شناسه خبر : 91943
دوشنبه 10 مرداد 1401 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم معارفه مدیرکل بنیاد استان خوزستان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با حضور دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر سازمان آب و برق اهواز برگزار شد.
 
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان خوزستان برگزار شد/عدالت محوری و تحول در خدمت رسانی از مأموریت‌های اصلی بنیاد است

کامیار ثقفی دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد یک اداره یا دستگاه نیست بلکه یک نهاد انقلابی است، خاطرنشان کرد: سمت و سوی حرکت و سیاست‌های این نهاد همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران، افزود: آنچه شایسته بوده را نتوانسته‌ایم محقق کنیم و با الگو و اهداف مدنظر فاصله داریم لذا نیاز به تحول داریم، این تحول با همراهی مردم، حضور جامعه ایثارگری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، نظارت و مدیریت جهادی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گاهی شاهد آن هستیم که عدالت بین خانواده شهدا و جامعه ایثارگران آن طور که باید برقرار نیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران این عدالت محوری را به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی خود قرار داده است.
دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خوزستان برای تمام مردم دنیا نماد مقاومت است. برای ما که به دنبال ترویج فرهنگ ایثار هستیم، خوزستان نماد چنین ویژگی است که مردم این خطه آن را اثبات کرده‌اند. خوزستان همچنان در معرض سختی‌هایی قرار دارد و مردم خوزستان با روحیه گذشت خود این سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و همچنان از انقلاب و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند. امیدواریم شاهد آسایش بیشتر این مردم و وضعیتی در شأن آنها باشیم.
وی درباره رسالت‌های مدیرکل جدید بنیاد خوزستان اظهار کرد: در این تغییر قاعدتاً انتظار است مدیر جدید مبنی بر سیاست‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که متأثر از دولت سیزدهم است حرکت کند. در چهل و چند ساله بعد از انقلاب موفقیت‌های شگرفی به دست آمد. در بیانیه گام دوم این پیشرفت‌ها تحت عنوان عظمت‌ها یاد شده است. با همه این‌ها همه ما قائل به این هستیم که عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم و همچنان فاصله ما تا وضع مطلوب زیاد است. آنچه ضرورت دارد این است که ما ناگزیر به جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم. کلیدواژه تحول که رهبر انقلاب از آن استفاد می‌کنند به معنای حرکت‌های جهشی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها با به کارگیری شیوه‌های نو است.
ثقفی تصریح کرد: ما درگیر یک سری قواعد و نظاماتی شدیم که بعضاً مانع حرکت و پیشرفت است و قابلیت تغییر دارد. آنچه حائز اهمیت است این است که وضعیت موجود حاصل رویه‌ای است که تاکنون طی کرده‌ایم. اگر نقدی داریم روش‌های خود را تغییر دهیم و نوآوری در مدیریت داشته باشیم. این نوآوری هم در بخش دولتی است و هم مردمی. تجربه موفقیت‌ها به ما نشان داده است هر جا کار به دست مردم سپرده شده و مبتنی بر باورها و اطمینان به وعده الهی عمل کردیم، موفق شدیم.
وی با بیان اینکه عدالت محوری در سیاست‌های جدید بنیاد دنبال می‌شود، گفت: آنچه باعث می‌شود مردم، جانانه در صحنه حاضر بشوند، عدالت و رفع تبعیض است و این اتفاق باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیفتد. یکی از مشکلات بنیاد تاکنون این بود که اگر عضوی از خانواده شهیدی مراجعه کرد ما پیگیری می‌کردیم و از حقوق خود بهره‌مند می‌شد و اگر عزیزی مبتنی بر عزت مراجعه نمی‌کرد از حقوقش بهره‌مند نمی‌شد. برخی از والدین شهدا افرادی هستند که حقوقی دریافت نمی‌کنند و اصرار دارند که معامله دیگری کرده‌اند، اما نظام تکلیف و وظیفه دارد. اگر منابعی هست که هست باید عادلانه توزیع شود. در حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران هم وضعیت همین است.
 دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: همه این‌ها یک مقدمه برای مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. اگر بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی مطرح است، وظیفه‌اش توانمندسازی جامعه ایثارگری و ایجاد فرصت رشد و ظهور قابلیت‌های این جامعه است.
در ادامه این مراسم، عبدالرضا فرجیان مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، خدمت به جامعه شهدا و ایثارگران را نعمتی بزرگ و در واقع خدمت به خود شهدا دانست و از خدمات صادقانه همه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که سال‌ها خالصانه و برای رضای خداوند در خدمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بودند، تقدیر کرد.
حسن نورانی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: از اعتماد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توفیق خدمت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا تشکر می‌کنم و امیدوارم با دعای مادران شهدا خادم خوبی برای این عزیزان باشم.
وی یادآور شد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان چندین سال در عرصه‌های مختلف خادم جامعه ایثارگری بوده‌ام و تلاش خواهم کرد در این عرصه مؤثر و سازنده واقع شوم و از همکاران خودم در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات جامعه ایثارگری، طلب یاری دارم.
در پایان این مراسم دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات عبدالرضا فرجیان در دوران مدیرکلی بنیاد استان خوزستان حکم انتصاب حسن نورانی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان را به وی اعطا کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi