شناسه خبر : 89236
چهارشنبه 25 اسفند 1400 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه جای ایران جبهه است

تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت آغاز سفرهای راهیان نور، صوتی شنیده نشده از شهید حسن باقری را منتشر کرد.
در این صوت می‌شنویم:
«موضوع دیگر این است که کارهای ما در مملکت چند تا چیز است؟ یکیش جنگیدن است، یکیش هم اقتصادمان است، یکیش هم درس خواندنمان است و یکیش هم رسیدگی به شهرهایمان است. یادمان نرودها، یعنی اگر آمدید اینجا جبهه را دیدید، نکند خدایی‌ نکرده احساساتی بشوید، فردا بروید خانه‌تان هی بگویید من می‌خواهم به جبهه بروم، همه جا در ایران جبهه است، اگر شما تو تهران مواظب منافقین باشید، تو فلان جا به خانواده شهدا برسید، تو یک جای دیگر درستان را بخوانید انگار که تو جبهه‌اید هیچ فرقی نمی‌کند. ما تو جبهه مرغداری نداریم که، ما تو جبهه کشاورزی نداریم که، پس باید یک عده‌ای باشند کشاورزی کنند، یک عده‌ای باشند ماشین درست کنند، یک عده‌ای باشند لباس بدوزند، این‌ها را بفرستند، تا تو جبهه بشود از این‌ها استفاده کرد.
این هم یادتان نرود که جبهه وابسته به پشت جبهه هست. اگر که تو جبهه ما تنها باشیم هیچ کاری ازمون برنمی‌آید. اگر مردم نباشند، اگر بسیجی‌ها و سپاهی‌ها نباشند، جنگ هیچ فایده‌ای ندارد. پس اگر برگشتید از اینجا باید یادتان باشد که بروید محکم درستان را بخوانید یا هر کار دیگری که دارید انجام می دهید. اگر مثلاً کارگرید، درس می‌خوانید، هر کاری می‌کنید بروید محکم درستان را یاد بگیرید، کارتان را یاد بگیرید. الآن ما کلی مثلاً تعمیرکار داشتیم این‌ها شهید شدند، حالا یک‌سری ماشین داریم، می‌بینید این ماشین‌های جبهه قراضه هست، برای اینکه تعمیرکار کم داریم، حالا یک برادری که تعمیرکار است اگر نرود یاد بگیرد ما چه‌کار کنیم؟ باید برویم از خارجی‌ها بیاوریم بگوییم آقای خارجی! بیا ماشین ما را تعمیر کن. خُب! این خجالت دارد، مسلمان‌ها که نباید وابسته به خارجی‌ها باشند. پس همیشه که برگشتید هر کاری که دارید انجام می‌دهید با علاقه و محکم می‌روید دنبالش.
یادمان می‌ماند که جبهه و پشت جبهه فرقی با همدیگر ندارد. جبهه هم به پشت جبهه بستگی دارد و از آن می‌روید. اینجاها را می‌بینید همیشه یادتان باشد؛ این جبهه‌ها حاصل خون برادرهایی است که ما از دست دادیم. این‌ها برای ما عزیز بودند، اینجاهایی را که گرفتیم باید محکم نگهش داریم.»

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi