شناسه خبر : 88889
دوشنبه 09 اسفند 1400 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار شهید خرازی درباره کم‌کاری در قبال دفاع مقدس

به مناسبت شهادت سردار شهید حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) برای اولین بار صوتی از وی که در مقر تاکتیکی عملیات خیبر در میان رزمندگان سخنرانی کرده است، منتشر شد.

 

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت شهادت سردار شهید حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) برای اولین بار صوتی از وی را که در مقر تاکتیکی عملیات خیبر در میان رزمندگان سخنرانی کرده است، منتشر کرد. در این سخنرانی به مسئولیت‌پذیری و کار برای خدا توجه ویژه‌ای شده است.

با قلب داریم می‌رویم به عملیات

در این صوت می‌شنویم:

«من نمی‌گویم کار‌های طمأنینه که در شما هست، نباشد. کار فقط فی سبیل‌الله باشد. اینجا یک جبهه سختی است. دنیا می‌داند که اینجا جبهه سختی است. خط اول، دوم، سوم، چهارم. دشمن هم این چهار خط را به این خاطر دشمن تشکیل داده است که ما به بصره نرسیم.

ممکن است این جنگ یک جنگ شاید غیرمعقولی باشد، اما قلب پای آن می‌رود، عقل شاید حکم نکند، با قلب پای عملیات می‌رویم. برادران، هرچه تلاش داریم باید به کار بگیریم، اینجا می‌خواهد خون ریخته شود. اگر ما یک‌خرده کم‌کاری کنیم، یک‌خرده سستی کنیم، این خون‌ها پاپیچ ما می‌شوند، گریبان‌گیر ما می‌شوند. می‌آیند و جلوی‌ ما را می‌گیرند و در سرمان می‌زنند.»

در مورد شهید حسین خرازی:

حسین خرازی در ۱۳۳۶ خورشیدی در یکی از محلات قدیمی اصفهان چشم به جهان گشود. او با به پایان رساندن تحصیلات مقدماتی برای انجام خدمت وظیفه عمومی به مشهد رفت و در ۱۳۵۷ خورشیدی پس از صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها وی نیز فرار کرد و به صفوف انقلابیون پیوست.

شهید خرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کمیته دفاع شهری اصفهان که پس از مدتی به سپاه پاسداران تبدیل شد، پیوست و به سبب آشنایی‌اش با تجهیزات نظامی به مسئولیت اسلحه‌خانه کمیته منصوب شد. در پاییز ۱۳۵۸ خورشیدی برای مبارزه با ضدانقلاب به گنبد و بندر ترکمن رفت و در پاک‌سازی شهر گنبد شرکت کرد. هنگامی‌که در کردستان، گروه‌های ضدانقلاب اسلامی دست به آشوب زدند، حسین خرازی به پاوه رفت و سپس در آزادسازی سنندج از دست گروهک ضدانقلاب نقش مؤثری ایفا کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید خرازی با وجود نگرانی‌هایش در کردستان در آغازین ماه‌های جنگ تحمیلی از کردستان به جبهه‌های جنوب آمد و از طرف سردار رحیم صفوی به فرماندهی منطقه عملیاتی دارخوئین منصوب شد.

حسین خرازی تا زمان شهادتش در عملیات زیادی شرکت کرد و با وجود مجروحیت همیشه به‌عنوان خط‌شکن عمل می‌کرد و سرانجام پس از عملیات کربلای ۵، در هشتم اسفند ۱۳۶۵ خورشیدی در منطقه عملیاتی شلمچه و نهر جاسم در منطقه عمومی عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi