شناسه خبر : 93870
سه شنبه 19 مهر 1401 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از پناهگاه مردم بودن تا گمنامی در خدمت و ایثار

نیروی انتظامی در طول سالی که گذشت اقدامات گسترده‌ای را در راستای تامین امنیت مردم انجام داده است.

سیزدهم مهر ماه سال جاری نخستین روز هفته نیروی انتظامی در کشور بوده است و تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

برای قدردانی و تشکر از سبز پوشانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در حین اقتداربا مردم مهربان و خدمتگزار آن‌ها باشند.

رهبر انقلاب انتظارات جامعه از نیروی انتظامی را شامل مواردی چون قدرت و اقتدار، هوشمندی و پیچیدگی، سالم و امین بودن، سریع و به هنگام بودن، رعایت ادب و داشتن روحیه بیان و تفاهم با مردم برمی‌شمرند و این مجموعه را یکی از ستون‌های امنیت کشور معرفی می‌کنند.

با پیچیدگی جوامع مختلف جامعه کنونی کشور ما ایران هم در جنبه‌های مختلف دچار تغییرات متعدد شده است و این تغییر و تحولات در حوزه جرائم هم رخ داده و مجرمان از روش‌ها و ترفندهای جدید و به روز در جهت دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند. 

این وظیفه نیروی انتظامی و پرسنل این مجموعه نظامی است که در برخورد با مجرمان و خلافکاران از تجهیزات و امکانات جدید بهره‌مند شده و امنیت مردم را تامین کند.

 

پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس!

شعاری که برای هفته نیروی انتظامی در سال جاری در نظر گرفته شده است "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس" است و بدیهی است که امنیت کشور و آرامش اهالی این سرزمین با خدمتگزاری هر چه بهتر ماموران نیروی انتظامی و قدردانی مردم از آن‌ها تامین می‌شود. 

به هر اندازه که ارتباط میان عموم مردم با نیروی انتظامی و عوامل پلیس خوب و سنجیده باشد، وضعیت جرائم مختلف روندی کاهشی را پیدا می‌کند و سطح امنیت عمومی نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وجود تعامل و اعتماد متقابل پلیس و مردم به یکدیگر از اولویت‌های مهمی است که بدون تردید راه مبارزه با عاملان ناامنی و مزاحمت مجرمان جرائم مختلف در فضای حقیقی و همچنین جرائم مرتبط با فضای مجازی را نیز هموار می‌کند.

سبز پوشان فراجا لباس حفاظت از جان و مال و ناموس مردم را بر تن دارند و اگر گاهی قصور و اشتباهی هم از عموم مردم سر می‌زند هم باید با زبان مهر و عطوفت در حین اقتداری که باید داشته باشند برخورد کنند و از آنجا که مردم توقع رفتاری مقتدرانه توام با صبر را از عوامل پلیس دارند، رفتار نامناسب معدود پرسنل نیروی انتظامی هم باید اصلاح شود.

 

ارائه یکصد میلیون خدمت در طول یکسال!

نیروی انتظامی در طول سالی که گذشت اقدامات گسترده‌ای را در راستای تامین امنیت مردم انجام داده است.

به گفته سردار حسین اشتری مأموریت اربعین برجسته‌ترین مأموریت فراجا در مدت یک سالی که از هفته ناجا سپری شد بوده است؛ بیش از ۳ و نیم میلیون نفر امسال در بازه اربعین به عتبات مشرف شدند و بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران نیروی انتظامی به زائران خدمت ارائه کردند و ۳ موضوع اصلی در مأموریت اربعین بر عهده فراجا بود که به خوبی انجام شد.

فرمانده انتظامی کل کشور آمار خدمات ارائه شده توسط ماموران فراجا را بیش از یکصد میلیون خدمت در سال یعنی بیش از ۳۰ هزار خدمت در هر روز می‌داند.

پلیس در برخورد با مجرمان باید از تمام توان و تجهیزات خود استفاده کند و اجازه ندهد که امنیت مردم دستخوش راحت طلبی و گردن‌ کشی مجرمانی شود که برای خودنمایی به مردم تعدی و به زندگی آن‌ها دست درازی می‌کنند.

مردم به نیروی انتظامی و ماموران پلیس به چشم پناه و پناهگاه امن و مطمئن می‌نگرند و توقعشان این است که وقتی مستاصل و درمانده از همه جا و همه کس برای احقاق حق خود به این پناهگاه امن مراجعه می‌کنند، به داد بی‌پناهیشان برسند و در چهارچوب قوانین مشکلات آن‌ها را مرتفع کنند و نه اینکه از ترس برخوردهای نامناسب و از مواجهه با پلیس واهمه داشته باشند.

اگر انعکاس خدمات و تلاش‌های شبانه روزی پلیس پررنگ‌تر و بهتر در جامعه به مردم اطلاع رسانی شود، عموم مردم سختی کار این قشر خدوم و زحمتکش و خطرات متعددی که در ماموریت‌ها و عملیات‌های مختلف جان آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد، بهتر درک می‌کنند.

 

منبع: دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi