شناسه خبر : 92720
یکشنبه 06 شهريور 1401 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم معرفی زنان شهیده، ایثارگر و مقاوم در رسانه ملی

خزعلی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: امروز باید رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌ ملی و کارگردانان به نقش زنان و مادران شهدا بپردازند و زنان ایثارگر و مقاوم را به جامعه معرفی کنند.

 

لزوم معرفی زنان شهیده، ایثارگر و مقاوم در رسانه ملی/ نیازمند اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب هستیم«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نگاه سیاسی و بهره‌برداری سیاسی و تشریفاتی بودن دو آسیبی است که در حوزه زنان وجود دارد، اظهار داشت: در این دولت تلاش شد تا این نگاه برطرف شود و بتوانیم به تبیین نقش زنان در جامعه بپردازیم.

خزعلی گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به عنوان یک تکلیف در برنامه ششم توسعه دیده شده است که معاون زنان ریاست جمهوری باید به آن بپردازد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امروز قوانین در حوزه زنان از کاغذ به میدان آورده شده و عملی شده است.

وی بیان کرد: امروز مشاورین زنان در دستگاه‌های مختلف از جایگاه والایی برخوردار هستند و در حوزه خانواده آخرین نظر و تصمیم را می‌گیرند.

خزعلی درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: طرحی در حال تدوین است که طبق آن زنان سرپرست خانوار در حوزه مددجویی، آموزش، اشتغال از حمایت‌های حقوقی برخوردار خواهند بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خوشبختانه امروز با حمایت از تشکل‌های فعال در حوزه خانواده و جمعیت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در این حوزه مردم و نهادهای مردم نهاد در کنار ما هستند.

وی گفت: برای پایداری خانواده اجرای نظام‌ مشاوره تدوین شده که قبل و بعد از ازدواج تا چهار سال در کنار زوجین حضور خواهند داشت. مقرر بود در برنامه ششم توسعه ۲۰ درصد طلاق کاهش پیدا کند اما امروز متاسفانه چهار درصد افزایش داشته است.

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره شاخصه‌‌های عدالت جنسیتی، گفت: باید یک بازنگری و بازآرایی در شاخصه‌های عدالت جنسیتی صورت گیرد؛ بازآرایی شاخصه‌های هدفمند در دستور کار قرار دارد و گزارش آن به صورت فصلی ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره حمایت بیمه‌ای از زوجین نابارور گفت: حمایت از زوجین نابارور از مهمترین درخواستی است که از ما در سفرها دارند و خوشبختانه در هئیت دولت مصوب شد تا ۱۰۰ درصد از زوجین حمایت شود.

خزعلی درخصوص لایحه خشونت علیه زنان اظهار کرد: این لایحه از معاونت زنان ریاست جمهوری به مجلس ارسال شده است و رسیدگی به آن با دو فوریت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درخصوص گشت ارشاد تصریح کرد: پلیس امنیت اجتماعی درصدی از فعالیت خود را به این حوزه که قانون جرم شناخته شده است، قرار داده است.

وی اضافه کرد: در نشستی که با فرمانده انتظامی کل کشور داشتیم مقرر شد کار کارشناسی و پژوهشی در این حوزه صورت گیرد و امیدواریم قانون‌ به بهترین شیوه و با رعایت کرامت جامعه زنان اجرا شود.

خزعلی خاطرنشان کرد: در حوزه عفاف و حجاب باید اقدامات فرهنگی صورت گیرد و ۲۷ دستگاه در این امر متولی هستند که هر کدام‌ باید به وظایف و سهم خود بپردازند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به دفاع‌پرس درخصوص تبیین دستاوردهای بانوان در سطح منطقه و جهان گفت: در سفرهای استانی علاوه بر دیدار با بانوان آسیب دیده و زنان سرپرست خانوار جلساتی با نخبگان هر استان داریم و آن‌ها به بیان مشکلات خود می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امروز باید بخشی از برنامه‌های صدا و سیما به تبیین دستاوردهای بانوان در ایران، منطقه و جهان داشته باشند و رسانه‌ها در این خصوص ورود کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: امروز باید رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌ ملی و کارگردانان به نقش زنان و مادران شهدا بپردازند و زنان ایثارگر و مقاوم را به جامعه معرفی کنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi