شناسه خبر : 90095
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در جهت حمایت از مردم و ایثارگران

نماینده مجلس: پرداخت یارانه به خود مردم بهترین راهکار است

با پرداخت یارانه به مردم که در زنجیره‌ی اقتصادی، حلقه‌ی آخر محسوب می‌شوند (اقشار ضعیف جامعه و ایثارگران) به‌ راحتی می توان از بحران‌های اقتصادی عبور کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پرداخت نقدی یارانه کالاهای اساسی به مردم و ایثارگران از سوی دولت را بهترین راهکار عبور از مشکلات اقتصادی و مقابله با بحران جهانی کمبود مواد غذایی به دلیل جنگ در اوکراین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ترابی، نماینده ایثارگر مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی پرسش و پاسخ از وزیران اقتصادی دولت سیزدهم درگفت و گویی بروز جنگ در اوکراین را عامل ایجاد بحران کمبود مواد غذایی در جهان و ایران دانست و اظهار داشت:

ایثارگران هم مانند همه مردم هستند و وضعیت آنها را می دانیم. ما امسال رزمندگان معسر را در قانون بودجه ۱۴۰۱ حقوق خوبی برایشان لحاظ کردیم و حداقل حقوق اداره کار را به آنها اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد قبلا این مبلغ دو میلیون تومان و تقریبا نصف حقوق اداره کار بود اما امسال حقوق رزمندگان معسر را دو برابر کردیم و حداقل حقوقی که وزارت کار اعلام کرده است را دریافت می کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم خاطرنشان کرد به هر صورت تا این قانون اجرا و حقوق جدید پرداخت شود معمولاً تا حکم های اداری صادر شود یکی دو ماه زمان می‌برد ولی رزمندگان معسر ان‌شاالله با این مصوبه امسال بودجه، همپای سایر اقشار جامعه ایثارگری حقوق ماهیانه‌ی متناسبی را دریافت خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ اوکراین و تاثیر منفی آن بر محصولات کشاورزی و اقتصاد جهانی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر از لحاظ اقتصادی وضعیت جهان به هم ریخته است و این جنگ باعث شده است تا یک قحطی بین‌المللی احتمالاً در آینده رخ دهد که ممکن است بدتر از جنگ جهانی دوم برای جامعه بشری باشد.

نماینده ایثارگر مردم نجف آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: این قحطی طبیعتا تورم و حتی ناامیدی را ممکن است در جهان به وجود بیاورد اما مسئولان و دست اندرکاران باید تدابیری را اتخاذ کنند تا جلوی سوء استفاده، دلالی، قاچاق و غیره که در خورد و خوراک ممکن است پیش بیاید را بگیرند.

عضو کمیسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بهترین راهکار مقابله با بحران اقتصادی جهانی را واقعی کردن قیمت‌ها و پرداخت یارانه در کشور دانست و یادآور شد: با واقعی شدن قیمت‌ها و پرداخت یارانه که از سوی رئیس جمهور در حال اجرایی شدن است می توان از این بحران جهانی عبور کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با پرداخت یارانه به مردم که در زنجیره‌ی اقتصادی، حلقه‌ی آخر محسوب می‌شوند (اقشار ضعیف جامعه و ایثارگران) به‌ راحتی می توان از بحران‌های اقتصادی عبور کرد.

| معرفی

اینستاگرام
سلام علیکم
در دولت قبلی و مرحله قبل برای کمک معیشت یارانه هی به فاش نیوز گفتیم و نوشتیم‌ تو سایت چرا مال جانبازان با هر درصدی پرداخت نمیشه و قطعه و لطفا پیگیری کنید که اسامی همه جانبازان رو بنیاد شهید به وزارت تعاون بده تا مال جانبازانی که پرداخت نمیشه واریز کنن که خبری نشد.
الان باز این مرحله جدید ۴۰۰ هزار تومانی و بقیه هم مال جانبازانی پرداخت نشده. خوب چرا. اون از اون دولت. این از این دولت.‌واقعا این پرداختی هارو جانباز نگیره که حقشه پس کی بگیره. نیروهای نظامی همه میگیرن فقط مال ما جانبازا بعضیها ندادن. فاش نیوز عزیز لطفا به بنیاد شهید بفرمائید اسامی همه جانبازان با هر درصدی رو به وزارت تعاون و سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کنه تا مال کسانی رو که نریختن وصل و پرداخت کنن.حالا این نماینده هم ظاهرا اصلا خبر نداره که اینارو گفته و تو مصاحبه میگه به نفع جامعه ایثارگریه. بابا مال ما هم مرحله قبل و هم الان قطعه و دریغ از طرح و برنامه و فکر و اعتراض شما نمایندگان مجلس. تورو خ ا این موضوع رو رسانه ای کنید.
جانباز شیمیایی
با سلام
متاسفانه علی رغم اینکه ایثارگران ما غالبا در دهک های پایین هستند به صرف داشتن خودرو قدیمی وارزان از این یارانه محروم شدند .
نماینده محترم از این جانبازان دفاع کنید .
در این مرحله پر داختی به عینه تبعیض و حق ونا حق مشاهده می گردد .
300 تومان پول دادند در عوض 45 ت ریانه و 50 ت معیشت را قطع کردند یعنی 200 تومان دادن
خسته نباشید میگم به نمایندگان و حامیان ملت که کمک معیشت جانباز زیر ۲۵ درصد بیکار معسر را قطع میکنند. واقعا بر چه اساسی دهک بندی را در پرداخت حقوق دخالت دادید؟؟ چرا سپاه اینکار را برای معیشت بگیران انجام نداده؟ دهک بندی یعنی درآمد کل اعضای خانوارکه امکان داره بچه ای شاغل و مجرددر خانواده باشه یعنی شما فکر نمیکنید جانباز بدون شغل از کجا خرجی خانواده اش را بیاره ؟ خیلی خجالت داره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi