق و حقوق جانباز و ایثارگر می زنید به داد ما برسید بعد از این همه مدت خسته شدیم بس که نامه به مجلس و به وزیر و ... نوشتیم دریغ از یک کلمه پاسخ.
چرا کسانی که رفتند جبهه وفقط الآن میبینی سه ماه چند روز هستند آدم حساب نمیکنند آنموقع ازدرس زندگی زدیم فدا حالا نه پارتی داریم نه داریم مئسولین دعوت یانمایندگان محترم شهرستان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi