شناسه خبر : 90978
پنجشنبه 02 تير 1401 , 14:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زخم‌زبان‌هایی که دردش از گلوله و ترکش بیشتر است!

اکنون پس از سه دهه از پایان جنگ، این رزمندگان در قالب خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان باید از طرف حاکمیت و دولت مورد حمایت قرار بگیرند؛ چرا که برای این خانواده ها جنگ پایان نیافته و...

فاش نیوز -  در روز گذشته شاهد انتشار دو مصاحبه اختصاصی آقای دکتر قاضی زاده با برنامه 20 شبکه سیمای تهران و خبرگزاری تسنیم بودیم.

در این دو مصاحبه آقای دکتر قاضی زاده، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران به تفصیل برنامه های مدیریتی گذشته و برنامه های در دست اجرای خود را برشمردند و در این راستا چند موضوع که در ذهن مخاطبان ایثارگر متواتر گردیده، به چشم می خورد و قصد داریم با مخاطب قرار دادن آقای قاضی زاده ، به تنویر افکار عمومی جامعه هدف ایثارگر دست بزنیم.

آقای قاضی زاده، در دوران مقطع دفاع مقدس نسلی از جوانان و نوجوانان، به حماسه و شوری بی مانند در تاریخ دست زدند. این جوانان نه تنها در قواعد و قوانین جنگ، بلکه فراتر از این قوانین از مملکت خود تا پای جان دفاع کردند و حتی هنگامی که دشمن بعثی ناجوانمردانه به ابزاری چون سلاح های شیمیائی دست زد، این مردان پا پس نکشیدند و جانانه دفاع کردند. بروید و ببینید جانباز یا شهیدی نبوده که از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد و همگی از با سینه ستبر در مقابل دشمن قرار گرفتند؛ در حالی که دشمن بعثی در داخل عراق به دستور صدام، سربازانی که از جنگ با ایران فرار می کرد، گوشش را می بریدند که عبرت سربازان فراری باشد. ولی در جنگ تحمیلی هرگز رزمندگان به ولی نعمت خود پشت نکرده و جبهه ها را خالی نکردند و نهایتا این جنگ هشت ساله عزتمندانه، بدون این که ذره ای از خاکمان را از دست بدهیم به پایان رسید.

اکنون پس از سه دهه از پایان جنگ، این رزمندگان در قالب خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان باید از طرف حاکمیت و دولت مورد حمایت قرار بگیرند؛ چرا که برای این خانواده ها جنگ پایان نیافته و هرگز پایان نخواهد یافت. گلوله ها و ترکش ها همچنان در بدن آنان خودنمائی می کند و این خانواده ها نیاز به قوانینی داشتند و قانونگذاران قوانینی وضع کردند که پس از گذراندن تمام پروسه ها به عنوان مُرّ قانون در آمده (خود قانون نه کمتر نه بیشتر). ولی متاسفانه دولت محترم از اجرای آن شانه خالی می کند و برای جامعه ایثارگری سئوالاتی پیش می آید که چرا در بین قوه مقننه و قوه مجریه، تناقض وجود دارد؟! از سویی مجلس می گوید ما به اعتبارات بنیاد شهید افزوده ایم ، از سویی دیگر شما به عنوان ریاست بنیاد شهید عنوان می دارید که اعتبارات مالی مربوط به این قوانین از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار شما قرار نگرفته! این وسط ایثارگران و جانبازان چه کاره‌اند؟!

شما فرمودید یکی از مشکلات بنیاد شهید، مسئولان سابقی هستند که در دولت اصلاحات نقش داشتند. آقای دکتر، موضوعات ایثارگران را دستمایه جناح بندی سیاسی دو طیف رقیب نکنید. ما شاهد عملکرد هر دو جناح در سطح مدیریت کلان کشور بوده ایم و دیده ایم چه جناحی شعار داد، چه جناحی به مُرّ قانون عمل کرد و اعتراضات صنفی ایثارگران را سیاسی نکنید. هوش این خانواده ها را دست کم نگیرید!

آقای قاضی زاده شما که به عنوان نماینده ایثارگران در بانک دی ورود کردید و مدیران فاسد را به صلیب کشیده اید، حال چون خودتان هم جانبازید و رئیس جمهوری را بیشتر می بینید، نماینده و وکیل ایثارگران کشور در مقابل این قانون گریزی ها باشید.

آقای قاضی زاده سخن زیاد است و در این حوزه قانون‌گریزی آنقدر زیاد است که در این مطلب نمی گنجد؛ ولی در پایان عرایضم بگویم که بروید در جامعه ببینید مردم عادی چه زخم زبان‌هایی می زنند که «گرفتید، بردید، خوردید و دیگر چه می خواهید؟!»

آقای دکتر به والله این زخم زبان ها دردش از گلوله و ترکش بیشتر است. پس اگر نمی دهید، آنقدر در رسانه ها در بوق و کرنا نکنید! آقای دکتر ما خسته تر و کم تحمل از گذشته ها هستیم، اینقدر با ما بازی نکنید...!

  مرتضی قنبری وفا – 2 تیر1401

   
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi